I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Je hebt verkeerd geflasht??Fanaat schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:46:
Wat is hier gebeurd?
Hebben ze ookFanaat schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:46:
Asus claimt een crashfree bios te hebben
Goed uitgevoerd? Zo ja: waarschijnlijk is je mobo stuk...Fanaat schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:46:
Clear cmos hielp niks.
Ik heb met mijn (kl*te) nanya geheugen ook de timings een keer van 2T naar 1T gezet, hierdoor kreeg ik alleen reboots. Jij hebt kingston en jou lukt het niet eens om in windows te komen als je die timings aanpast -> waarschijnlijk was je mobo al stuk.
Wat heb je allemaal nog meer gedaan? Andere timings/cas mee zitten kloten? Proc oc'ed?
Wat heb je al geprobeerd? 2 reepjes geheugen, 1 reepje geheugen?
"De pc start helemaal niet meer op" = NIKS gaat ook? Geen vents/proc koeler/voeding? Dan lijkt het me nogal simpel: ga terug naar de winkel
Heb inmiddels een nieuw mobo maar het blijft voor mij een raadsel waarom na het zetten van de mem timing van 2T naar 1T het bootblock bios verscheen.
Verder heb ik alles volgens de regels der kunst geprobeerd maar zonder resultaat. Nieuwe mobo draait prima dus het lag iig daar aan maar hoe is het gekomen?
Verder heb ik alles volgens de regels der kunst geprobeerd maar zonder resultaat. Nieuwe mobo draait prima dus het lag iig daar aan maar hoe is het gekomen?
Waarschijnlijk heb je nog meer in je bios zitten kloten, die vragen die ik stelde, stel ik niet voor niks. Probeert iemand je te helpen, laat je het links liggen. Lekker, zulke gebruikers op GoTFanaat schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:45:
Sorry maar ik heb niks overklokt en verder niks aan de bios gewijzigd alleen mem van 2T naar 1T gezet.
Verder alles op auto gelaten dus... Eerste keer overclocken? 4x512 op 1T kan volgens mij sowieso al niet, en helemaal niet op 400 mhz.Fanaat schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:07:
Sorry maar ik heb niks overklokt en verder niks aan de bios gewijzigd alleen mem van 2T naar 1T gezet.
Geheugen of mobo kapot, als je clear cmos echt niet werkt. Dit kun je laten doormeten bij een pc boer.
geheugen is gelukkig niet kapot. Mobo is garantie dus......
Heb me niet gerealiseerd dat memtimings veranderen ook overklokken was
Heb me niet gerealiseerd dat memtimings veranderen ook overklokken was
Geen slecht woord over Nanya-chips he! Ik ben de gelukkige eigenaar van 2x512MB merkloos met Nanya-chips (3-3-3-8 2T @ 200Mhz). Ik kon deze zonder voltageverhoging draaien op 2,5-3-3-7 1T en heb het nu overgeklokt naar 218Mhz! (3-3-3-7 1T!) @ 2,7V (het maximum binnen garantie). En dat voor maar 45 euro tweedehands, van iemand die zei dat het totaal niet kon overklokken :P!WingsOfFury schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 04:41:
[...]
Ik heb met mijn (kl*te) nanya geheugen ook de timings een keer van 2T naar 1T gezet, hierdoor kreeg ik alleen reboots. Jij hebt kingston en jou lukt het niet eens om in windows te komen als je die timings aanpast -> waarschijnlijk was je mobo al stuk.
[...]
Maar OT:
inderdaad: 4x512MB kan nooit op 1T draaien als je geheugen op 200Mhz draait (400 DDR). Bij oudere cores dan de Venice (Winchester of Clawhammer) werkt het op 2T zelfs nog maar net op DDR333 (166Mhz). En aangezien jij dus de Winchester hebt, neem ik aan dat het al op 333Mhz loopt? Maar 1T kun je dus iig wel vergeten. En BTW geheugen gaat niet kapot van strakkere timings, het wordt hooguit instabiel omdat het het niet bij kan benen. Alleen bij meer Mhz en vooral meer volt moet je oppassen en weten wat je doet.
Pagina: 1