Toon posts:

[MySQL] Beperkingen

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had ergens gehoord dat MySQL een limiet heeft van het aantal records in een table en dat zou dan liggen rond de 3 miljoen. Weten jullie wat hier van waar is?

ik had wel al bij google gezocht en ik kwam er wel achter dat als je een 2.4+ kernel gebruikt en ext3 dat je table dan max. 4Tb groot kan worden. Maar niks over het max aantal records.

Alvast bedankt,

Nr. 18

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Als je echt zo'n grote DB nodig hebt, moet je zeker niet gaan kijken naar mysql... probeer dan de professionele (lees: dure) oplossingen.

By the way, waar ga jij een hostingprovider vinden die je 4TB opslag aanbiedt? ;)
The maximum number of tables in a Cluster database is limited to 1792.

The maximum number of attributes per table is limited to 128.

The maximum permitted size of any one row is 8k, not including data stored in BLOB columns.

The maximum number of attributes per key is 32.

[ Voor 68% gewijzigd door webinn op 09-12-2005 09:39 ]

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 10:23

vegterb

[ZzZ]Vighter

(Foutje...)
Oh... wacht, dat is MS access |:(

Edit:
Het is niet zo dat je echt kunt zeggen hoeveel tabelle je kwijt kunt, je kunt er ook 1 vullen met 4GB aan data, wat de limiet is van MySQL, in theorie. Dit omdat het gebruik maakt van een 32-bit pointer en dus 'maar' 4GB zou kunnen aanspreken. Maar na een kleine aanpassing kun je de maximale opslag van MySQL omzetten naar een maximaal aantal tabellen (En dus niet maximale opslag (4 GB)) een geschatte maximale hoeveelheid tabellen zou zijn: 4.294.967.295 Dit is gebasseerd op 32-bit hardware.

edit:

@Sybr_E-N
Klopt, dit betreft een MyISAM

[ Voor 96% gewijzigd door vegterb op 09-12-2005 09:48 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

Waarom zou je in vredes naam een MySQL database zo vol willen stoppen?
Wat komt er in en waarom wil je MySQL gaan gebruiken?

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-04 07:52

edeboeck

mie noow noooothing ...

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:34:
...
ik had wel al bij google gezocht en ik kwam er wel achter dat als je een 2.4+ kernel gebruikt en ext3 dat je table dan max. 4Tb groot kan worden. Maar niks over het max aantal records.
...
Toch wel: ik kan me voorstellen dat een tabel waar elke record enkel bv 10B beslaat, meer records kan bevatten dan een tabel waar per record 100B nodig zijn.

Bovendien zou dit betekenen dat het aantal records ook afhankelijk kan zijn van de inhoud ... denken we bv aan VARCHAR.

edit:
edit2: Dit vermoeden lijkt bevestigd te worden door de edit van webinn

edit:
vegterb heeft al door dat het ging over MS Access

[ Voor 23% gewijzigd door edeboeck op 09-12-2005 09:44 ]

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 22:00
Het hangt er ook nog vanaf welke type storage-engine je gaat gebruiken, MyISAM, InnoDB.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben 2 databases draaien 1 op MyISAM en een op InnoDB

dus de beperkingen aan aantal records licht aan hoe groot de records zijn en ingericht zijn? als ik het goed snap?

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Nogmaals, waarom zou je in vredes naam een MySQL database zo vol willen stoppen?
Wat komt er in en waarom wil je MySQL gaan gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
statestieken en track and trace van gebruikers

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:53:
statestieken en track and trace van gebruikers
Statistieken houden wij lang bij, gooien ze nooit weg en worden elke nacht naar een history database gegooid.

Mocht je database uit ze jasje groeien leg je gewoon een nieuwe history database aan.

Maar volgens mij heeft MySQL een beperking die heel afhankelijk is van hoe je structuur er uit ziet. Dus field types, field sizes etc.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:57

pietje63

RTFM

webinn schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:36:
The maximum permitted size of any one row is 8k, not including data stored in BLOB columns.
Dit heb ik nooit eerder geweten en verbaast me wel... Dat betekent dus dat als ik hier op GoT in het forum een tekst van meer dan 8000 karakters type er iets verkeerd gaat?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

pietje63 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:18:
Dit heb ik nooit eerder geweten en verbaast me wel... Dat betekent dus dat als ik hier op GoT in het forum een tekst van meer dan 8000 karakters type er iets verkeerd gaat?
Nee dat hangt af, zoals anderen al eerder hebben vermeld, van het type engine dat je gebruikt. InnoDB is theoretisch enkel gelimiteerd door het onderliggende systeem. Praktisch gezien gaat MySQL veel eerder op zijn bek.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Als het bericht wordt opgeslagen in varchar, ja. Maar text wordt opgeslagen als een BLOB (I presume...)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

kenneth schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:29:
[...]
Als het bericht wordt opgeslagen in varchar, ja. Maar text wordt opgeslagen als een BLOB (I presume...)
Nee, BLOB is om binaire dingen op te slaan. Binairy Large Object

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mja, CLOB dan :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Tekst hier @GoT is ong. 64Kb hoor ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:34:
Lees dit even door. MyISAM heeft wat rare beperkingen mbt de grootte van files, max 4GB. Maar MySQL kan op zich grotere tabellen aan, met InnoDB hebben wij iig tabellen van meer dan 10GB. Ik vermoed dat je eerder tegen file-grootte limieten van je OS aanloopt dan dat je tegen max-record-problemen oploopt.

Wel is MySQL dramatisch traag als je wijzigingen aan grote tabellen wilt uitvoeren en bovendien kan je ze dan tegelijkertijd ook alleen maar lezen, niet ernaar schrijven. Dat gebeurt ook als je indexen toe wilt voegen of typen te wijzigen. Dus ik raad je op zijn minst aan goed over je tabellen te denken voor je ze met data gaat vullen.
Een Cluster database is wat anders dan de standaard MyISAM/InnoDB-db's volgens mij :)
Maar bovendien is text ook een LOB, of ze dat ook bedoelen als ze het over BLOB's hebben in dat overzichtje weet ik niet.

[ Voor 20% gewijzigd door ACM op 09-12-2005 13:35 ]

Pagina: 1