AVI omgezet naar DVD, afspelen met zwarte balken

Pagina: 1
Acties:

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik kan een avi eenvoudig omzetten naar dvd met het programma avi2dvd. So far so good... als ik de dvd afspeel met powerdvd ziet het er zeer goed uit, netjes breedbeeld.

Plaats ik hem in m'n dvd speler en speel hem af op de tv, krijg ik een 4:3 beeld waarbij de zijkanten van het beeld afgekapt zijn. Wat ik eigenlijk wil is dat het beeld helemaal te zien is, en dan automatisch dat er onder en boven zwarte balken verschijnen.

Ik een aantal instellingen geprobeerd in m'n dvd speler (4:3 omzetten naar 16:9) maar dan wordt het beeld vertikaal uitgerekt en als gevolg is iedereen ineens 3 meter lang, wat er natuurlijk niet uitziet.

Ik weet zeker dat het beeld 'aanwezig en goed' is op de dvd, aangezien powerdvd het netjes afspeelt.

Zoek je hier op GoT, vind je genoeg topics over zwarte balken verwijderen. Ook een aantal topics hard coded toevoegen aan de dvd zijn er, maar dat is eigenlijk niet wat ik wil, want dan moet ik na het omzetten van avi naar dvd nog een stap uitvoeren.

Mocht dit toch echt noodzakelijk zijn, wat raden jullie me dan aan om deze zwarte balken toe te voegen (bv voeg ze eerst met dat-en-dat programma toe aan de avi of voeg ze met dat-en-dat programma toe aan de dvd files)?

PS. ik heb ook geprobeerd de aspect ratio instellingen in avi2dvd te veranderen om te kijken of het dan lukt, maar geen succes tot nu toe.

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
tijd voor een bumpje