Airduct/Airflow gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Even dit eerst, dit zal wel aangenomen worden als een van de vele topics door mensen die een betere airflow willen, klaar. Echter ik heb de FAQ gelezen, topics doorlezen en diverse airflowguides doorgenomen. Ik ben tot de volgende airflow in mn nieuwe Centurion 5 gekomen. Ik heb 2x 120mm fan, 1 front, 1 back, en nog een 80 mm onderin front. Plus dat op mn nieuwe videokaart een artic silencer zit, die de lucht dus uit de kast zuigt. Ik heb nog wel meer fans liggen alleen die leken me overbodig,
mijn vraag is nu, bij het vierkantje in het midden zit dus de processor, daar zit ook een airduct. Kan ik die beter weghgalen zodat mn airflow van de 2 120 mm fanse beter gaat of is het nog wel verstandig om hem daar te laten zitten.

Als iemand nog verdere suggesties heeft, graag ;)

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/4041/airflow8mq.jpg

BF2 stats

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Een airduct die op je cpu gericht kan heel goed werken. Mijn advies: monteren die hap. Er zijn genoeg testen te vinden die laten zien dat geforceerde koude lucht op je cpu de temp doet dalen met een flink aantal graden (verschilt of course per situatie).

Het werkt alleen niet als je een hoge (heatpipe) cooler hebt, sinds dat meestal niet past :) Als je een "normaal" model hebt, zoals een boxed cooler of bv een Zalman 7000/7700 serie.

Instagram / YouTube

Verwijderd

Ik zag op een site een koeler die je in een pci slot kon doen en de lucht eruit blaast. Ik wou em dus vlak onder mijn videokaart monteren maar dan is het toch beter dat hij lucht erin blaast en tegen de videokaart aan? Als hij de lucht er weg gaat zuigen, krijgt het ventilatortje op mijn videokaart helemaal geen lucht meer.

• Vini
aramdin schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:41:
Een airduct die op je cpu gericht kan heel goed werken. Mijn advies: monteren die hap. Er zijn genoeg testen te vinden die laten zien dat geforceerde koude lucht op je cpu de temp doet dalen met een flink aantal graden (verschilt of course per situatie).

Het werkt alleen niet als je een hoge (heatpipe) cooler hebt, sinds dat meestal niet past :) Als je een "normaal" model hebt, zoals een boxed cooler of bv een Zalman 7000/7700 serie.
Maar de koeler blaast toch juist de lucht in de airduct, het is overigens een kleine airduct, niet een hele slang maar gewoon een stuk "pijp" tot aan de window.

BF2 stats

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59
TrippleSix schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:11:
[...]

Maar de koeler blaast toch juist de lucht in de airduct, het is overigens een kleine airduct, niet een hele slang maar gewoon een stuk "pijp" tot aan de window.
Zoiets :P?

Click

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
De cpu koeler blaast over het algemeen naar beneden (richting je cpu), dus zuigt dan koude lucht aan. Vandaar de (grote) winst die je ermee kan boeken, je koelt dus met verse koude lucht van buiten je kast ipv opgewarmde lucht uit je kast

Instagram / YouTube

• Vini
Ja zoiets ;) , oke dus ik kan gewoon de airduct erop laten en die 120 mm fans gewoon laten doorblazen.

BF2 stats

Pagina: 1