Toon posts:

PC > PC capturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na een aantal maanden in-game footage capturen begin ik een beetje ziek te worden van de 1024x786 limiet. Ik heb een s-video kabeltje tussen m'n eerste pc (gf 7800 gt, amd 64 3500+, 1 gb ram, xp sp2) en m'n tweede pc (amd 64 3200+, gf fx 5200, 512 mb ram, xp sp2, hauppauge wintv 88x) en ik capture met vdub (met picvideo codec).

Dit werkt allemaal prima, maar het grote probleem is dat de max output van m'n eerste pc 1024x786 is. Als ik daar over heen ga, word het beeld niet teruggeschaald naar 1024 (of eigenlijk 786, maximale resolutie waarin de captured footage wordt opgeslagen), maar ik zie slechts 1024 van de 1280.

Nu heb ik verschillende opties:

- m'n 2e pc helemaal niet gebruiken, maar een programma als Fraps gebruiken. probleem hierbij is dat ik makkelijk 3-4 uur per avond capture en met fraps is dit echt niet te doen. daarnaast capture ik tegelijkertijd de ventrilo-chat, dus ik laat het lekker de hele avond lopen zodat ik niks mis.

- eventueel een programma dat m'n resolutie terugschaalt voor de clone (de output naar m'n 2e pc dus). geen idee of deze programma's bestaan, maar het lijkte me de beste optie?

- een vga > video converter. ik heb een beetje gegoogled en er zijn er wel wat op de markt, maar de max resolutie van de goedkope is 1024 (denk ik, de specs zijn voor mij nogal vaag, heb er niet zo veel verstand van) en de duurdere zitten rond de 200-250 euro - een beetje veel geld om in een iets hogere resolutie te kunnen spelen :p

weten mensen simpele opties? of, zo nee, kan iemand een goedkope maar toch goede converter aanraden? het hoeft zeker niet tot 1600 te gaan, als het maar 1280 is. 1024 is écht te weinig :)

alvast bedankt!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Speel je je spellen wel in die resolutie of speel je die op 1024?

*Andreict vraagt zich af wat je met een capture van 3-4 uur op 1280 wil gaan doen :?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik begrijp geen snars van het hele probleem. Teveel game jargon.

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

lithiumangel

Tuurlijk !

S-Video heeft helaas geen hogere reso dan 1024x768 .
Je hebt inderdaad van die dure converters, die "upscalen" de image alleen naar een hogere reso , daadwerkelijk is het gewoon dus 1024x768 resized ---> 1280x1024 (bijvoorbeeld)
Dit brengt natuurlijk behalve het feit dat die dingen geld kosten ook enige kwaliteits verlies met zich mee en is generly niet echt de moeite waard vooral al omdat je je captures toch wel er mooi uit wilt laten zien neem ik aan :D

Het enige wat ik me kan bedenken nu , is hetvolgende .
Ik heb het niet precies uitgevogelt ( geen nut anyway ) maar mijn 7800 GTX kwam met een bundel connectors waaronder ook HD out ( en in b.t.w . ik weet de reso niet maar ik mag aan nemen hoger dan 1024 x 768 ) als jij ervoor zorgt dat jou 2e pc ( a.k.a record PC :D ) een kaart heeft met HD in ! ( zoals de 7800 )

Maarja dat is net zo duur , of meschien zelfs duurder dan een upscale converter |:(
Meschien dat er een andere kaart die goedkoper is dan een 7800 oplossing kan bieden wat betreft HD input voor je record PC ? Een Matrox meschien ? of die XGI kaarten , was laast nog een artikel over hun gebruik in HTPC`s maar ik heb de specs ervan nooit bekeken .

iig veel sucess :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry als het te vaag is :/ -

svideo kan blijkbaar dus geen hogere resoluties aan dan 1024x786, dus zodra ik daar over heen ga op mn eerste pc (meestal 1280x1024) krijg ik niet het volledige scherm maar slechts een stukje daarvan.

het liefste wil ik dat het volledige scherm juist wél gecaptured wordt, dus ik heb een mogelijkheid nodig die dat direct naar vdub stuurt (en vdub verkleint het dan weer tot 786x576), of ik moet de output van m'n scherm eerst verkleinen naar 1024x786 voor het door de svidio gestuurd wordt

en yep op m'n 7800 gt heb ik ook zo'n bundel, maarja, om daar nu een tweede van te kopen :/ waar staat HD trouwens voor?

ik hoop dat het nu iets duidelijker is :)

edit- en het probleem met fraps is dat je moet gaan voorspellen wanneer de interessante stukjes (voor de rest van de community, als ik mn filmpje maak) gaan gebeuren. het is veel leuker om gewoon alles op te nemen en later het leukste te selecteren :) daarnaast vind ik de kwaliteit van fraps een stuk minder, lang niet zo vloeiend als op de bovenstaande manier

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 10:35 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

HD staat voor High Definition (Video)
Hogere resoluties en beter beeld

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

lithiumangel

Tuurlijk !

Mja . De snelste oplossing is idd de resolutie van je game verlagen naar 1024 x 768 zodat er niks "afgekapt" hoeft te worden .

Wat FRAPS betreft , kwaliteit is daar gewoon 1:1 als wat jij op je beeld ziet , althans bij mij was het wel zo met de instellingen ( video op full niet half)
Maar het grote probleem met FRAPS is daarmee gewoon dat je framerate ongelooflijk om zeep geholpen wordt .
Zo heb ik met redelijk "Aso" isntellingen op COD 2 normaal 40 +- FPS .
Met FRAPS on was dat 15 + - tijdens het recorden . :( Ging dus heel lullig dood op het einde van me filmpje hehe :D
FEAR viel dat wat meer mee , maar ik ging alsnog van 60 --> 30 :(
Wat je hebt opgenomen is dan well zonder compressie opgeslagen dus moet je het alsnog encoden naar iets gangbaars ( lees kleiners :D Xvid /divx etc )

Een dedicated record machine is dus eigelijk de beste keuze .

[ Voor 12% gewijzigd door lithiumangel op 09-12-2005 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
yep, met fraps worden de bestanden veel te groot en ik kan het niet de hele avond laten lopen. ziet er naar uit dat er geen simpele oplossing is, dus ik zal op 1024 blijven spelen voor nu :)

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-02 16:40

PanMan

Spun!

Mag ik vragen wat je doet met een paar uur jezelf zien spelen per dag?? Ga je dat vervolgens ook bekijken? Edditen? Analyseren? Ben benieuwd!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Topicstarter
van ongeveer 50-80 clips à 5-15 minuten kies ik de beste stukjes uit en deze release ik dan voor de community, uiteindelijke vid wordt ongeveer 40 minuten. :)

klinkt misschien raar, maar het is erg populair - komen elke week 10-20 vids uit ongeveer

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 03:42:
van ongeveer 50-80 clips à 5-15 minuten kies ik de beste stukjes uit en deze release ik dan voor de community, uiteindelijke vid wordt ongeveer 40 minuten. :)

klinkt misschien raar, maar het is erg populair - komen elke week 10-20 vids uit ongeveer
maar ik snap niet dat het op zon hoge resolutie moet. Svcd resolutie is toch groot genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
ik capture footage van een mmorpg, en de user interface hiervan heeft vrij veel venstertjes. op 1024x786 nemen die nogal wat ruimte op m'n scherm in, met 1280x1024 heb ik veel meer overzicht

daarnaast speel ik liever niet in fullscreen mode, en m'n desktop staat op 1280x1024 - ik kan elke keer wel m'n desktopresolutie veranderen als ik ga capturen maar je begrijpt dat dat een beetje irritant wordt op een gegeven moment :)

de volgende screenshots maken het misschien iets duidelijker:

een normale screenshot van ingame:
http://gallery.gunner440.com/albums/vf/sshot018.jpg

een frame uit m'n footage vóór ik een nieuwe pc kocht:
http://gallery.gunner440.com/albums/vf/frame2.jpg

een frame uit m'n footage ná ik een nieuwe pc kocht:
http://gallery.gunner440.com/albums/vf/frame1.jpg

het rare is dat met m'n nieuwe pc de kwaliteit niet zo goed is, er zitten rare diagonale lijnen over het scherm. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

m'n oude pc had een geforce 5600, huidige een 7800 gt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
hm bump, kan iemand misschien het verschil in kwaliteit verklaren?

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Een snelle remote desktop? en dan fraps op de andere pc...........?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb besloten het capturen maar te houden zoals het nu is, maar in de screenshots hierboven zie je dat de kwaliteit opeens heel erg slecht is geworden. kan dit aan de bekabeling liggen misschien?
Pagina: 1