Toon posts:

ATI 9600XT rare textures

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een radeon 9600xt maar die werkt niet naar behoren, na het afspeuren van google die alleen maar oud nieuws had van drivers etc van 2003(werkten overigens niet) dus laat ik het hier eens proberen:

Dit is mijn probleem als ik windows opstart en ik ga een spel spelen krijg ik de eerste paar minuten rare textures(ik zal ff een screenShot laten zien)
mijn pc:
AMD 64bit 2800+
1024mb geheugen
PcChips K8 M871G (mobo)
Ati Radeon 9600XT
80gb hdd >> groot zat :)

SCREENSHOT

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben het zat:P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 07:46 ]

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is de kaart overclocked?
Heb je de temperatuur al gemeten?
Dit zijn vaak de redenen voor artifacts.

Verwijderd

Topicstarter
De kaart is niet overgeklokt en de temp meten lijkt me raar want hij doet het in het begin alleen, heel vreemd en wat is artifacts? :D

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
artifacts zijn die beeldfouten ;) . 9 van de 10 keer betekend dit dan ook een hardware matige oorzaak---> kaart kapot

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Inderdaag, dit ligt aan de VGA, download ATI Tool en bekijk je temps eens. Als die extreem zijn ... 60+ ??? zou ik echt voor airflow zorgen in je kast :P (als je dat al niet had).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die tool maar die laat geen temps zien :S waar halen jullie hem weg dan ?

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-07 02:12

LordofWhatever

Uuhhh....?

een 9600xt heeft, voor zover ik weet, geen temp sensor, dus dan is't lastig om die uit te lezen ;)
heb je de laatste drivers geinstalleerd?
dit kan de oorzaak zijn, maar meestal is het dan specifiek voor 1 spel, dus ik denk dat je kaart overleden is.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:34

RainofDeath

DYUVSDFJ

Het kan zijn dat je kaart geen tempratuur sensor heeft, Voel is aan de heatsink van je kaart, als ie zo warm is dat je hem nouwelijks 3 sec kan vasthouden is ie 50 graden of warmer.

Verwijderd

Topicstarter
hij is juist hartstikke koud en nog geen half jaar oud

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-08 08:44
Als de kaart nog geen half jaar oud is zou ik als ik jou was, aannemend dat je nog garantie hebt, naar de fabriekant/winkelier/leverancier stappen en een nieuwe kaart vragen. Heb het sterke vermoeden dat deze kaart gewoon een productiefout heeft die zich na verloop van tijd openbaart (zelf ook gehad).

Verwijderd

60+ temps zijn voor gpu niet extreem hoor, gpu kan veel hogere temps aan dan cpu. 90+ graden moet je je pas zorgen maken bij videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Een leverancier kijkt alleen of hij werkt in windows dat doet hij wel maar die gaan hem niet in spellen testen en dan doet hij het pas...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:56:
60+ temps zijn voor gpu niet extreem hoor, gpu kan veel hogere temps aan dan cpu. 90+ graden moet je je pas zorgen maken bij videokaart
Nou de mijne brande toch echt wel door toen hij 73 graden was

Verwijderd

Topicstarter
dat is balen maar mijne is helemaal niet heet

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 16:17
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 09:26:
Een leverancier kijkt alleen of hij werkt in windows dat doet hij wel maar die gaan hem niet in spellen testen en dan doet hij het pas...
Bullshit, als je op je rmaformulier invult dat hij fouten geeft onder 3dtoepassingen, dan moeten ze daar wel naar kijken.

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
hey ik weet precies wat er met jouw kaart aan de hand is.
t geheugen van je kaart is brak.
ik zal je ff uitleggen hoe ik dit weet, ik heb precies hetzelfde probleem gehad als ik naar je screenshot kijk. dus ik het spul terugsturen en kreeg te horen dat t geheugen van de kaart brak was. wel n nieuwe gekregen gratis, t was nog binnen de garantietermijn.
eerst dacht ik dat het aan de drivers lag omdat ik dit probleem had nieuwe drivers erop eventjes geen last van gehad toen weer wel weer nieuwere drivers weer tijdje goed en ga zo maar door.
dus ff contackt opnemen via de mail met ati een screenshotje meesturen, iig dat heb ik toen ook gedaan en meteen antwoord gehad stuur maar op.
ik weet t je wilt dit eigenlijk niet horen omdat je je kaart niet kwijt wilt maar goed...
ik spreek nu uit ervaring.

owja op een gegeven moment gaf mijn kaar ook in windows problemen ;) dus als je lang genoeg wacht gelooft de leverancier t in 1 oogopslag.
maar ik zou gewoon ff n paar van die screenshotjes meemailen.

[ Voor 12% gewijzigd door Milenko op 10-12-2005 16:23 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 23:16

DefLite

Why so serious?

LordofWhatever schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:10:
een 9600xt heeft, voor zover ik weet, geen temp sensor, dus dan is't lastig om die uit te lezen ;)
heb je de laatste drivers geinstalleerd?
dit kan de oorzaak zijn, maar meestal is het dan specifiek voor 1 spel, dus ik denk dat je kaart overleden is.
ehum ik heb een 9600xt met sensor. ik kan de temp uitlezen met ati tool en everest

Verwijderd

Topicstarter
Milenko schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:20:
hey ik weet precies wat er met jouw kaart aan de hand is.
t geheugen van je kaart is brak.
ik zal je ff uitleggen hoe ik dit weet, ik heb precies hetzelfde probleem gehad als ik naar je screenshot kijk. dus ik het spul terugsturen en kreeg te horen dat t geheugen van de kaart brak was. wel n nieuwe gekregen gratis, t was nog binnen de garantietermijn.
eerst dacht ik dat het aan de drivers lag omdat ik dit probleem had nieuwe drivers erop eventjes geen last van gehad toen weer wel weer nieuwere drivers weer tijdje goed en ga zo maar door.
dus ff contackt opnemen via de mail met ati een screenshotje meesturen, iig dat heb ik toen ook gedaan en meteen antwoord gehad stuur maar op.
ik weet t je wilt dit eigenlijk niet horen omdat je je kaart niet kwijt wilt maar goed...
ik spreek nu uit ervaring.

owja op een gegeven moment gaf mijn kaar ook in windows problemen ;) dus als je lang genoeg wacht gelooft de leverancier t in 1 oogopslag.
maar ik zou gewoon ff n paar van die screenshotjes meemailen.
fijn:) dan moeten we dat maar ff proberen:) ik zal wel ff horen

Verwijderd

Topicstarter
het is via een leverancier gegaan niet via ATI zelf dus ff op sturen naar leverancier :)

• Milenko
oke :) ja shit happens soms zal k maar zeggen. zit nu met n uber pc alleen de grafische kaart laat op zich wachten en zit dus opgescheept met n 2 mb pci kaartje uit 1997 ipv een gf 7800 gtx
winkel stond 5 dagen levertijd wacht ondertussen al 8 dagen en gisteren te horen gekregen dat t waarschijnlijk eind komende week wordt.
laat trouwens ook nog wat horen hoe t is afgelopen

[ Voor 8% gewijzigd door Milenko op 10-12-2005 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
komt goed, maandag neem ik ff contact op :)

Verwijderd

Topicstarter
jeeeej mensen ik heb een niewe kaart en ditmaal van HIS met 650mhz ipv 300mhz geheugen wel nog steeds de 9600XT
:D:D:D

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Denk dat dat 325Mhz is en effectief 650, dus dat maakt niet zo'n verschil hoor ;).

Verwijderd

Topicstarter
op hun website stond 650 :P

Verwijderd

Topicstarter
en ook nog eens op de doos...

• Milenko
oke netjes, en ook snel afgehandeld moet ik zeggen.
ik had ooit ook zo'n geintje met n voodoo 3000 ik weet niet meer precies wat voor geheugen er eerst op zat maar na rma n nieuwe kaart met ddr geheugen
maar daar was ik ook blij mee toen ja :D

Verwijderd

Topicstarter
de kaart kwam van de winkel waar ik werk en dus hoef ik niet op RMA te wachten >:)

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Dat heet DDR geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik me jongen

• Milenko
achja ik geloof dat iedereen wel eens mazzeltjes heeft gehad met zulk soort dingen
Pagina: 1