[XP] Systeem reboot bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022
Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb even mijn belangrijkste specs op een rij gezet:

- Asus a8N-E moederbord
- AMD 3200+ Processor
- 1 GB Kingston RAM
- 6800 GT Videokaart
- 160 GB HDD

Telkens als ik de pc wil booten, start deze wel volledig op alleen reboot deze weer vervolgens na ca. 3 minuten en dan heb ik er vervolgens geen last meer van.
Dit is alleen maar wanneer ik de pc een tijdje uit heb staan en weer probeer om deze op te starten.

Ik heb van de Driver-CD de al-bekende AI-Booster een keer geïnstalleerd en heb de processor een kleine 3 % overgeklokt.*Weggehaald* Wat kan ik hier aan doen? Ik heb de defaults van mijn BIOS al geladen, dit mocht helaas niet helpen.

Ik hoor het hier graag.

Groeten,

Een bedroefde IronGiant die dit verslag nog een keer heeft moeten tikken toen zijn pc weer ging rebooten.

[ Voor 5% gewijzigd door iro op 09-12-2005 08:39 ]

Specs pc

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:08

Reptile209

- gers -

IronGiant schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 07:28:
Het raare is dat de computer heel vaag ging doen en toen is het probleem ontstaan.
Definieer: heel vaag :).
Ik zou zeggen: test je geheugen eens met memtest, kijk eens naar (of post hier) je voltages. Maak je overclock ongedaan. Test je systeem eens met alleen video, harddisk, keyboard en muis (alle mogelijke kaarten en extra harddisks, cd-rom spelers, etc eruit). En wat gebeurt er dan allemaal?

Zo scherp als een voetbal!

• iro
Reptile209 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 08:09:
[...]

Definieer: heel vaag :).
Ik zou zeggen: test je geheugen eens met memtest, kijk eens naar (of post hier) je voltages. Maak je overclock ongedaan. Test je systeem eens met alleen video, harddisk, keyboard en muis (alle mogelijke kaarten en extra harddisks, cd-rom spelers, etc eruit). En wat gebeurt er dan allemaal?
Bedankt voor je reactie, ik kan dit niet doen omdat ik dan zit met m'n garantie.
Ik zal wel een memtest doen, dan krijg je vanmiddag een verslag.

Specs pc

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025

• iro
Ja, zoiets heb ik ook. Alleen mijn pc is nog geen maand oud.

Specs pc

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

IronGiant schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 08:49:
Ja, zoiets heb ik ook. Alleen mijn pc is nog geen maand oud.
En waarom ga je niet terug dan? Als hij net een maand oud is zou ik zelf niet gaan prutsen (ik weet dat tweakers eigenwijs zijn en alles zelf willen oplossen ,maar een pc van 1 maand ;) )

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• iro
HerbyNL schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:02:
[...]

En waarom ga je niet terug dan? Als hij net een maand oud is zou ik zelf niet gaan prutsen (ik weet dat tweakers eigenwijs zijn en alles zelf willen oplossen ,maar een pc van 1 maand ;) )
Ja dat snap ik wel, maar ik weet niet wat het exacte probleem is...
OK, ik ga om 10.00 uur even alternate bellen en zeggen dat ze em gewoon gaan repareren.

Trouwens ik heb deze voeding: http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN4M21&#tecData

EDIT: Ik kom net thuis en de computer werkt weer normaal, ik laat het weten wanneer deze weer "vaag" gaat doen. Bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 39% gewijzigd door iro op 09-12-2005 12:15 . Reden: Belangrijke edit ]

Specs pc

Pagina: 1