Toon posts:

[W2K3-SBS] synchroniseren met apple powerbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Ik zit met het volgende probleem.
we hebben bij ons op het werk nu een SBS 2003 server draaien met XP werkstations en 2 apple powerbooks, nu worden de xp werkstation en notebooks constant gesynchroniseerd met de SBS server, nu was mijn vraag of het ook mogelijk was om de apple powerbooks te laten synchroniseren met de server en hoe ik dit moet uitvoeren.

Beide notebooks draaien al in het domein, en hebben ook al prima contact met de exchangeserver.

Kon niks vinden in de search hierover en bij apple of MS werd ik ook niet veel wijzer

anyone? :?

b.v.d.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 23:31

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Leg eens uit wat je met 'Synchroniseren' bedoeld..

- Outlook E-Mail sync
- Offline FIles
- iets anders

Als het om Exchange Mail gaat, er is een MAC Exchange Client van Microsoft (Entourage), echter die kan niet zoiets als 'Cached Exchange mode' aan. Hij synced wel e-mail en meetings en zo met Exchange

[ Voor 17% gewijzigd door DaRealRenzel op 09-12-2005 00:56 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over krachtige boeken zijn beter op z'n plek in Apple Talk - ik verplaats je topic even :)

Windows Operating Systems >> Apple Talk

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 22:14
Tjah lastig, je zou eens kunnen kijken naar: http://directorysync.sourceforge.net/index.html deze kun je dan aanroepen als er iemand uitlogt op een ws. Verder zou het ook kunnen met een shell bestand welke even de bestanden vergelijkt, maar dat is niet echt gebruiksvriendelijk. De home directory kan tiger volgens mij wel automatisch syncen, maar ik neem aan dat dit niet genoeg is voor jullie omgeving? Wil je nog even aangeven welke versie van os x jullie gebruiken op de laptops?
DaRealRenzel schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 00:52:
Leg eens uit wat je met 'Synchroniseren' bedoeld..

- Outlook E-Mail sync
- Offline FIles
- iets anders

Als het om Exchange Mail gaat, er is een MAC Exchange Client van Microsoft (Entourage), echter die kan niet zoiets als 'Cached Exchange mode' aan. Hij synced wel e-mail en meetings en zo met Exchange
In de startposting geeft de ts al aan dat hij contact heeft met exchangeserver, het lijkt me dus alleen te gaan om de sync van bestanden?

Verwijderd

Als je bestanden bedoelt, in "Adressenlijst toegang" de "Active Directory" plugin configureren, dan onder "Identiteitscontrole" aangepast pad aanmaken, AD daar bij zetten en onder je shell als admin/root "dsconfigad -localhome disable" uitvoeren. dan kan je in principe gewoon een netwerk login uitvoeren. Of een mobiel account met synchronisatie lukt met alleen 2K3 weet ik zo niet, daar gebruik ik persoonlijk een OSX server voor, die dan wel weer op zijn beurt met de AD van 2K3 kan syncen.

edit:
Net even gekeken, met "dsconfigad -mobile enable" zou je dus een 2K3 mobiel (offline files + sync) kunnen doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 02:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:04:
Tjah lastig, je zou eens kunnen kijken naar: http://directorysync.sourceforge.net/index.html deze kun je dan aanroepen als er iemand uitlogt op een ws. Verder zou het ook kunnen met een shell bestand welke even de bestanden vergelijkt, maar dat is niet echt gebruiksvriendelijk. De home directory kan tiger volgens mij wel automatisch syncen, maar ik neem aan dat dit niet genoeg is voor jullie omgeving? Wil je nog even aangeven welke versie van os x jullie gebruiken op de laptops?
Het gaat hier om de Tiger editie 10.4.3

En als ik de homedirectory al zou kunnen syncen, zou dit in eerste instantie al voldoende zijn.

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 22:14
Heb je al gekeken naar deze posting: [rml]Exodus in "[ W2K3-SBS] synchroniseren met apple powe..."[/rml] of uberhaupt zelf even gekeken op de Apple support site met de tips die hierboven zijn gegeven? :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb bovenstaande opties geprobeerd, alleen wil die nog steeds niet syncen zoals ik dat wil, de software van derden werkt in principe wel, maar als de optie zelf in tiger zit gebruik ik die liever.

in ieder geval alvast bedankt voor bovenstaande oplossingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 11:51 ]

Pagina: 1