Hauppauge pvr 350

Pagina: 1
Acties:

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-02 12:57
Ik heb recent een pvr 350 gekocht. Ik heb tevens een nieuwe A64 met een deze week geinstalleerde versie van Windows XP (Win XP-64 wordt weer eens niet ondersteund).

Mijn probleem is dat het beeld eerst alleen maar zwart gaf op TV en op de PC (1e installatie).
Nu is het regenboogkleuren op TV en zwart op de PC (......duizendste installatie).

Ik heb reeds geprobeerd: handmatig alles uit system32 directory en drivers directory gehaald en zelf de registry geleegd en een herinstallatie. Maakte niets uit. Ik heb ook wat Alpha drivers geprobeerd, helaas....

Mij Hardware:
A64 3500+ Proc
Asus A8N5X mobo
Asus 6600 256MB (<-- tot dx 10 uitkomt)
1 GB geheugen
TV en Samsung 152T Monitor

Heeft iemand tips over wat te doen met installeren zodat ik ook beeld krijg te zien?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 18:00

Guldan

Thee-Nerd

En dat beeld gaat via de tv out van je videokaart naar de tv? Is je videokaart niet gewoon brak. Als je toch denkt dat het aan de hauppage ligt. Hauppage eruit halen en opnieuw opstarten maar ik vermoed dat je of ergens een conflict hebt of brakke hardware zo te horen. Ook is het verhaal niet echt duidelijk. Ik heb wel 3 keer moeten lezne voordat ik er wat van snapte.

Regenboogkleuren op je tv kan ook komen doordat je tv geen svideo ondersteund. krijg je ook zwart beeld als je de tv via tulp aansluit op je videokaart. Meestal is hier een standaard verloopstukje voor bijgeleverd.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Sparks.nl
Ok, herkansing:

1. Gebruikte hardware (allen nieuw):

A64 3500+ Proc
Asus A8N5X mobo
Asus 6600 256MB
1 GB geheugen
TV (kan alle formaten aan, van het type duur) en Samsung 152T Monitor

2. Gebruikte software:

Windows XP (niet 64 bit, verse install)
Standaard pakket Hauppauge

3. Bestaande situatie:
Ik heb de bovenstaande pc, de pc werkt voor 100% zonder de pvr 350. Geen enkel probleem.

4. Gewenste situatie

Ik steek de pvr 350 in de pc en de tv kaart geeft beeld (tv progr.) op:
a. de tv via de uitgang op de pvr 350
b. - De pc (in Windows desktop omgeving) middels bijgeleverde software (Win2000).

5. Huidige situatie
a. Na kanalen zoeken worden deze gevonden
b. Geen geluid op de tv via de uitgang (gebruikt is s-vhs) op de pvr 350. Beeld geen balken met alle kleuren van de regenboog op alle zenders.
c. Geen beeld en geluid op de Windows desktop (gebruikt Win2000). Beeld blijft zwart. De Windows desktop is wel te zien.

6. Gewenst: Beeld
(met beeld bedoel ik tv programma's)

Voor de duidelijkheid, hoe Windows werkt weet ik al.

[ Voor 11% gewijzigd door Sparks.nl op 09-12-2005 19:03 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 13:25
"b. Geen geluid op de tv via de uitgang (gebruikt is s-vhs) op de pvr 350. Beeld geen balken met alle kleuren van de regenboog op alle zenders."

Het geluid wordt niet door de s-video uitgang op de PVR-350 uitgestuurd, maar moet je halen uit een uitgang van de geluidskaart van de pc.

Wat bedoel je met het tweede deel van de gequote tekst?

Je kunt weergave op de desktop uit- en inschakelen, klik hiervoor met rechts in het venster op de desktop en kies local-on/off o.i.d.

[ Voor 19% gewijzigd door ParkOverall op 10-12-2005 18:37 ]

• Sparks.nl
Bedankt voor de moeite, het werkt nu.

Ik heb Windows voor de 3e maal geinstalleerd, de nieuwste drivers geinstalleerd. En het werkte in "1" keer. Waarom het nu wel werkt is me een raadsel. Ik heb wel een programma gevonden (op de website) om alle drivers te verwijderen, absoluut geen overbodige luxe.

Sparks