PC maakt foutjes bij zware dingen

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:51
Ik heb hier de volgende pc staan:

AMD 2500 @ 11x210(3400) @ 1,8V, niet helemaal Prime Stable, maar wel rete stabiel irl.
2x Kingston ValueRam PC3200 @ 175 MHz
Asus A7N8X-E deluxe
MSI 9800Pro R360 @ 450/400x2
NB, VGA en CPU watercooled, temps zijn goed. NB 30 graden en CPU 40.
Kan een stuk minder zijn als ik mijn WC een keer schoon maak van algen :r

Ik zat van de week met een collega online te knallen in BF Vietnam, en na een korte onderbreking gingen we verder, start het spel niet meer. Ik denk ok, heb gereinstalled, spel doet et nog niet.
Desktop --> starten --> zwart scherm -- >desktop. Volgende dag doet het spel het weer :S

Uit pure ellende zijn we maar gaan UT2004en toen het spel na de onderbreking al niet meer startte.
Tot UT2004 er ook mee stopte met een mooie foutmelding waar de woorden allocating en memory in voor kwamen.

Dus ik memtest86 draaien, na ongeveer een uur 1 pass en 0 errors. Hij was weer bezig met zijn 2e cyclus, maar ik geloofde het wel. Dus ik heb mijn pc maar weer aangezet, en ben gaan UTen, met de nodige restarts, onderwel stond Newsleecher 3.0 final ook aan. Deze crasht nu ook om het half uur ongeveer, soms komt dan in de tabel van te downloaden bestanden op elke plek waar normaal info staat het woord "node" te staan. Verder heeft Videora Ipod Converter nu de neiging om na de 100% door te tikken waarbij de resterende tijd in de min gaat.

Wie weet wat hier aan de hand is? Een verse install vind ik atm wel een beetje te veel gevraagd tot er meer duidelijkheid is.

There is no replacement for displacement!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 21:55

FlyEragon

Alien Monkeys

Als eerste bij dit soort overgeklokte setups even de clocks weer terugzetten. Misschien trekt hij het gewoon niet meer.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:19

sapphire

Die-hard pruts0r

je Pc maakt fouten en is net niet Prime stable: 1+1=2
Als je pc niet Prime stable is komt dat doordat ie fouten maakt.
Begin dan eerst eens met je OC terug zetten dan heb je al 1 factor minder. Veder dan het zijn dat door je OC die niet helemaal stabiel was er fouten in Win geslopen zijn die nu continue voor probs zorgen.

Gabriël AM5

Verwijderd

Voeding?Voltages?

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Test dit eerst even:

- Zet je FSB op 166mhz en geheugen ook op 166mhz, zodat die 1:1 loopt, het snelste en stabielste voor nforce 2
- Zet je overclock van je videokaart van je Radeon 9800 pro weer terug naar standaard waarden.
- zet alle voltages weer op normaal.
- 8cm Fan op northbridge hielp bij 2 systemen van kennissen met hetzelfde moederbord om iets hoger over te clocken.

Kijk nu of battlefield 2, UT2004 weer normaal werken.
Als het nog niet goed werkt, kan je een andere lege harde schijf pakken van 2GB of hoger en dan tijdelijk een installatie daarop maken met battlefield 2 demo en UT2004 demo.

Overclock tips:
Je hebt jouw FSB en geheugen niet op 1:1 staan, wat wel beter is voor nforce moederborden en sneller.

Ga maar benchmarken in Everest of sisoft sandra, het geheugen doorvoer is het belangrijkste.
Ook bepaalde voltages zorgen ervoor dat het geheugen beter loopt, hoeft niet altijd de hoogste te zijn.

Heb je trouwens ook de Uberbios 1013 geprobeerd?
Die bevat nog extra instellingen zoals voltage voor chipset

• _eXistenZ_
Ik weet dat geheugen en fsb 1:1 moeten maar dan zit ik met een noob oc @ 175MHz...Mijn ram verrekt het namelijk om ook maar 1 stapje hoger te gaan dan 175MHz, terwijl zowel mijn ram als mobo 200mhz aan kunnen. Verder hoeft een 80mm fan niet, want mijn nb is watercooled. ;)

@boerenlater:
Enermax 460watt, 12V is wel wat hoog though. 12.6 :S
sapphire schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 00:25:
je Pc maakt fouten en is net niet Prime stable: 1+1=2
Als je pc niet Prime stable is komt dat doordat ie fouten maakt.
Begin dan eerst eens met je OC terug zetten dan heb je al 1 factor minder. Veder dan het zijn dat door je OC die niet helemaal stabiel was er fouten in Win geslopen zijn die nu continue voor probs zorgen.
Ik zie foutjes van mn proc net als artifacts. Als er 1 gele pixel tussen zit op de 10101001337 goeie pixels merk je daar ook niks van... Verder moet ik zeggen dat deze setup al een jaar draait zonder problemo's, en dat ik gister zonder verder te denken dit topic geopend heb in DOC, hoewel dit misschien helemaal niet aan mijn oc ligt... Misschien is er wel evil software of doom actief...

Iig gaat ik nu en poosje gamen, en ik zie wel hoe ik uit kom.

[ Voor 102% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-12-2005 10:45 ]

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Clock eens terug (iig tot je systeem prime stabiel is) en kijk dan eens of je nog gekke problemen hebt.
Je kunt je CPU niet echt vergelijken met een GPU... Als er 1 brakke bit tussen zit op de 10101001337 goeie bits merk je dat echt wel... Zo ongeveer alle data die de onderdelen in jouw systeem verwerken gaat eerst door de CPU en het geheugen, dat is dus niet echt te vergelijken met een videokaart.
Een instabiele CPU of mem dat te ver overclockt is kunnen een hele berg van dit soort problemen veroorzaken (zoals je nu zelf ondervind).

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

• _eXistenZ_
Op 166mhz loopt de zaak imo wel beter, maar nog steeds niet helemaal goed. Newsleecher crasht niet meer, maar VideoraIpodConverter crasht met opstarten. UT2004 loopt nu ook goed. Ik zal mn overclock van 210 naar 175 gooien met fsb:ram 1:1.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59
Zomaar een gok, heb jij ATI Tray Tools continu draaiend ?? (áls je die heb geinstalled dan).
Ik merk dat als ik dat draai dat ik moeite heb met BF2 opstarten > crashed bij laden. FS2004 kank ik niet in het spel komen, maar als ATT uitstaat werkt het perfect...

Hoop dat dat het probleem is ...

• _eXistenZ_
JA!!!!!!11oneone
Sinds vorige week! Omdat NFSMW niet mega lekker liep gaf ik mijn graka es er flink van langs.
Als je een meisje was had ik je <insert HK-only opmerking here>
Moet nog wel testen of dat het is hoor :) Maar groooote kans van wel :)

[ Voor 45% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-12-2005 15:09 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59
eXistenZ_NL schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:08:
JA!!!!!!11oneone
Sinds vorige week! Omdat NFSMW niet mega lekker liep gaf ik mijn graka es er flink van langs.
Als je een meisje was had ik je <insert HK-only opmerking here>
Moet nog wel testen of dat het is hoor :) Maar groooote kans van wel :)
Mja kep me er ook erg aan geergerd, FS opnieuw geinstalled enzo, nieuwe drivers etc. terwijl et zo iets simpels was ... :>

• _eXistenZ_
Hmm, ik heb et programma afgesloten en gedeinstalleerd, en nog doettie dit.

Hieronder staat een bugreport van UT2004:
UT2004 Build UT2004_Build_[2005-11-23_16.22]

CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 2301 MHz with 1023MB RAM
Video: RADEON 9800 XT (Omega 2.6.42) (6542)

General protection fault!

History: RenderLevel <- DM-Autoroute2.myLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- Level BullDozer's Autoroute - Highway <- UpdateWorld <- MainLoop <- FMallocWindows::Free <- FMallocWindows::Realloc <- 10910191 0 FArray <- FArray::Realloc <- 0*2 <- FMallocWindows::Free
En hier een van NewsLeecher v3.0 Final:
Bug Data1:
j2o3nsn2

Bug Data2:
Access violation at address 0040555C in module 'newsLeecher.exe'. Read of address 2281000A
Allocating, read error, ik dacht dus echt aan het geheugen maar dat blijkt dus perfect te zijn...
Verder maakt het qua aantal errors onderlinge tijd tussen de errors niet uit of mijn pc op 3400 loopt of op 2500. Dus staattie, zoals een echte tweaker betaamd, weer op 3400 :Y)

[ Voor 48% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-12-2005 16:29 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als zijn PC het wel eerst heel lang stabiel heeft gedaan... dan ligt het daaraan dus NIET! Hooguit als je een cheapass voeding hebt, maar het zou gewoon zo kunnen zijn dat hij versleten raakt.. (cpu of voeding of ram), of leest de HD het niet gewoon fout uit?

[ Voor 28% gewijzigd door FiXeR.nl op 09-12-2005 16:37 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:19

sapphire

Die-hard pruts0r

eXistenZ_NL schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:35:
Ik weet dat geheugen en fsb 1:1 moeten maar dan zit ik met een noob oc @ 175MHz...Mijn ram verrekt het namelijk om ook maar 1 stapje hoger te gaan dan 175MHz, terwijl zowel mijn ram als mobo 200mhz aan kunnen. Verder hoeft een 80mm fan niet, want mijn nb is watercooled. ;)

@boerenlater:
Enermax 460watt, 12V is wel wat hoog though. 12.6 :S

[...]

Ik zie foutjes van mn proc net als artifacts. Als er 1 gele pixel tussen zit op de 10101001337 goeie pixels merk je daar ook niks van... Verder moet ik zeggen dat deze setup al een jaar draait zonder problemo's, en dat ik gister zonder verder te denken dit topic geopend heb in DOC, hoewel dit misschien helemaal niet aan mijn oc ligt... Misschien is er wel evil software of doom actief...

Iig gaat ik nu en poosje gamen, en ik zie wel hoe ik uit kom.
Totdat je Proc net 1 Kritieke bit fout berekend en een belangrijk file niet laad ipv wel en een Prgramma crashed.
1 pixel of 1 bit is niet echt te vergelijke vind ik zie het zo:
GPU rekend pixels en zooi uit, foute berekening en de pixel word geel ipv blauw.
Proc verwerkt info die aangesproken dient te worden, Proc maakt fout en geeft antwoord nee ipv ja ( lees: geeft 0 ipv 1) en daardoor woord een file niet geladen die een programma nodig had om goed te werken---> crash.
dus @ Fixer: het maakt dus wel uit, want je kan tijdelang draaien zonder dat je proc net die berekening fout doet die een crash veroorzaakt, dus het kan daar wel aan liggen.
Zeg niet dat het perse zo is, zeg alleen dat het zo kan zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 09-12-2005 17:05 ]

Gabriël AM5

• _eXistenZ_
Die zit netjes gelocked op 66Mhz, het is een Raid0 opstelling van 2 Maxtor DiamondMax 9 schrijven, maar volgens mij heeft dat hier niks mee te maken... Die foutmeldingen roepen heel hard "RAM RAM RAM" naar mij...

Iig blijft de fout bestaan, dus geen bonkie bonkie voor EyeWithness vanavond...

[ Voor 19% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-12-2005 17:05 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je jouw ram verdenkt, moet je Memtest86 test 1 t/m 5 in ieder geval even draaien. Dat zal ongeveer 8-10 uur duren (dus kan het beste wanneer je slaapt, gaat automatisch door).

En je kan op 166FSB/166mhz geheugen met prime95 de 3e optie kiezen.

Het beste is om op 166FSB en 166mhz geheugen memtest te draaien, want als het brak is op standaard snelheid, weet je ook direct waarom die zo slecht overclockt.

• _eXistenZ_
Mijn ram is incompatible met mijn mobo, heb er al veel en enge berichten overgelezen.
Vrijwel zeker dat ik ook gedoomd ben door de A7N8X-E Deluxe 200mhz bug.
Ik ga 1-5 draaien op mijn huidige OC, als dit namelijk goed uitpakt, weet ik _zeker_ dat het daar niet aan ligt.

Stay tuned for more exciting updates...

[ Voor 34% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-12-2005 23:50 ]

Pagina: 1