Toon posts:

[XP] Group policy in conflict met firewall*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn XP firewall aanzetten op mijn netwerk poort maar XP meld dat sommige settings gecontroleerd worden door group policy.........

ik heb niets aan gezet, maar het moet wel uit.... waar kan ik een lijst vinden wat er dan wel onder de GP valt??

ik draai nu zonealarm als firewall maar daar wil ik vanaf....

vraag niet waarom maar GP moet gewoon uit!!!! ik heb nu geen controle over de XP firewall en daar baal ik van.

help???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zet je die toch uit?
Of ben je geen admin op die doos, omdat ie in een domain aangemeld is?
Als dat het geval is, neem dan contact op met je systeembeheerder.

PS: een iets duidelijker topicstart is wel wenselijk, zou je daar rekening mee kunnen houden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Als je XP Systeem in een Domain staat dan is de standaard Firewall Policy:

- Firewall Disabled als je aan het Domain bent aangemeld
- Firewall enabled als je Niet aan het Domain bent aangemeld.

Dit om domain-based functies niet te schaden als je aan je DOmain hangt, maar tevens de PC te beschermen als je bijv. met je laptop aan een open WLAN hangt (hotspot).

Dus ff aan je SysAdje vragen of dit uitgezet mag worden.

Uitzetten in de Local Policy heeft weinig zin in een Domain, omdat Domain Policies Local Policy overrulen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
ik ben zelf mijn eigen sysadmin.
ik zit niet in een domain, behalve mijn eigen thuis netwerkje (bestaat nu tijdelijk uit 2 pc's)....

ik heb wel 2 gebruikers op mijn pc, dus log wel per gebruiker in (is dat genoeg om in een domain te hangen??)

ben geen guru als sysadmin, just learning..............

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het gaat hier over Windows XP ga ik van uit? Dan ga ik dat even in je topic titel zetten, let hier aub ook zelf op :)

Verder - wat is precies het probleem? Je kan toch je GPO's aanpassen zodat je zelf weer je firewall kan bewerken? :)

Verwijderd

Topicstarter
moderator, thanks zal op de titel letten in het vervolg.

dat aanpassen is juist het probleem, via gpedit.msc in een DOS window krijg ik alle settings wel, en via de gewone change settings kan ik dingen aanpassen maar wat ik er ook uit gooi of "default" zet, mijn firewall wil helemaal niets doen, dus is er een "alles default setting"???

groet

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

security configuration and analysis snap in starten dan de setup.inf template laden en uitvoeren. Wordt alles terug gezet naar wat het was tijdens setup. Dus ook alle NTFS permissions....
Hier heb je de howto hoe e.e.a werkt.
[rml][ 200X]Howto:Security Configuration and Analysis[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
thanks "mutsje"

deze methode lijkt erg op GPEDIT.MSC vanuit een een run windowtje te starten.

via administrative templates, system, en group policy kun je hier specifieke services continue enablen...

heb ik nu gedaan en ik heb nog wel wat policy aanstaan, maar de firewall is nu wel weer actief....

thanks

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Om te kijken welke policy dit nou aanzet kun je de RSoP gebruiken

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1