Xbox en Gamecube op computer aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 07:42
Ok voor dat iedereen me neerhaalt: Ik heb hier al op gezocht en ja ik heb inderdaad wat topics over dit onderwerp gevonden alleen zijn die topics vrij oud en mischien is er in de tussentijd wel nieuwe hardware uitgekomen die mij aangeraden kan worden.

Wat ik al wel weet is het volgende:

1: Ik weet dat ik daar eem tv-kaart voor nodig zal hebben
2: als ik goed gelezen heb is s-video in de "beste" oplossing
3: een echte tv geeft beter beeld in principe

wat ik nog niet weet is het volgende:

1: Is het het geld waard om zoiets te doen kwa beeld kwaliteit?
2: ik hoef er niet perse tv op te kijken zolang hij maar geschikt is voor een xbox en of gamecube
3: Welk merk is hier geschikt voor en moet hij nog speciale eigenschappen hier voor bezitten?
4: Ik zie bijvoorbeeld tv-kaartjes bij mycom.nl voor rond de 50 € maar zijn die dingen geschikt of krijg ik dan belabberd beeld?
5: is er een vertraging en zo ja is dat te doen met spelletjes aangezien ik wel direct resultaat wil zien als ik op de knoppen van een controller druk.

Ik hoop niet dat ik al te vervelend overkom met mijn vragen en hoop eigenlijk dat iemand hier iets over kan zeggen omdat hij zelf uit ervaring spreekt en wat hem wel of niet bevalt. Ik zie in de topics die ik bekeken heb namelijk eigenlijk alleen maar mensen die zeggen dat het kan maar niet of het dan ook aan te bevelen is of niet omdat ze niet zelf zo'n opstelling hebben.

Bedankt alvast voor ieder die me helpen wil :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:36

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb het ooit met een goedkoop Rave kaartje geprobeerd en dat gaf best aardig beeld hoor. Wel minder dan op tv, maar goed speelbaar. Zelfs op dit goedkopere kaartje was het dus best te doen zonder vertraging ed.
Het lijkt me dus gewoon zaak dat je wat reviews zoekt van tv kaarten en dan vooral met betrekking tot beeldkwaliteit en beeldkwaliteit op de input.
Hoe duurder hoe beter natuurlijk, maar dat kaartje van €. 50 moet voldoende zijn om schappelijk beeld te krijgen. Hoe ver wil je dus gaan en hoeveel heb je over voor de kwaliteit van het beeld ?

Je zou ook kunnen overwegen om een VGA kabel of box te kopen. Nadeel is dat je een aparte voor elke console moet hebben, voordeel is dat je veel beter signaal krijgt en direct op je monitor kan aansluiten. Veel meer dan die 50 Euro zul je voor twee kabels/boxes niet kwijt zijn denk ik.

[ Voor 51% gewijzigd door KneoK op 09-12-2005 00:35 ]

• Kaasje123
dankjewel dat antwoord helpt enorm :)

Ik gaf alleen die 50€ aan als voorbeeld. Ik kan nog wel wat hoger gaan maar lager dan 50€ vind je ze niet en daarom vroeg ik me af of dat überhaubt wel bruikbaar is of meteen weggegooid geld is.

De kwaliteit zal dus lager uitvallen zoals jij verteld maar ik heb hier maar een 17 inch monitor terwijl tv's veel groter zijn over het algemeen. Heft dat elkaar nog een beetje op of moet ik slechter kwaliteit beeld zien als fletsere kleuren en dergelijke of werkt dat nog heel anders?
Je zou ook kunnen overwegen om een VGA kabel of box te kopen. Nadeel is dat je een aparte voor elke console moet hebben
daarom zocht ik eigelijk ook naar een tv kaart om dat dat een alles in 1 oplossing biedt en ik beide consoles bezit. De tv is stuk en heb geen geld voor een nieuwe verlopig. :'(

*edit

Ik ga morgen ook nog even langs een paar winkels om informatie in te winnen of om er 1 te kiezen maar die mensen vertrouw ik nooit zo. Aangezien ik er niet veel verstand van heb zouden ze me iets totaal slechts kunnen aanbevelen en daarom vroeg ik hier nog even om een antwoord. Ik kan me geld tenslotte maar 1 keer uitgeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Kaasje123 op 09-12-2005 00:51 ]

• Kaasje123
Nog even 1 vraagje want na verder zoeken merkte ik op dat er geen s-video is voor pal gamecube's.

Mijn vraag is nu zijn er ook tv-kaarten waar je scart op aan kunt sluiten? en zo ja maakt dat heel erg uit voor het uiteindelijke kwaliteit?