Om het spammen via een form op mijn website (dmv refresh of back & re-submit) tegen te gaan ben ik gebruik gaan maken van sessions die een counter bijhouden. Deze counter beperkt het aantal submissions tot 2. En vermits het mogelijk is dat bezoekers het accepteren van cookies af hebben staan, heb ik er dan ook voor gekozen geen cookies te gebruiken voor mijn sessions. Dit heb ik gedaan dmv volgende code:
In .htaccess:
In php:
In zowel IE, als FF, als Opera kan ik de form effectief 2x submitten, daarna krijg ik een melding. Dit is dus naar wens. Als ik FF nu sluit en opnieuw open kan ik de form opnieuw 2x submitten (zo wil ik het ook) maar in IE en Opera krijg ik meteen die melding. Het lijkt mij dus dat bij het sluiten van IE en Opera de variabele en ook de session blijven bestaan.
Doe ik iets verkeerd? Is dit op te lossen?
In .htaccess:
code:
1
2
| php_flag session.use_cookies off php_flag session.use_trans_sid on |
In php:
PHP:
1
| ini_set('session.use_trans_sid', true); |
In zowel IE, als FF, als Opera kan ik de form effectief 2x submitten, daarna krijg ik een melding. Dit is dus naar wens. Als ik FF nu sluit en opnieuw open kan ik de form opnieuw 2x submitten (zo wil ik het ook) maar in IE en Opera krijg ik meteen die melding. Het lijkt mij dus dat bij het sluiten van IE en Opera de variabele en ook de session blijven bestaan.
Doe ik iets verkeerd? Is dit op te lossen?