[XPSP2] "Meldingen aanpassen" verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Ik heb vandaag een herinstall gedaan van mijn computer (Windows XP Pro SP2 NL). Dat ging helemaal probleemloos, waarna ik windowsupdate een paar keer gedraaid heb en drivers geïnstalleerd heb voor mijn hardware en randapparatuur. Op een gegeven moment kwam ik er achter dat er geen icoontjes meer stonden in de system tray, en dat ook dat << teken weg was. Een klik met de rechter muisknop op de klok levert het volgende plaatje op:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/027658f1461ce34ae17906a59659f230/full.jpg
Zoals je kan zien mist onder "Datum/Tijd aanpassen" de regel "meldingen aanpassen".
Bij het aanpassen van het start menu is de optie "Niet-actieve pictogrammen opruimen" niet meer te benaderen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b396ab9f67992f1b9a1b425a3e54f2d5/full.jpg
Bij speurtochten over GoT en Google kwam ik alleen maar vragen tegen over het verdwijnen van icoontjes of dat ze juist blijven staan. Via Google kwam ik ook uit bij deze site, waar aangeraden wordt twee registersleutels te verwijderen en explorer te herstarten. Dat heb ik gedaan, maar dat had geen effect.
Ook heb ik ingelogd onder een andere gebruiker. Daarbij is dat probleem niet, maar bij de opstartlijst kan ik geen verschillen ontdekken. Ik heb met Autoruns gekeken. Daarbij kan je MS dingen verbergen, maar omdat ik verwacht dat het een MS ding is wat verkeerd ingesteld staat lijkt me dat niet handig. De lijst met opstartitems wordt daardoor wel zo lang dat ik makkelijk over een missend item heenlees...
Ik heb bij het zoeken zowel engelse als nederlandse termen gebruikt, maar er komt geen bruikbaar antwoord uit. Wie weet raad?
Dit is namelijk een uiterst irritant probleem, omdat bijvoorbeeld Daemon Tools bij mij alleen vanuit de system tray werkt, en ik vaak programma's op 'minimize to tray' zet.

Voor de volledigheid een overzichtje van mijn systeem:
Asus K8NE-Deluxe (nForce 3): drivers nForce 5.11, audio 4.62
2x 512 mb DDR-Ram (Dane-Elec)
AMD64 3000+ (S754)
Maxtor 200 Gb S-ATA op Silicon Image controller van het moederbord
XFX 6600GT AGP: driver ForceWare 81.95 WHQL
Logitech desktop comfort: driver iTouch 1.22
Logitech Quickcam notebook pro: driver QuickCam 8.48 NL
Logitech muizen: driver MouseWare 8.79.1 NL
Sony Clie: Hotsync drivers

Verder geïnstalleerd:
MS Office 2003
Macromedia Dreamweaver 8
Daemon Tools 3.47
Kaspersky antivirus 5.0 personal
Sony-Ericsson DSS driver
alle 'verplichte' updates van WindowsUpdate

Deze combinatie van hard- en software had ik tot vanmiddag ook, maar dan met nog meer zooi erbij. Dat heeft echter nooit tot dit probleem geleid.

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 08-12-2005 23:21 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is normaal gesproken een instelling die je via een policy instelt.

Kijk eens met gpedit.msc naar de volgende tree:
User settings > Administrative Templates > Start menu and Taskbar (of het nederlandse equivalent).

Daar staat ook een optie om de system tray zo in te stellen zoals die nu bij jou staat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Ik heb inmiddels het probleem gevonden:
Ik heb ook Tweakui 2.10.0.0 geïnstalleerd en wat opties doorgelopen. Daarbij heb ik de volgende optie uitgezet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/40f10c1099e1c7859177e15a5e885718/full.jpg
Show taskbar notification icons
Ik gok dat dat ook één van de opties die BackSlash bedoelt is.
Ik had een nieuwe gebruiker aangemaakt, daar settings veranderd, Tweakui doorgelopen en toen kwam ik deze optie tegen. Ik dacht dat dat alleen voor die irritante ballonnetjes was, maar blijkbaar doet het nog meer.
Een test (uitvinken, uitloggen, inloggen, kijken) wees uit dat dit inderdaad het probleem was. In ieder geval bedankt voor het meedenken BackSlash!