Toon posts:

Welke RAID controller gebruiken op Asus A8N-SLI Premium

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Opslag/RAID op het moederbord is:

nForce4: 4 x SATA 3Gb/s
NVRAID: RAID0, RAID1, RAID0+1 en JOBD span cross SATA en PATA

2 x UltraDMA 133/100

Silicon Image 3114R RAID-controller
4x SATA met RAID 0, 1, 1+0, 5

En wat ik wil gaan doen is RAID 0 gaan draaien met 2 Hitachi 160 GB Sata II schijven.
Maar welke is nou het beste aan te bevelen en is die Silicon Image 3114R RAID-controller
wel Sata II eigenlijk, misschien dat iemand hier ervaring met dit probleem heeft of zelf
al een raid aangemaakt heeft op de Asus A8N-SLI Premium .

Alvast bedankt voor de tips en reacties ;)

p.s. misschien dat dit topic op Processors, Mobo's & Geheugen moest, maar wist het niet zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 23:18 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Silicon Image Sil3114 is geen "SATA II"-controller. Ergelijker is dat deze controller via de trage 32-bit 33MHz PCI-bus communiceert. Je kunt beter de geintegreerde nForce4-controller gebruiken, die beschikt over praktisch onbeperkte bandbreedte en zal daardoor beter schalen dan de Sil3114.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:41

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat is dan duidelijk welke ik moet nemen _/-\o_

Maar moet je m wel instellen via die Silcon Raid of ben ik nou abuis 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is me gelukt :) op de NVIDEA controller, je kon gewoon een driver disk maken haha.

Maar heb nu nog 1 vraagje: ik heb nu 2 Hitachi 160gb SATAII gekocht en de
1 is van nov2005 en de andere van aug2005, er zit een sticker op dat dat aangeeft,
vinden jullie nou dat ik met die van aug2005 terugmoet om hem te laten ruilen tegen
1 van nov2005, want ik heb ze allebei gister gekocht.

Alvast bedankt weer :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:45

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:55:
Nou het is me gelukt :) op de NVIDEA controller, je kon gewoon een driver disk maken haha.

1 is van nov2005 en de andere van aug2005, er zit een sticker op dat dat aangeeft,
vinden jullie nou dat ik met die van aug2005 terugmoet om hem te laten ruilen tegen

Nee waarom? Qua garantie maakt het niets uit. Als het goed is zijn het beide ongebruikte produkten, dus je hebt gekregen waar je voor betaalt hebt. De een heeft gewoon een paar maandjes in opslag gelegen.

Een winkelier zal dan ook niet op jouw verzoek tot omruil omgaan.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:55:

Het is juist een voordeel, dat ze niet van dezelfde levering zijn. Op deze manier heb je nooit twee keer een, misschien wel, foute serie erbij staan.

Dus dat de beiden schijven plots na 5 maanden beiden binnen een paar dagen naar de klo&en gaan, daar heb je geen last van.
Pagina: 1