Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[malware] SdBot.BNJ worm, LSASS.exe geïnfecteerd? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg steeds een melding op LSASS.exe file wat een SdBot.BNJ worm zou bevatten.....

volgens de microsoft page en google zou een virusmelding in LSASS.exe een Sasser virus zijn, maar helaas de updates, patches etcetc van microsoft vinden geen sassers op mijn PC......
Het Sasser virus zou mijn PC weer laten herstarten en herstarten en herstarten.
Dat doet ie dus niet.

echter mijn virus scanner meld dat het om een SdBot.BNJ worm gaat maar kan alleen niets met de file (delete ofzo) aangezien het om een windows file gaat....

ik kan geen info vinden op de page van mijn virusscanner.... ik gebruik Vexira, officiele versie, geen gehackte zooi.....

iemand bekend hiermee, of iemand die een los progje weet die dit weg kan halen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je al in de FAQ gekeken? Daar staat als het goed is een link naar de Stinger van McAfee (weet het eigenlijk wel zeker, heb hem namelijk zelf bij de mods aangedragen :P ) Die zal je denk ik wel wat mer vertellen.
Wat zegt een online scan eigenlijk :? 2 virsusscanners weten meer als 1 ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik een goede online scan vinden??
dan ga ik even checken

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Gelukkig heb ik in [rml][ Virusscanners] Discussietopic deel 3[/rml] nog een lijstje gezet met wat Online virusscanners, ik zal het 1 dezer dagen ook in de FAQ zetten. :)

Verder, wat is de complete path van de file? Welke virusscanner gebruik je? Is je Windows installatie up-to-date? :)

offtopic:
Ik pas nog even iets je titel aan. :)

Signature

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 10:46
pasta schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 00:43:
Gelukkig heb ik in [rml][ Virusscanners] Discussietopic deel 3[/rml] nog een lijstje gezet met wat Online virusscanners, ik zal het 1 dezer dagen ook in de FAQ zetten. :)

Verder, wat is de complete path van de file? Welke virusscanner gebruik je? Is je Windows installatie up-to-date? :)

offtopic:
Ik pas nog even iets je titel aan. :)
hij gebruikt vexira wat ik overigens niet ken. je zou ook ff de online virusscanner van kaspersky kunnen gebruiken kun je ook alleen de map scannen waar die virus instaat, als je de map weet trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Jazekerrrrr op 09-12-2005 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
zoals idd gezegd heb ik Vexira, wordt in bedrijvenwereld nog wel eens gebruikt.

verder staat lsass.exe in de windows directory.

heb ondertussen wel gevonden dat er Isass.exe is (met hoofdletter I van isaak) en lsass.exe met kleine letter l van lopen......

de tweede is een windows file , hoort er te zitten en kan niet gedelete worden, de eerste moet daar dus op lijken..... en is de boosdoener............

de windows file Lsass.exe hoort in de windows/system32 folder te zitten.

ik heb overigens GEEN last van het feit dat de PC binnen 60 seconden zichzelf shutdowned op de XP home versies, zoals gegoogled.
Ik draait XP pro en blijkbaar krijg je dan alleen de zeer irritante meldingen van het virus maar geen schadelijk effect ervan.....

Verwijderd

Topicstarter
ik download overigens ongeveer eens per 2 weken de laatste security updates maar ook daar zit niets tussen voor zover ik heb kunnen vinden.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je de desbetreffende file eens laten checken door de Jotti Scan :)
Misschien dat hij er wat uit kan halen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1