Toon posts:

[MCE2005] Voor wie eigenlijk bedoeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb zelf al meerdere pc's gehad en onderhouden bij meerdere vrienden en kennissen.
Nu draai ik ongeveer een half jaar MCE2005, prachtig in een woord!
Maar ik kan zoiets echt niet aan de normale mens aanraden.
Ik heb hier al vele topics betreft Media Center gevolgt, mede doordat ik zelf soms vast zat met een of ander decoder probleem.

Wat vinden jullie nou van Windows Media Center? Tuurlijk als het werkt is het fantastisch, maar voordat je zover bent...
Men kan toch niet verwachten dat iedereen al die vage foutmeldingen snapt?
Begrijp me niet verkeerd hoor, voor mij is dit eerder hobby als ergenis, maar mensen zien soms mijn media center draaien en zeggen dan wauw dit wil ik ook... Je kent het wel.

Waarom maken ze niet eens een kant en klaar werkende configuratie die meteen alle videoformaten en audioformaten afspeelt. Het is nu altijd zo van: Een updatetje hier en een patchje daar.

Graag wat reacties, want ik vind dat dit steeds verder gaat.
(Misschien worden wij te oud...)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als je het zo'n gepruts vind waarom koop je dan niet iets out of the box? zijn genoeg oplossingen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:09
Het is nooit de bedoeling geweest van Microsoft dat de eindgebruiker zelf systeempjes gaat bouwen om MCE te draaien, oorspronkelijk was de CD en de afstandbediening niet legaal te krijgen zonder dat je een geheel MCE systeem kocht.

Dus
Waarom maken ze niet eens een kant en klaar werkende configuratie die meteen alle videoformaten en audioformaten afspeelt.
Je moet gewoon wat meer geld uitgeven ;)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Pardon, maar ik spreek hier niet voor mezelf.
Klopt, zelf sleutel ik zoon systeem wel in elkaar.
Maar stel je koopt zo'n kant en klaar media center, die spelen nog nieteens divx af.
De beeldinstellingen kloppen al helemaal niet voor een conventionele tv en ga zo maar door.
Wat dacht je van simpel je cd verzamling toevoegen? Nou ga er maar eens voor zitten met dat gepruts met Tag&Rename en het hermoemen van CDFront.jpg naar CoverAlbumSmall.jpg etc
etc etc.

Nu vind ik wel dat menig gebruiker te snel overweegt om een PC te gaan gebruiken terwijl ze nog niet eens fatsoenlijk overweg kunnen met Internet Explorer.
Maar zo werkt dat tegenwoordig gewoon. Klik op iets--> reactie, zoniet: k*tding werkt niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 23:19 ]

• Herby

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:14:
Pardon, maar ik spreek hier niet voor mezelf.
Klopt, zelf sleutel ik zoon systeem wel in elkaar.
Maar stel je koopt zo'n kant en klaar media center, die spelen nog nieteens divx af.
De beeldinstellingen kloppen al helemaal niet voor een conventionele tv en ga zo maar door.
Wat dacht je van simpel je cd verzamling toevoegen? Nou ga er maar eens voor zitten met dat gepruts met Tag&Rename en het hermoemen van CDFront.jpg naar CoverAlbumSmall.jpg etc
etc etc.

Nu vind ik wel dat menig gebruiker te snel overweegt om een PC te gaan gebruiken terwijl ze nog niet eens fatsoenlijk overweg kunnen met Internet Explorer.
Maar zo werkt dat tegenwoordig gewoon. Klik op iets--> reactie, zoniet: k*tding werkt niet.
Ik weet niet wat jij gezien hebt. Maar er zijn plenty systemen die je per (w)lan kunt benaderen en bestanden op de harde schijf kan gooien. Heel simpel heb je verder niets voor nodig en ben je niet zo moeilijk aan het doen met taggen en renamen. Maar als je cd's ript moet je zoiezo de boel taggen. Behalve als je tools gebruikt die je muziek herkennen.

/me HerbyNL heeft niets aan zulke tools omdat zijn hardcore niet genoeg geluisterd word :/

[ Voor 3% gewijzigd door Herby op 08-12-2005 23:50 . Reden: typo's ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:54

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

/me HerbyNL heeft niets aan zulke tools omdat zijn hardcore niet genoeg geluisterd word :/
Offtopic: En dat is niet voor niets :Y)

Waarom? Omdat het kan!!

• Herby

Herby

Stalknecht

Offtopic: En dat is niet voor niets :Y)
offtopic:
Ik laat ieder zijn muziek stijl voor wat het is. Sommige mensen zeiken wel eens over wat een takkeherrie het is en hoe ik er naar kan luisteren. Dan zeg ik dat ze er niet naar hoeven te luisteren net zo min als dat ik niet naar R&B luister. Ieder zijn eigen muziek dus.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:14:

Maar wel standaard .avi, .mpeg, dvr-ms, wmv, asf, en alle andere formaten die een default Windows bak ook kan afspelen.

Dat $eindgebruiker een gehackte en non-standaard codec wil gebruiken om een "backup" van een DVD te bekijken, kan, maar dat mag je dan zelf oplossen :)
etc etc.
Tja, das een luxe probleem voor $eindgebruiker, WMP heeft daar geen problemen mee (en die maakt keurig netjes tagged wma files aan + download de covers van internet bij erkende distributeurs.

Dat jij je mp3 collectie moet gaan retaggen kan je MS niet verwijten ;)
Goh.

Doe je nou zelf niet exact datgene waar je nu net tegen ageert?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij begrijpen jullie best wel wat ik bedoel... ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb eigenlijk geen enkel probleem gehad met MCE 2005?

Na het installeren van Windows werkte het als vanzelf (nu doe ik er niets bijzonders mee) - en nog geen problemen gehad eigenlijk? :)

Natuurlijk is het zo dat als je features wilt gaan gebruiken die extra zijn naast MCE (en DivX is een extra feature) - dat je dan zelf aan de slag moet, maar tis al heel wat dat het uberhaupt kan :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:55:
Ik heb eigenlijk geen enkel probleem gehad met MCE 2005?

Na het installeren van Windows werkte het als vanzelf (nu doe ik er niets bijzonders mee) - en nog geen problemen gehad eigenlijk? :)

Natuurlijk is het zo dat als je features wilt gaan gebruiken die extra zijn naast MCE (en DivX is een extra feature) - dat je dan zelf aan de slag moet, maar tis al heel wat dat het uberhaupt kan :)
Dus voor jou is Windows Media Center gebruiksvriendelijk begrijp ik?
Toch blijf ik van mening dat er gewoon (na verloop van tijd) een cd moet uitkomen met alle veelgebruikte plugins, codes etc. Die volledig zelfstanding geinstalleerd wordt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Spring in dat gat, zou ik zeggen - als Microsoft het zelf doet zal er vast wel weer een verloren hippie roepen dat ze hun concurrentie positie misbruiken :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou idd, misschien kunnen we hier op got wel iets organiseren om net zoals bijvoorbeeld het slipstreamen van sp2 voor op de WindowXP cd te maken

Zal eens even gaan denken...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 11:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd.
Je kan die OEMCD topic-procedure ook voor je MCE setup gebruiken als je dat wilt aangezien de MCE componenten toch op CD2 staan en bovenop een redelijk normale XP install worden gezet.

Maar doe wat je niet laten kan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1