Toon posts:

KNode loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naja, om een lang verhaal kort te maken:

KNode loopt vast op m`n laptop Toshiba A80-115 met SuSe V10 en om héél eerlijk te zijn, de aanleiding om over te stappen naar linux, was omdat XP als maar vastliep als het om p2p gaat of nieuwsreaders, en krijg ik dat nu ook met een clean SuSe install :'( :'( dit is in een woord samengevat:

kl*te

kan iemand mij hiermee helpen?? Wel is het opmerkelijk (want ik ben lid van ereka) dat als ik ereka wil activeren, ZONDER m`n password en login in te voeren, wel gewoon met het programma verder kan, dus niet ingelogd bij ereka, maar voer ik die gegevens wél in loopt alles vast (als hij met ereka ``communiceerd`` dus), en waar kan ik MAX connections instellen, misschien dat het daaraan ligt??
(reboot heeft ook niet geholpen)
Bij voorbaat dank.
:)
EDIT:

Het is me al gelukt, ff de firewall uitgedaan, want ik heb toch een router, dus kan het toch niet écht kwaad??
M`n laatstje vraagje:

waar kan ik MAX connections instellen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 23:04 ]

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Ik wil me verder nergens mee bemoeien, maar ik neem aan dat je Eweka geen berichten gaat schrijven :*) Dus kan je beter op zoek gaan naar een newsreader met goede ondersteuning voor binaries. Die zijn onder Linux dun gezaaid, maar zelf ben ik erg te spreken over klibido. Ik zie alleen dat er geen pakketen zijn voor SuSE dus daar zal je even naar moeten zoeken.
Er zijn ook nog wel wat andere alternatieven, maar dat zijn allemaal command line progs. Er zijn dan veel mensen die gebruik maken van XNews of iets dergelijks in Wine. Dat heb ik zelf ook geprobeerd, maar werkt niet :(

Koffie werkt echt!

Verwijderd

Topicstarter
koffiedrinker schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:06:
Ik wil me verder nergens mee bemoeien, maar ik neem aan dat je Eweka geen berichten gaat schrijven :*) Dus kan je beter op zoek gaan naar een newsreader met goede ondersteuning voor binaries. Die zijn onder Linux dun gezaaid, maar zelf ben ik erg te spreken over klibido. Ik zie alleen dat er geen pakketen zijn voor SuSE dus daar zal je even naar moeten zoeken.
Er zijn ook nog wel wat andere alternatieven, maar dat zijn allemaal command line progs. Er zijn dan veel mensen die gebruik maken van XNews of iets dergelijks in Wine. Dat heb ik zelf ook geprobeerd, maar werkt niet :(
HUH?! Wat bedoel je met die zin. Ereka gaat niet werken onder linux?? Dat klopt denk ik niet, we hebben het hier over: KNode, die standaard in m`n SUSE V10 zat, wrm zou die niet werken met ereka?? En als ik je goed begrijp, vind je KLIBIDO beter dan KNode??

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

Ik wil me verder nergens mee bemoeien, maar ik neem aan dat je Eweka geen berichten gaat schrijven :*) Dus kan je beter op zoek gaan naar een newsreader met goede ondersteuning voor binaries.
hij bedoeld hoogstwaarschijnlijk dat je toch geen gesprekken aan zal gaan via nieuwsgroepen als je een abbo bij eweka hebt. en dat je het waarschijnlijk gebruikt voor de binary nieuwsgroepen.
Om deze reden wordt er geadviseerd een nieuwsreader te zoeken die zich meer richt op binary nieuwsgroepgebruik, en hij raad er ook nog eentje aan.
hiermee wordt geen oordeel gedaan over KNode of Suse.

Wat ik mis in je TS is hoe je programma vastloopt? krijg je een error als je het programma draait? of valt het programma gewoon weg? reageert het programma niet meer tijdens gebruik?
Als het programma gewoon blijft draaien maar je download steeds langzamer wordt totdat het geheel wegvalt, dan is er waarschijnlijk wat mis in je netwerk(verbinding). Als je specifiek problemen hebt binnen KNode, dan is het handig als je het gedrag van KNode wat beter uitlegt. "hij loopt vast" kan niet zoveel mee getroubleshoot worden ben ik bang.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• koffiedrinker

koffiedrinker

@Ragabash: Je hebt helemaal gelijk. Dat was de bedoeling van mijn opmerking.

Maar ik kan je verder niet echt helpen met de problemen die hebt met Knode.
Er is echter nog wel een andere alternatief als goede nieuwslezer en binary downloader en dat is Pan.

Koffie werkt echt!

Verwijderd

Topicstarter
koffiedrinker schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:09:
@Ragabash: Je hebt helemaal gelijk. Dat was de bedoeling van mijn opmerking.

Maar ik kan je verder niet echt helpen met de problemen die hebt met Knode.
Er is echter nog wel een andere alternatief als goede nieuwslezer en binary downloader en dat is Pan.
Sorry daarvoor, en bedankt voor de tip! Pan geïnstalleerd, nu nog ff wat tuts doornemen :9

• koffiedrinker

koffiedrinker

Graag gedaan. Gelukkig weer een blije mede tweaker :)

Koffie werkt echt!

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets :P wou geen nieuwe topic starten vandaar.
Naja ik heb dus dat SUSE V10 op m`n laptop, maar ik wil altijd alles in hoog tempo doen :p en ben dus bereid om een linux variant op m`n pc te installeren. Máár ik moet winXP behouden, en m`n huidige gegevens, en heb hiero nog wat 8 á 10 GB`s liggen waar ik linux op wil gooien en `m dan in m`n pc wil zetten, dual boot, hoe kan ik dit het bést oplossen? Heb zelf nog een 80 GB in m`n pc en nog een 80 GB. En hét liefst wil ik dat de linux HD NIX te maken heeft met m`n windows HD`s (i.v.m angst dat ik wat verkeerds doe in linux en wat belangrijke stuff verwijder), ik wil linux ALLEEN maar op m`n 8 GB laten werken, en EVT bestanden in linux overzetten naar de andere HD`s (die 2x 80 GB dus). En moet ik gewoon weer SuSe installeren?? Of is er een andere goede? Wil wel meerdere leren kennen namelijk, maar moet ZEKER niet moeilijk zijn, dat komt later wel.
Pagina: 1