Wanadoo Livebox + Wireless AP + PC & Laptop

Pagina: 1
Acties:

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-02 20:28
Hallo allemaal,

Ik heb net al rond gekeken en heb een hoop informatie kunnen vinden over de Livebox i.c.m een third party wireless router of access point, maar jammer genoeg niet precies wat ik nodig heb.

Ik heb pas geleden een de Asus WL300 Wireless router besteld. Ik heb een Wanadoo Livebox zonder wireless kaart hierin. Mijn PC heeft ook geen wireless kaart en is daarom direct aangesloten op de Livebox, de eerste eth-poort.

Ik heb mijn Access point in de tweede ethernet port van de Livebox geplugged, en kan hier ook prima mee verbinden met mijn Laptop.

Nu is er alleen 1 probleem:

Het ziet er naar uit dat de eerste ethernet port een range heeft van 192.168.5.xxx en de tweede 192.168.6.xxx. Is het op een of andere manier mogelijk om een netwerk te maken tussen mijn PC en mijn laptop, of is het - zonder een extra wireless kaart te kopen - mogelijk om alles op 1 range te krijgen?

Alvast bedankt.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
is het subnet hetzelfde?

waarschijnlijk moet je in je router ff uitzetten dat die z'n eigen DHCP regelt
kun je anders niet alles aansluiten op je asus router? dus zitten daar geen wireD lan poorten op?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Waarom plug je je pc niet ook in je access point?

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-02 20:28
Omdat deze maar 1 poort heeft...

Mijn PC krijgt van de Livebox het IP-adres 192.168.5.10, ik heb het daar nu handmatig ingesteld en het subnetmasker op 255.255.0.0 gezet.

Mijn access point krijgt van de Livebox het IP adres 192.168.6.10, mijn laptop krijgt 192.168.6.11 op zijn beurt (volgens mij) weer van het access point toegewezen.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

ArondeParon schreef op donderdag 08 december 2005 @ 21:26:
Nu is er alleen 1 probleem:

Het ziet er naar uit dat de eerste ethernet port een range heeft van 192.168.5.xxx en de tweede 192.168.6.xxx. Is het op een of andere manier mogelijk om een netwerk te maken tussen mijn PC en mijn laptop, of is het - zonder een extra wireless kaart te kopen - mogelijk om alles op 1 range te krijgen?

Alvast bedankt.
Nee is niet mogelijk, dat is gewoon zo geregeld in de Livebox. Iedere poort heeft z'n eigen subnet.
Kun je je pc niet gewoon aansluiten op je wireless router en die vervolgens weer op die Eth. poort in de Livebox? dan zitten ze in dezelfde range.
[edit] Ah je hebt net je reply toegevoegd, bovenstaande gaat dus niet lukken, het Asus ding is dus ook geen router zoals je in je eerste bericht zet maar echt alleen een accesspoint. Dan zou je eventueel gewoon een goedkope switch op die ethernet poort kunnen aansluiten en daar in je wireless AP en je pc aansluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door DyStiC op 08-12-2005 21:49 ]