[XP] Remote Desktop freezes host computer

Pagina: 1
Acties:

• rothmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 09:15
Sinds een week heb ik last dat als ik van een externe PC met Remote Desktop naar mijn hostcomputer wil gaan dat mijn hostcomputer vastloopt. Ik krijg wel netjes een login scherm (getest vanaf 2 verschillende pc's, dus het moet aan de host pc liggen), maar nadat ik inlog gaat mijn host system op standby (monitor gaat uit en toetsenbord reageert niet meer) en blijft hij in deze stand.

Voorheen kon ik feilloos vanaf die 2 pc op mijn host inloggen en deze dan normaal gebruiken. Maar vanaf een week dus helemaal niet meer.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn of hoe ik dit weer kan verhelpen?

• rothmans
klein kickje....wie weet raad?

Verwijderd

hmmm...heb ik ook gehad, toen was de hd stuk en ging ie voor de veiligheid op standby...

• rothmans
Dat is het bij mij niet...want de HD werkt nog gewoon nadat ik de host pc opnieuw opstart...Vreemd..vreemd....iemand anders nog een suggestie?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kijk eens of er niks opstart op je pc wat te maken heeft met powermanagement of andere hardware. Remote desktop 'vervangt' namelijk je grafische en geluidskaart voor een virtuele, om dingen over te kunnen sturen.

Dat is ook meteen de reden waarom je in remote desktop geen 3d spellen kan starten.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256