Dit is eigenlijk de hele titel: [voeding vermogen]barebone + losse videokaart, blijft dat stabiel?
Ik heb al in de search gekeken maar kan niets vinden, ook niet in de FAQ
Ik heb een barebone systeem aangeschaft voor lichte pc activiteiten. Inet/muziek/foto's kijken(opslaan)/photoshoppen. Geen die-hard gamer, in de verste verte niet dus geen 3d games. Misschien dat er tzt wel eens een spelleje door de kinderen gespeeld zal worden. Maar geen QUAK oid.
Maar toch heb ik een vraagje als ik alles vlot wil laten verlopen en mijn systeem zo snel mogelijk wil hebben/houden. Nu is het een on-board video chip. Deze maakt dan weer gebruik van het werk-geheugen.
Omdat nou te ontlasten kan ik dan beter een aparte video-kaart erin zetten? (ja, lijkt mij)
Maar nu heeft deze barebone een voeding van 275 watt, zal dat dan voldoende zijn om mijn systeem stabiel te laten draaien. Zodat ik geen BSOD krijg?
En als een videokaartje idd gewoon beter is welke is dan aan te bevelen? ( PCI-e / x 16, is dat wel nodig of overbodige luxe )
Is dit dan wat bijvoorbeeld: -> ASUS
Of is de on-board video chip ook al voldoende? (heeft iemand daar ervaring mee)
Hoe kan je zien of een kaart geschikt is voor een bepaald vermogen. ik kan me voorstellen dat een hele uitgebreide 3D-kaart heel veel vermogen trekt. Staat dat ergens?
Ik heb de processor P4
Ik heb er een DVD-brander in, NEC ND 3500AG
512 MB ram geheugen, 2 x 256Mb, PC3200 (dane-elec)
en een S-ata TA II schijf van 80 GB, hitachi
Dus niet te veel toepassingen erin.
Dit systeem is het: Merk: AOpen
Type: XC Cube EZ915-T
Platform: Socket 775 (Intel)
Chipset: Intel 915G
FSB: 800 MHz
Geheugen: 2x PC3200 DDR (Dual Channel)
Video slot: PCI Express x16
PCI sloten: 1 x
LAN: 1 Gbps
Audio: 6-kanaals (5.1)
Video: Intel GMA900
Serial ATA: 4x
Voeding: 275 watt
Aantal 3,5" bays (extern): 1 x
Aantal 3,5" bays (intern): 1 x
Aantal 5,25" bays (extern): 1 x
Kleur: Pearl White
Hoogte: 18,5 cm
Breedte: 20 cm
Diepte: 32 cm
Ik heb al in de search gekeken maar kan niets vinden, ook niet in de FAQ
Ik heb een barebone systeem aangeschaft voor lichte pc activiteiten. Inet/muziek/foto's kijken(opslaan)/photoshoppen. Geen die-hard gamer, in de verste verte niet dus geen 3d games. Misschien dat er tzt wel eens een spelleje door de kinderen gespeeld zal worden. Maar geen QUAK oid.
Maar toch heb ik een vraagje als ik alles vlot wil laten verlopen en mijn systeem zo snel mogelijk wil hebben/houden. Nu is het een on-board video chip. Deze maakt dan weer gebruik van het werk-geheugen.
Omdat nou te ontlasten kan ik dan beter een aparte video-kaart erin zetten? (ja, lijkt mij)
Maar nu heeft deze barebone een voeding van 275 watt, zal dat dan voldoende zijn om mijn systeem stabiel te laten draaien. Zodat ik geen BSOD krijg?
En als een videokaartje idd gewoon beter is welke is dan aan te bevelen? ( PCI-e / x 16, is dat wel nodig of overbodige luxe )
Is dit dan wat bijvoorbeeld: -> ASUS
Of is de on-board video chip ook al voldoende? (heeft iemand daar ervaring mee)
Hoe kan je zien of een kaart geschikt is voor een bepaald vermogen. ik kan me voorstellen dat een hele uitgebreide 3D-kaart heel veel vermogen trekt. Staat dat ergens?
Ik heb de processor P4
Ik heb er een DVD-brander in, NEC ND 3500AG
512 MB ram geheugen, 2 x 256Mb, PC3200 (dane-elec)
en een S-ata TA II schijf van 80 GB, hitachi
Dus niet te veel toepassingen erin.
Dit systeem is het: Merk: AOpen
Type: XC Cube EZ915-T
Platform: Socket 775 (Intel)
Chipset: Intel 915G
FSB: 800 MHz
Geheugen: 2x PC3200 DDR (Dual Channel)
Video slot: PCI Express x16
PCI sloten: 1 x
LAN: 1 Gbps
Audio: 6-kanaals (5.1)
Video: Intel GMA900
Serial ATA: 4x
Voeding: 275 watt
Aantal 3,5" bays (extern): 1 x
Aantal 3,5" bays (intern): 1 x
Aantal 5,25" bays (extern): 1 x
Kleur: Pearl White
Hoogte: 18,5 cm
Breedte: 20 cm
Diepte: 32 cm
[ Voor 10% gewijzigd door Fireman op 08-12-2005 20:46 ]
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)