Lo
Ik heb net een pakketje binnengekregen met wat zalman fan mate's 2 en enkele chieftec / yate loon 120mm fans
Voor ik ze uiteindelijk ga gebruiken moet 1st de rest van mijn watercooling aankomen...
Maar ik wou ze uiteraard al wel even testen
Daarom pakt ik een oude voeding uit de kast
ging ik ergens boven op de gang zitten (lekker stil)
knip ik de draad van zijn fan door (fanless voeding eh
)
en begin ik alles aan te sluiten...
tot mijn grote ergernis blijkt de zalman fanmate een moboconnector te hebben ipv een gewone voeding connector
dus knip ik paar stukjes ijzerdraad af, en na een hoop geprul met plakband enzo kon ik beginnen testen
nu blijkt het volgende:
met zwart en rood (dus op 5V) werkt de fan en de fancontroller perfect
in mijn luidruchtige PC beneden op de connector van het mobo werkt alles ook perfect (op 12V dus)
maar als ik met die 2 ijzerdraadjes gewoon geel en zwart probeer (12v dus), dan wil het absoluut niet lukken
ik heb intussen al enkele keren losgekoppeld en opnieuw geprobeert, zodat er zeker nergens kortsluiting is,
maar ik krijg het dus niet aan het werken...
is er misschien iets speciaals met die fancontroller?
heeft ie om op 12V te werken misschien ook die 5V nodig?
vergeet ik iets?
hulp is welkom
thx
Ik heb net een pakketje binnengekregen met wat zalman fan mate's 2 en enkele chieftec / yate loon 120mm fans
Voor ik ze uiteindelijk ga gebruiken moet 1st de rest van mijn watercooling aankomen...
Maar ik wou ze uiteraard al wel even testen
Daarom pakt ik een oude voeding uit de kast
ging ik ergens boven op de gang zitten (lekker stil)
knip ik de draad van zijn fan door (fanless voeding eh
en begin ik alles aan te sluiten...
tot mijn grote ergernis blijkt de zalman fanmate een moboconnector te hebben ipv een gewone voeding connector
dus knip ik paar stukjes ijzerdraad af, en na een hoop geprul met plakband enzo kon ik beginnen testen
nu blijkt het volgende:
met zwart en rood (dus op 5V) werkt de fan en de fancontroller perfect
in mijn luidruchtige PC beneden op de connector van het mobo werkt alles ook perfect (op 12V dus)
maar als ik met die 2 ijzerdraadjes gewoon geel en zwart probeer (12v dus), dan wil het absoluut niet lukken
ik heb intussen al enkele keren losgekoppeld en opnieuw geprobeert, zodat er zeker nergens kortsluiting is,
maar ik krijg het dus niet aan het werken...
is er misschien iets speciaals met die fancontroller?
heeft ie om op 12V te werken misschien ook die 5V nodig?
vergeet ik iets?
hulp is welkom
thx