[XP] Profielencrisis lokaal, domein of thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ik zit met een probleem betreffende profielen.
Bij ons op kantoor logt alles en iedereen zich aan op de win2003 server.

De profielen worden hierop overgenomen op de laptops die ook gebruikt worden om in te loggen, ik prik mn laptop in op het netwerk en log in. Tevens, unplug ik mijn laptop en kan ik nog steeds op het domein inloggen zonder verbinding. Maar nu heeft iemand anders mijn laptop gebruikt op kantoor en nam ik zelf mn laptop weer mee naar huis maar kan ik niet meer op het domein in loggen zegmaar. Ik zit dan wel thuis maartoch heb ik mijn domeinaccount nodig. Dit omdat ik via internet dmv een VPN verbinding kan verbinden met kantoor. En als ik dat doe dan voert hij de opstartscripts uit die ik op kantoor ook gebruik. Maar wanneer ik dus lokaal een aparte gebruiker aanmaak of via de Administrator wachtwoord inlog, kan hij dus mijn opstartscripts via de VPN niet vinden.

Heeft mand een idee waarom ik niet meer thuis op mijn domeinprofiel kan inloggen. Hoe dat gereset zou kunnen worden en waar dat wordt opgeslagen of gecached in windows. Tevens zou ik graag willen weten hoe dat precies werkt en wat ik in het vervolg kan doen. Zoeken op google of got komt niet iets uit wat van toepassing is op mijn situatie, dus zo hoop ik verder te komen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Novah schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:31:
Heeft iemand een idee waarom ik niet meer thuis op mijn domeinprofiel kan inloggen?
Staat je laptop (die zou ik overigens never nooit niet uitlenen maar ok) uberhaupt nog wel in het domein aangemeld dan?

Verder: een lokale account heeft logischerwijs geen r*k te maken met je domain ;) dus dat er dan geen scripts e.d. lopen is niet zo vreemd :P

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 08-12-2005 23:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Afaik worden bij cached logon je scripts niet gedraaid. Kan je bij het inloggen niet kiezen om dat middels een inbelverbinding te doen?

Wat heb je allemaal al gebprobeerd? welke zoektermen heb je gebruikt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Novah
Antwoord op BackSlash32:
De laptops van kantoor zijn van niemand, en dus leen 'ik' hem niet uit. De laptops moeten door iedereen gebruikt kunnen worden. Bovendien lopen de scripts niet via een login van een profiel, maar dmv een VPNinlogscript.

Ik zal de situatie wat beter schetsen:
Als ik inlog op het domein met mn account thuis, werkt dat. Hij zegt wel dat mn zwervend profiel foetsie is maargoed. Vervolgens kan ik verbinding maken met een VPNClient van Cisco met kantoor. Zodra hij die verbinding maakt start hij het opstartscript wat op kantoor standaard bij iedereen gaat draaien. Dan maakt hij mappings aan die bij mij als user horen.

Maar...

Wanneer ik dus thuis lokaal inlog, (omdat mn domein account niet functioneerd) kan hij die scripts niet correct uitvoeren omdat hij mij dus niet erkent als gebruiker van het systeem.

Dus... alleen de gebruiker die voor het laatst op kantoor van de laptop gebruik maakt, kan vervolgens thuis op zn domein account inloggen. Was ik dat niet, dan moet ik dus lokaal inloggen, waardoor die mappings het niet doen, waardoor ik niet kan werken. ;(

Is de VPN procedure fout? Moet een VPN tot stand worden gebracht, en vervolgens pas daarna in ge logt te worden, kan dit wel?!? Of moet ik iets veranderen in de registry waardoor hij iedereen zn domeinaccount cached ofzo? Ik weet geen raad...

Reply op sanfranjake:
kheb allerlei profielen geprobeert, aangemaakt, rechten veranderd -> geen resultaat betreffende loginscript
kheb gezocht op got en google betreffende profielen, cach, domein en vpn
Ik kam wel veel tegen maar zonder bevredigende antwoorden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar wat gebeurt er dan als je op je domain probeert in te loggen terwijl je niet de laatste was? Welke foutmelding krijg je precies? :)

• Novah
Dat de inloggegevens niet correct zijn, thats all...

[ Voor 28% gewijzigd door Novah op 09-12-2005 18:37 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De exacte foutmelding? :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53
Cached ie maar 1 login wellicht, dus de laatste?

Of je hebt je ww al veranderd, maar de cached login weet dat nog niet?

[ Voor 44% gewijzigd door paella op 10-12-2005 11:58 ]

No production networks were harmed during this posting

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:26
Even voor de duidelijkheid:
-log je in met het vinkje inbelverbinding aan in het loginscherm? Zo niet, probeer dat eens en gebruik de VPN verbinding met je kantoor.

• Novah
djluc schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:41:
Even voor de duidelijkheid:
-log je in met het vinkje inbelverbinding aan in het loginscherm? Zo niet, probeer dat eens en gebruik de VPN verbinding met je kantoor.
Ga ik morgen proberen. Bedankt voor jullie feedback, ik zal nog wat laten horen. :)

• Novah
Nougoed, na wat logische stappen heb ik het probleem gevonden waarom ik dus niet kan inloggen over de VPN. De draadloze netwerkkaart kan geen verbinding maken totdat de computer volledig is opgestart.

Het verbinden gaat dmv een progje van Linksys naar de linksys router/xspoint. Kmoet dus een manier zien te vinden om een verbinding tot stand te maken met het xspoint nog vóór dat de VPNclient gaat voordringen vóór de windows inlogprocedure... :P

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:26
Gewoon de software deinstalleren. Wij kopen IBM notebooks, die hebben een pakket als IBM Access Connections. Dat werkt ook niet, dat deinstalleren we danook en dan gaat het meteen goed.
Pagina: 1