Pioneer autoradio gebruikt oude WMA codec

Pagina: 1
Acties:

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
Hallo,

Ik heb een Pioneer autoradio van een jaar of 3 oud. Nu wil ik een paar cd's in wma formaat op cd zetten puur om het feit dat ik er bijna dubbel zoveel albums op kwijt kan in dit formaat. Nu gebruikte ik altijd de PLUS! MP3 audio converter LE die in de Bonus Pack zit die te downloaden is op de WMP site om mijn MP3's om te zetten naar een WMA 7.1 codec formaat. Nieuwere versies slikt hij niet.

Nu heb ik het al een tijd niet meer gebruikt en heb ik dat programma weer geinstalleerd maar nu wil hij alleen nog maar encoden in 9.1 formaat ....dus kan ik ze niet meer afspelen.

Iemand hier een oplossing voor ?

Ik heb ook een leuke computer..

Verwijderd

Waarom wil jij nou WMA gebruiken ?
WMA heeft juist een slechtere compresie dan mp3, de enige voordeel van wma is dat het te beveilingen is tegen illigaal kopieren (wat maar al te makelijk kan wordem omzeild).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Voordeel van wma is dat het op lagere bitrates beter klinkt dan mp3 op dezelfde bitrate (zeg 64 kbit en lager). Maar dat zou ik zelf niet willen luisteren in de auto, klinkt het als een oude AM zender die half buiten bereik is :p

• Tranzy
Ik heb er geen problemen mee....vind het best klinken. Ik heb een 206 gti met standaard speakers en een Phoenix gold versterkertje van een paar jaar geleden erin geknald en een subwoofer op aangesloten. Verder heb ik op mijn radio de HPF op 80 staan om de bas uit mijn standaard speakertjes weg te halen .... zodat als ik hem wat harder zet niet die dingen opblaas.

Maar ik kan dus niet meer een WMA formaat afspelen omdat de radio de 9.1 formaat niet aankan. Het gaat mij in dit geval ff meer om de quantiteit dan kwaliteit. :)

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
volgens mij kun je het hier downloaden:
http://www.freedownloadsc...indows_Media_Encoder.html

misschien kun je het proberen met musicmatch jukebox, die maakt ook vrij snel wma's aan.

ik weet niet welke versie je nodig hebt, maar kijk eens op
http://www.oldversion.com/program.php?n=mmatch

edit:
volgens mij werkt die bovenste link niet, deze wel:

http://eeca2.sogang.ac.kr.../main.cgi?board=lake_data
dan de een na onderste regel

[ Voor 19% gewijzigd door pianoman op 09-12-2005 12:20 ]

• Tranzy
thanks voor de moeite ... ga die eens proberen. !

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Tranzy schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:18:
thanks voor de moeite ... ga die eens proberen. !
Neemt niet weg dat je EN naar een minder goede codec comprimeert EN tweemaal compressie toepast (van origineel naar mp3 en van mp3 naar wma). Kan die pioneer niet gewoon mp3s afspelen?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Doe jezelf een lol en ga alsjeblieft geen mp3 naar wma transcoden.
Brand lekker de originele mp3's en speel die af.
Pagina: 1