Toon posts:

4 speakers (+ subwoofer)=Zelfbouw Surround?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag genieten van surround sound, kan ik dan 4 speakers aan elkaar aan 1 stekkertje verbinden?(Voor als het niet duidelijk is:Maken 4 speakers verbonden een surround setje?)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je 4 speakers aan 1 en hetzelfde stekkertje zet komt overal hetzelfde geluid uit. (Logisch)

Surround sound is het wel als je het om je heen zet :P

Maar nee, niet echt hé...

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-02 15:53
voor surround sound:

- apparte stekkerjes naar je pc of home cinema cet
- in geval van pc juiste stekktjes naar je pc en dat moet je ook nog versterken(correct me if i'm wrong)

en je moet windows instellen met surround sound, maar je moet ook software hebben die 4.1 geluid kan afleveren

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

wrom ga je er niet een kope is niet zo duut 80 euro en je hebt als 5.1 surround ;) (8>

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat idee van mij gaat dus niet door. Maar 80 euro.... Voor jullie is dat misschien weinig maar als je 11 bent best veel...

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Dan ga ik je nu uit de droom halen: Bij zelfbouw ben je vrijwel altijd _duurder_ uit. Wel beter en hopelijk voor je mooier resultaat, maar zelfbouw is niet goedkoop. Onder de 100 euro 4 speakers zelf bouwen is vrijwel onmogelijk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

JT

VETAK y0

Weet niet waar je woont, maar kijk hier is: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/67

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Seers schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:29:
Dan ga ik je nu uit de droom halen: Bij zelfbouw ben je vrijwel altijd _duurder_ uit. Wel beter en hopelijk voor je mooier resultaat, maar zelfbouw is niet goedkoop. Onder de 100 euro 4 speakers zelf bouwen is vrijwel onmogelijk.
duurder uit ? is relatief natuurlijk :P, zelfbouw kan vaak een stuk voordeliger zijn (meestal). Maargoed.

Ehm sja 80 euro veel voor een surround set. Toch maar ff langs een aantal winkels gaan denk ik, zoek anders fftjes verder op dit forum, staat veel meer hier over :)

One World Concepts

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:12:
Ik wil graag genieten van surround sound, kan ik dan 4 speakers aan elkaar aan 1 stekkertje verbinden?(Voor als het niet duidelijk is:Maken 4 speakers verbonden een surround setje?)
ZeG ThA OwnEr Je MOeT DeNk IK eenS Op vEILinGkIiJkEr.nL KiJkeN DaaR hEb Je Ook dikKe SuRoUnd SpEaKErs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:05:
[...]

ZeG ThA OwnEr Je MOeT DeNk IK eenS Op vEILinGkIiJkEr.nL KiJkeN DaaR hEb Je Ook dikKe SuRoUnd SpEaKErs.
misschien gelijk even kijken naar een nieuw keyboard want je shift toets hapert nogal :X

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

[...]

Zeg dan niets vieze hypochriet :X Gozert is dan wel 11, heck ik was 10 toen ik voor het eerst op GoT keek, zie jij -iets- wat ie fout doet behalve misschien een ongelukkige nickname?

en nee, 4 speakers maken geen surround en ik zou het ook zeker niet doen ivm. impendantie en al die zut. Je kan het beste gewoon je twee 'beste' speakers houden :)

[ Voor 43% gewijzigd door BHQ op 10-12-2005 19:35 ]

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 06:52
Nou, ik kan je via marktplaats hoop geven! Ik heb er zelf een JBL surroundset (al wel een ouder model, maar in de VS nog verkocht voor meer dan $ 1000,-) voor het mooie bedrag van 50 (!) euro. Nou moet ik er wel eerlijk aan toevoegen dat er wel een redelijk essentiele kabel die normaal 89 euro is ontbrak (heb ik opgelost door even mooi te solderen).

Tha Master: als ik jou was zou ik me richten op een 5.1 surround versterker. Dan kan je eventueel wat boksen her en der opscharrelen (tip: kijk eens bij het grof vuil, daar liggen genoeg goede speakers). Als je die dan aan een 5.1 versterker aansluit krijg je nog best redelijk geluid ook!

Succes!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk was ik opzoek naar een goedkope oplossing, want als ik 50 euro voor de speakers + 50 euro voor de geluidskaart dan kom ik uit op 100 euro, wat best veel geld is....

en ik pik het niet als sommige minder intelligente gozers domme dingen tegen me zeggen omdat ze misschien ouder zijn vieux!!!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 11:28 . Reden: Moest iemand wat duidelijk maken... ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:37
Ideetje misschien... bij Dixons hebben ze voor € 39,90 een Creative 5.1 boxensetje in de aanbieding (normaal 69,90). Is best een leuk setje, gaat aardig hard en zeker geen 80 euro... 8)
edit: ...en al voor € 7,25 (zie pricewatch) kan je een (Sweex) 5.1 geluidskaartje kopen (plus 5,95 verzendkosten). Voor ongeveer € 53 heb je dan toch een leuk setje! En idd, zelfmaken is echt duurder...

[ Voor 36% gewijzigd door Vulcan750 op 15-12-2005 12:09 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
[...]

Beetje zwak, iemand aanvallen om zijn nickname! Die jongen is 11 en kan zich nu al beter gedragen op het forum dan jij. In al die jaren aktief op het forum, heb ik nog nooit een nuttige bijdrage gezien van jou :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1