Toon posts:

Formulieren kopellen in Access 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met wat kleine problemen in Access 2000. Voor m'n werk moet ik een database maken waarin gegevens moet worden opgeslagen. Nu heb ik een aantal tabellen waarmee ik formulieren heb gemaakt. Echter m'n vraag is hoe koppel ik het hoofd formulier met de onder liggende formulieren? Ik heb zelf een beetje zitten stoeien met de relaties en heb deze met quries vastgelegd. Alleen ik vraag me of dit goed is. De formulieren moeten zo worden dat je met het hoofd formulier de sub formulieren kunt koppelen. Misschien leg ik het moelijk uit maar m'n Access ervaring is schaars.

Ik hoop dat iemand een antwoord weet. All antwoorden en/ of workarounds zijn welkom

Groeten,
Sang-Hyun Jongeleen

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hoi Sang,

Allereerst welkom op GOT.

Access heeft een ingebouwde wizard waarmee je makkelijk hoofd en subformulieren kunt maken. Ook in de helpfile is een uitstekende uitleg daarover te vinden, en in de voorbeelddatabase noordenwind zijn ook verschillende voorbeelden te vinden van hoofd- en subformulieren. Omdat we op GOT toch wel eisen stellen aan de topicstart (lees bv Policy: Alle regels die op het forum gelden en Officesuites en -software - Beleid eens door) en het weinig zinvol is om hier te gaan vertellen wat je in iedere tutorial en helpfile kunt lezen, gaat dit topic op slot.

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 08-12-2005 22:42 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.