Medetweakers,
Sinds afgelopen zaterdag word ik variërend van 1 tot 4x op een dag gebeld op ons vaste telefoonnummer, waarbij onze nummermelder aangeeft dat het nummer ongekend is, en voordat ik op kan nemen er al wordt opgehangen, of zodra we opnemen de verbinding automatisch verbroken wordt. Irritant dus.
De tijden van de telefoontjes (schatting)
Zaterdag 3-12
9.30
10.30
13.45
14.30
Maandag 5-12
09.00
Dinsdag 6-12
09.30
12.00
13.00
14.00
Donderdag 8-12
09.30
13.00
17.19
Heb al gebeld naar KPN, kreeg het volgende formulier thuis:
Hebben anderen tips voor mij die de overlast kunnen beperken? Niet dat het zo erg is maar het is toch hinderlijk. Overigens staat ons nummer niet vermeld in de telefoongids etc.
Sinds afgelopen zaterdag word ik variërend van 1 tot 4x op een dag gebeld op ons vaste telefoonnummer, waarbij onze nummermelder aangeeft dat het nummer ongekend is, en voordat ik op kan nemen er al wordt opgehangen, of zodra we opnemen de verbinding automatisch verbroken wordt. Irritant dus.
De tijden van de telefoontjes (schatting)
Zaterdag 3-12
9.30
10.30
13.45
14.30
Maandag 5-12
09.00
Dinsdag 6-12
09.30
12.00
13.00
14.00
Donderdag 8-12
09.30
13.00
17.19
Heb al gebeld naar KPN, kreeg het volgende formulier thuis:
Mijn vraag is nu, ofdat het werkelijk zo is dat KPN hier niets aan kan doen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet te achterhalen is welk nummer ons belt zodat we contact op kunnen nemen met dat callcenter en hen op de hoogte stellen, want het ziet er naar uit dat het volautomatisch fout gaat.Hieronder geef ik u een overzicht van de diverse soorten oproepen die als hinderlijk kunnen worden ervaren, maar waarbij een onderzoek door KPN niet mogelijk is of geen oplossing biedt.
Oproepen van telemarketingbureaus
Dergelijke oproepen worden veelal via zogenoemde belcomputers tot stand gebracht.
Dit apparaat brengt een verbinding tot stand met uw aansluiting en verbindt u, zodra u opneemt, door met een medewerker van het telemarketingbureau, de operator.
Als de verbinding met de operator echter niet correct tot stand word gebracht hoort u niets, en wordt de verbinding verbroken. De belcomputer blijft echter net zo lang uw nummer kiezen tot u de oproep weer beantwoordt. Dergelijke telefoontjes hebben de volgende kenmerken:
U wordt overdag, behalve op zondag, en op wisselende tijdstippen gebeld;
Nadat het belsignaal 3 of 4 keer is gegaan, wordt de verbinding verbroken;
Bij beantwoording hoort u niets, een bezettoon, of de verbinding wordt na een paar seconden automatisch verbroken;
Als u beschikt over nummerweergave ziet u in het display van het toestel geen telefoonnummer maar bijvoorbeeld maar alleen nullen streepjes etc.
Hebben anderen tips voor mij die de overlast kunnen beperken? Niet dat het zo erg is maar het is toch hinderlijk. Overigens staat ons nummer niet vermeld in de telefoongids etc.