Telefonische overlast, waarschijnlijk door telemarketing

Pagina: 1
Acties:
  • 1.715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Medetweakers,
Sinds afgelopen zaterdag word ik variërend van 1 tot 4x op een dag gebeld op ons vaste telefoonnummer, waarbij onze nummermelder aangeeft dat het nummer ongekend is, en voordat ik op kan nemen er al wordt opgehangen, of zodra we opnemen de verbinding automatisch verbroken wordt. Irritant dus.

De tijden van de telefoontjes (schatting)
Zaterdag 3-12
9.30
10.30
13.45
14.30
Maandag 5-12
09.00
Dinsdag 6-12
09.30
12.00
13.00
14.00
Donderdag 8-12
09.30
13.00
17.19

Heb al gebeld naar KPN, kreeg het volgende formulier thuis:
Hieronder geef ik u een overzicht van de diverse soorten oproepen die als hinderlijk kunnen worden ervaren, maar waarbij een onderzoek door KPN niet mogelijk is of geen oplossing biedt.
Oproepen van telemarketingbureaus

Dergelijke oproepen worden veelal via zogenoemde belcomputers tot stand gebracht.
Dit apparaat brengt een verbinding tot stand met uw aansluiting en verbindt u, zodra u opneemt, door met een medewerker van het telemarketingbureau, de operator.
Als de verbinding met de operator echter niet correct tot stand word gebracht hoort u niets, en wordt de verbinding verbroken. De belcomputer blijft echter net zo lang uw nummer kiezen tot u de oproep weer beantwoordt. Dergelijke telefoontjes hebben de volgende kenmerken:
U wordt overdag, behalve op zondag, en op wisselende tijdstippen gebeld;
Nadat het belsignaal 3 of 4 keer is gegaan, wordt de verbinding verbroken;
Bij beantwoording hoort u niets, een bezettoon, of de verbinding wordt na een paar seconden automatisch verbroken;
Als u beschikt over nummerweergave ziet u in het display van het toestel geen telefoonnummer maar bijvoorbeeld maar alleen nullen streepjes etc.
Mijn vraag is nu, ofdat het werkelijk zo is dat KPN hier niets aan kan doen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet te achterhalen is welk nummer ons belt zodat we contact op kunnen nemen met dat callcenter en hen op de hoogte stellen, want het ziet er naar uit dat het volautomatisch fout gaat.
Hebben anderen tips voor mij die de overlast kunnen beperken? Niet dat het zo erg is maar het is toch hinderlijk. Overigens staat ons nummer niet vermeld in de telefoongids etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kpn gaat niet over deze computers!
en ze zijn kunnen wel een nummer blokeren voor je
maar het probleem is call centers hebben meerdere nummers.
is een no go dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

In het kader hiervan ben ik al een tijdje op zoek naar iets (een antwoordapparaat) wat een bandje kan afspelen als er iemand belt met een onzichtbaar nummer. Ik zou graag iets willen laten horen van de strekking: "Onzichtbare nummers zijn geblokkeerd, toets *31# voor dit nummer om uw nummer aan ons bekend te maken."

Mensen die mij willen bereiken kunnen dat dan gewoon en ik kan zien wie er belt. Als bonus heb je nooit meer last van telemarketers en/of dit soort oproepen. Weet iemand of dit te koop is?

Uiteraard zou het dan wel prettig zijn als ik ook iets had wat bepaalde nummers kon blokkeren, misschien een blocklist in hetzelfde apparaat?

[ Voor 14% gewijzigd door Gerco op 08-12-2005 20:36 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even actie ondernemen met infofilter

www.infofilter.nl

of

0900-6661000 (?? ct per minuut)

Kan je je laten uitschrijven voor 90% van alle telemarketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keep on dreaming met het infofilter! Ik heb me er al meerdere malen voor afgemeld, en dit zou voor 5 jaar moeten werken. Ik wordt nog steeds op mijn huistelefoon lastig gevallen. Dit terwijl ik een geheim nummer heb aangevraagd bij KPN tijdens afsluiten. Het is zo geheim dat alleen mijn vriendin het weet, en zelfs mijn ouders niet.

Het enige waar ik sinds infofilter geen last meer van heb is mailings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Dat infofilter werkt vanwege het zelfregulerende karakter alleen tegen integere en nette callcenters. Ik heb 1 van die twee woorden nog nooit horen vallen in combinatie met het laatste. Ik heb me al talloze malen bij infofilter en de voorloper daarvan afgemeld en nooit heeft het me ook maar 1 telefoontje gescheeld.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een wat permanentere oplossing: Een spamfilter op de telefoon. Als ik mensen kan dwingen hun nummer bekend te maken, kan ik tenminste betrouwbaar filteren en hoef ik niet op dingen als infofilter te vertrouwen.

Vertrouw jij een dief ook als hij plechtig belooft jou niet te beroven als je je even bij hem afmeld?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:18
Ja, dat wil ik ook, anonieme nummers blokkeren.
Het bestaat wel al, zoek maar eens op 'Anonymous Call Rejection', maar helaas niet in Nederland.
Jouw oplossing met een bandje is nog mooier, dan kunnen mensen je toch nog bereiken.
Zou ik ook wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Het bestaat wel degelijk ook in nederland: Telepathic 110. Wat dit ding nutteloos maakt is dat hij geen bandje kan afspelen en dat is een zeer belangrijke functie indien iemand die niet in het telefoonboekje staat me wil bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
neem een mobiele telefoon?
dat is volgens mij de enige manier om aan die terreur te ontkomen

[ Voor 57% gewijzigd door Murcielago op 08-12-2005 21:37 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik ben heel blij met het feit dat mijn computer nog een ouderwets modem heeft. Ik heb lekker de telefoonkabel erin gestoken en de fax-service van Windows aangezet. Als ik geen zin heb in telemarketingrotzooi laat ik dus gewoon de computer als fax antwoorden bij geblokkeerde nummers.

Eigenlijk ben ik nog op zoek naar een programmaatje of iets dergelijks dat op de computer ook het bellende nummer kan tonen en bij voorkeur ook direct op kan nemen bij geblokkeerde nummers.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Bedankt voor de reacties tot zover.
Het gaat om de huistelefoon van mijn ouders, zij hebben een mobiel alleen voor noodgevallen. Dat vinden ze al moeilijk genoeg om te gebruiken, dus daar wil ik niet aan beginnen.

Heb me zojuist aangemeld bij infofilter, kan enige tijd duren is ik wacht geduldig af.

Mocht dit alles niet helpen dan zullen we de Telepathic 110 overwegen, ik wist ook niet dat zo'n apparaat bestond, maar om bijna 70 euro neer te leggen voor zo'n stel malloten vind ik eigenlijk overdreven. Dat apparaat is denk ik de laatste optie.

In de home-pc zit allang geen 56k modem meer sinds we adsl hebben, en het is ook erg onpraktisch aangezien we een huiscentrale hebben voor in de meterkast.

Mocht er nog iemand anders goede ideeen hebben, graag! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jerome! op 08-12-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

TS: hier hebben mijn ouders thuis ook af en toe last van. Gaat bijv. midden in de nacht de telefoon, altijd 2x en als je voor die tijd opneemt hoor je stilte en dan wordt er opgehangen.

We hebben een keer de vaste telefoon doorverbonden naar een mobieltje en kregen daar een heel raar nummer te zien (iets met +444 en dan nog een aantal cijfers, meer dan 10 iig).

Wat je eraan kunt doen weet ik niet (behalve 's nachts de hoorn erafleggen :P).

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Gunp01nt schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:21:
TS: hier hebben mijn ouders thuis ook af en toe last van. Gaat bijv. midden in de nacht de telefoon, altijd 2x en als je voor die tijd opneemt hoor je stilte en dan wordt er opgehangen.

We hebben een keer de vaste telefoon doorverbonden naar een mobieltje en kregen daar een heel raar nummer te zien (iets met +444 en dan nog een aantal cijfers, meer dan 10 iig).

Wat je eraan kunt doen weet ik niet (behalve 's nachts de hoorn erafleggen :P).
's Nachts? Dat was toch een probleem met KPN ofzo die lijntests ofzo deden? Ik meen hier een tijd terug een topic over gelezen te hebben. Weet niet precies waar de klepel hangt. Kan me haast niet voorstellen dat het een tele-marketing bureau is.... wie werkt er rond die tijd nog... en wie neemt er rond 2 uur de telefoon op en gaat dan aandachtig luisteren naar tele-sales? Ik niet in ieder geval, en velen met mij denk ik. :Y)

[edit]
Here ya go
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1046378

[ Voor 6% gewijzigd door Jerome! op 08-12-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Dit heeft volgens mij niets met telemarketing te maken. Waaom zou een telemarketeer ophangen zodra er opgenomen wordt? Die mensen willen iets verkopen en dat lukt nooit door meteen op te hangen. De conclusie dat het een telemarketingbedrijf is lijkt me dus niet juist.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Gerco schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:29:
In het kader hiervan ben ik al een tijdje op zoek naar iets (een antwoordapparaat) wat een bandje kan afspelen als er iemand belt met een onzichtbaar nummer. Ik zou graag iets willen laten horen van de strekking: "Onzichtbare nummers zijn geblokkeerd, toets *31# voor dit nummer om uw nummer aan ons bekend te maken."

Mensen die mij willen bereiken kunnen dat dan gewoon en ik kan zien wie er belt. Als bonus heb je nooit meer last van telemarketers en/of dit soort oproepen. Weet iemand of dit te koop is?

Uiteraard zou het dan wel prettig zijn als ik ook iets had wat bepaalde nummers kon blokkeren, misschien een blocklist in hetzelfde apparaat?
Hier in België is dat een (betalende) optie op je telefoonlijn.

http://www.belgacom.be/pr...ption.jsp?dcrName=hbs_acr
Anonieme Oproepweigering

Principe van de dienst
Met de dienst Weigering Anonieme Oproepen wordt automatisch elke oproep geweigerd die niet op de display van uw telefoon kan worden geïdentificeerd. Deze dienst kan worden geactiveerd indien u reeds de dienst Weergave Oproeper of Weergave Naam hebt.

De anonieme beller ontvangt dan een melding dat zijn oproep geweigerd werd en dat hij succesvol kan terugbellen als hij de functie waarmee hij zijn nummer verbergt, uitschakelt.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
argro schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:58:
Dit heeft volgens mij niets met telemarketing te maken. Waaom zou een telemarketeer ophangen zodra er opgenomen wordt? Die mensen willen iets verkopen en dat lukt nooit door meteen op te hangen. De conclusie dat het een telemarketingbedrijf is lijkt me dus niet juist.
Graag even mijn topicstart doornemen.. het gaat dus om een belcomputer die de verbinding tot stand legt met de operator, dus nog VOOR dat het tele-marketing bureau er aan te pas komt gaat het dus al mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier ook wel eens last van en als nummer komt er 0000000 te staan.

Vroeger hadden we hier nooit last van, tje vaste telefoon wordt op zo manier alleen maar minder aantrekelijk door dit soort geintjes van die telefoon centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:37
djmurcielago schreef op donderdag 08 december 2005 @ 21:37:
neem een mobiele telefoon?
dat is volgens mij de enige manier om aan die terreur te ontkomen
Tsja ze zullen misschien niet random bellen maar ik wordt vaak genoeg gebelt voor een krantenabbonnement of een testrit in een auto. Maar dan heb ik het telefoonnr wel ooit bekend gemaakt.

Of helemaal leuk Japanners die bellen of ik wil beleggen...

[ Voor 8% gewijzigd door TimDJ op 08-12-2005 23:17 ]

Freelance Drupal Developer

Pagina: 1