Beste Tweakers,
Ik probeer pure-ftpd 1.0.20 te compilen met MySQL 4.1 client libaries echter blijft ik de volgende error houden:
Als ik de config.log er op na sla zie ik:
Mijn client-libaries staan in /opt/mysql41 geïnstalleerd.
Zowel PHP4 als PHP5 compilen hier probleemloos mee.
Als ik een symlink maak van /usr/lib/libmysqlclient.so.14 naar /opt/mysql41/lib/mysql/libmysqlclient.so.14 dan gaat de configure goed, echter vind ik dat niet de oplossing.
Als ik /opt/mysql41/lib/mysql toevoeg aan /etc/ld.so.conf en dan ldconfig run dan gaat het compilen goed.
Nu heb ik de volgende configures geprobeerd, echter falen ze allemaal.
Nu moet er volgens mij een mogelijkheid zijn om bepaalde env vars mee te geven bij het compilen en op die manier er voor te zorgen dat libmysqlclient.so.14 gevonden wordt.
Google en mailinglists signaleren de zelfde problemen en komen uiteindelijk allemaal uit op symlink, dat wil ik dus niet.
/opt staat namelijk via NFS gedeeld en ongeveer 10 clients maken er gebruik van, ik wil niet op elke client die symlink gaan aanleggen óf de ld.so.conf aanpassen.
Wie o wie weet dat er hier fout gaat?
Ik probeer pure-ftpd 1.0.20 te compilen met MySQL 4.1 client libaries echter blijft ik de volgende error houden:
code:
1
2
| checking whether mysql clients can run... no configure: error: Your MySQL client libraries aren't properly installed |
Als ik de config.log er op na sla zie ik:
code:
1
| ./conftest: error while loading shared libraries: libmysqlclient.so.14: cannot open shared object file: No such file or directory |
Mijn client-libaries staan in /opt/mysql41 geïnstalleerd.
Zowel PHP4 als PHP5 compilen hier probleemloos mee.
Als ik een symlink maak van /usr/lib/libmysqlclient.so.14 naar /opt/mysql41/lib/mysql/libmysqlclient.so.14 dan gaat de configure goed, echter vind ik dat niet de oplossing.
Als ik /opt/mysql41/lib/mysql toevoeg aan /etc/ld.so.conf en dan ldconfig run dan gaat het compilen goed.
Nu heb ik de volgende configures geprobeerd, echter falen ze allemaal.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ./configure --prefix=/opt/pureftpd \ --with-mysql \ --with-ratios \ --with-quotas \ --with-boring \ --without-banner \ --without-shadow \ --with-altlog \ --with-ftpwho \ --with-cookie \ LDFLAGS="-L/opt/mysql41/lib/mysql" \ CPPFLAGS="-I/opt/mysql41/include/mysql" |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ./configure --prefix=/opt/pureftpd \ --with-mysql=/opt/mysql41 \ --with-ratios \ --with-quotas \ --with-boring \ --without-banner \ --without-shadow \ --with-altlog \ --with-ftpwho \ --with-cookie |
Nu moet er volgens mij een mogelijkheid zijn om bepaalde env vars mee te geven bij het compilen en op die manier er voor te zorgen dat libmysqlclient.so.14 gevonden wordt.
Google en mailinglists signaleren de zelfde problemen en komen uiteindelijk allemaal uit op symlink, dat wil ik dus niet.
/opt staat namelijk via NFS gedeeld en ongeveer 10 clients maken er gebruik van, ik wil niet op elke client die symlink gaan aanleggen óf de ld.so.conf aanpassen.
Wie o wie weet dat er hier fout gaat?
[ Voor 9% gewijzigd door Snow_King op 08-12-2005 18:15 ]