4 pin kabel op 7 pin s-video???

Pagina: 1
Acties:

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 21:37
Haaaai,

Ik heb een nieuw systeem met een ati x550 video kaart met s-video. Nu dacht ik dat ik gewoon mijn oude s-video kabel voor de TV kon gebruiken. Echter je raad het al, ik kreeg zwart wit beeld... Natuurlijk ben ik voor zover ik weet allen instellingen nagelopen (PAL-B, juiste kleurendiepte etc.). Nu is het enige dat ik kan verzinnen dat mijn 4 pins kabel niet compatible is met de 7 pin connector.

Na wat googlen heb ik gevonden dat de 7de pin enkel voor composiet is en dan lijkt het me dat de kleurtjes het dan toch wel moeten doen... Veel verder dan dat en dat er wel 7 pin naar 4 pin adapters bestaan kon ik niet vinden op google.

Het punt is dat voordat ik naar de winkel ren, ik eerst zeker wil weten dat het probleem bij de kabel ligt en niet iets software matigs is ofzow.

Alvast bedankt,

René

.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 19:43

The Zep Man

🏴‍☠️

Lees eerst eens de TV-out FAQ (bovenaan dit forum). Daarin wordt je vraag al beantwoord. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:27

RaJitsu

B.S.U.R.

Het zou ook een niet-softwarematig probleem kunnen zijn, zoals ik had.

Probeer eens je tv af te stemmen op SVHS, waar je dus het zwart-witte beeld ziet (wat je ook op EXT-2 ziet als het goed is), en dan de kabel goed aan te drukken op de connector, terwijl je naar je TV kijkt. Bij mij was het namelijk zo dat het op de een of andere manier niet goed verbind. Wanneer je het aandrukt is het echter wel gewoon in kleur. Aandrukken en héél voorzichtig loslaten bracht mij de oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door RaJitsu op 08-12-2005 18:20 ]

B.S.U.R.

• Da Weef
Je bedoelt dat er een kans is dat mijn TV niet werkt met s-video??? Dat was inderdaad een mogelijkheid die ik ben vergeten. Ik kan helaas geen documentatie van mn TV vinden (Samsung cb-5368T), maar een verloopstekker die bij de kaart zat en een composiet naar SCART adapter verder (geleend) heb ik nog steeds zwart-wit.

Nu snap ik er officieel helemaal niets meer van...

.

• Da Weef
met dezelfde composiet kabel geprobeerd bij wat nieuwere TV's (fijne lange kabel)...

Nog immer zwart-wit... -zucht-

.

• Da Weef
Is er misschien iemand die nog iets weet??? Anders loop ik maar naar de compuzaak op hoop van zege... :?

In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe!

.

Pagina: 1