Toon posts:

[JAVA] Eclipse probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog redelijk nieuw tot java en een leraar bij mij op school adviseerde mij om ipv met BlueJ te werken een eclipse te gebruiken.
Nu probeerde ik gister een programmatje te maken dat gewoon simpel de tafel van "x" in het terminal venster print. Maar als ik dat wil runnen dan krijg ik deze melding: http://www.imagedonkey.com/out.php/i736_runtype.JPG

Ik heb al iets gehoord over een main type maken van het type static maar wat moet ik hierin zetten??

nu heb ik dit :

public static void main(String[] args)
{
Test2 test = new Test();
}

is dit goed?

De constructor heet Test(int Getal1, int Getal2) en de methode : public void tafelVanX(int x)

Hoe los ik dit op??

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-04 16:23

Macros

I'm watching...

Dit heeft helemaal niks met Eclipse te maken. Vraag je leraar eens hoe de main method werkt in een programma.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:48:
[...]
nu heb ik dit :

public static void main(String[] args)
{
Test2 test = new Test();
}

is dit goed?

De constructor heet Test(int Getal1, int Getal2) en de methode : public void tafelVanX(int x)

Hoe los ik dit op??
Ja zal in de main method dus de call Test2 test = new Test(X, Y); moeten zetten waar X en Y integers zijn. Daarna roep je de method aan: test.tafelVanX(Z);
Wat doen die integers in de constructor eigelijk :?

Ik heb verder geen ervaring met Eclipse dus ik durf niet te zeggen of de foutmedling alleen hier mee te maken had.

public void ik()

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Wat run je dan? Als jij je Test progje runt waarom krijgt je dan RMI fouten? Kijk eerst een goed naar wat je uberhaupt aan het doen bent.

Doe eens in je navigator je Test2 class opzoeken en doe dan eens rechterklik, Run as, Java Application.

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:48
Kijk eens naar je new. Je declareert test als Test2, maar je wilt daarin een nieuwe instantie van Test maken. Daarin zit in iedergeval al een fout.

Het kan natuurlijk zijn dat Test een subklasse is van Test2, maar ik denk niet dat dat hier het geval is. De fout zit hem in de naam van je constructor (en daarmee dus ook in je new).

Je hebt een klasse Test2, maar je constructor heet Test, dat mag dus niet in java, je constructors moeten altijd dezelfde naam hebben als je klasse. Verander Test in Test2 en kijk dan maar eens verder.

@edit: alinea 2 toegevoegd ivm opmerking Varienaja

[ Voor 26% gewijzigd door The Fox NL op 08-12-2005 22:02 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Dat is niet helemaal waar Fox, het gebeurt vrij vaak dat ik zeg

List list = new LinkedList()

Maar ik weet niet of de TS al op dat niveau zit ;-)

Siditamentis astuentis pactum.

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:48
Varienaja schreef op donderdag 08 december 2005 @ 21:45:
[...]

Dat is niet helemaal waar Fox, het gebeurt vrij vaak dat ik zeg

List list = new LinkedList()

Maar ik weet niet of de TS al op dat niveau zit ;-)
Ja, maar dan is de naam van de constructor nog steeds hetzelfde als de klasse waartoe ie behoort :P Maar wat dat List list = new LinkedList(); betreft heb je gelijk, maar de TS heeft dit niet in gedachten denk ik zo.
Pagina: 1