Toon posts:

PC herkent de Cd-rom devices niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Erg vreemd probleem hier, in mijn studio heb ik een pc staan met zowel een cd-rom speler als een cd-rom writer. Ik was bezig en opeens crasht de pc, de lampjes van de cd-writer beginnen te branden (lampje van kopieren en lampje van dat er cd in zit, beide niet het geval)

Ik reset de pc omdat ie hangt en merk dat tijdens het opstarten de pc de cd-rom speler niet ziet. Heb de bios gechecked daar kan ik niets op cd-rom vinden, ook configuratiescherm -> system-> hardware device manager is niets over cd-rom speler te vinden.

Ik heb ook al de pc open gemaakt en de stekkertjes extra aangedrukt, ook dit mocht niet baten... Waar kan het nog an liggen? Of beter, wat kan ik doen?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je kan even alle IDE apparaten loskoppelen, even booten. Vervolgens system uit en alles weer aansluiten.

Daarnaast zijn wat extra systeem specs enzo ook wel eens handig hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:57:
Je kan even alle IDE apparaten loskoppelen, even booten. Vervolgens system uit en alles weer aansluiten.

Daarnaast zijn wat extra systeem specs enzo ook wel eens handig hoor.
Geprobeert maar geen resultaat.. ik zou bijna denken dat de IDE Controller naar de *** is, of hij geen goed contact maakt met het moederbord. Misschien is dat een iets te voorbarige conclusie maar zelfs in de bios staat op de plek waar de cd-speler moet staan NONE en dit is niet te veranderen.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

De CD drives een voor een aan je mobo hangen kan ook wel eens helpen, of beter nog de drives apart testen op een ander system.

Dan weet je iig of de drives wel/niet goed zijn. Het geeft je een richting om te gaan zoeken.

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle stekkers er inmiddels in en uitgehaalt, en nog steeds geen cd-drives :'(

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Start je systeem zonder CD drives aangesloten wel gewoon op ?

Dus met alleen de hdd aangesloten op de IDE controller ? Dan zou je kunnen concluderen dat je CD drives naar de kl*ten zijn, en niet je IDE controller.

Alhoewel het mij sterk lijkt dat 2 CD-rom drives tegelijk dood gaan.....

edit:

Ow ja en het puntje waar vrolijk aan voorbij wordt gegaan in dit draadje is een BIOS reset. Waarschijnlijk helpt het niet, maar proberen kan geen kwaad imho.

[ Voor 24% gewijzigd door Kluk-Kluk op 08-12-2005 19:57 ]

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Kluk-Kluk schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:55:
Start je systeem zonder CD drives aangesloten wel gewoon op ?

Dus met alleen de hdd aangesloten op de IDE controller ? Dan zou je kunnen concluderen dat je CD drives naar de kl*ten zijn, en niet je IDE controller.

Alhoewel het mij sterk lijkt dat 2 CD-rom drives tegelijk dood gaan.....
Pc start gewoon op zonder cd-drives, maar in principe deed ie dit hiervoor ook al, aangezien de pc ze niet vond. Het vreemde is alleen dat de ene wel open gaat, en de ander niet. Ze zijn beide aangesloten en stroom erop. Ik ga nu hopen dat het misschien overhit is geweest, en misschien dat het af moet koelen oid?

Het irritante is dat ik dus ook geen format kan uitvoeren, want dit gebeurt via de windows cd, dus windows opnieuw installeren kan ook niet. Of kan dit op alternatieve manier wel?

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Hang eens een van de twee CD rom drives als slave op de IDE kabel van je hdd. Als dit niet werkt neem dan de andere CD rom drive.

Werk een van de twee (of alle twee) wel, dan zou het (in het gunstigste geval) nog aan je IDE kabel kunnen liggen.

Kortom, het is zaak mogelijkheden uit te sluiten .....

Als je je PC boot met de beide drives aangesloten op de IDE kabel waar nu je hdd op hangt ziet de PC ze dan wel ?

En zo zijn er nog tig mogelijkheden te noemen .......