VMware workstation installeren onder ubuntu 64bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey medetweakers,

Ik ben aan het proberen VMware Workstation 5.5 for linux te installeren onder ubuntu linux 5.10, ik heb de 64 bit editie.

Maar kan iemand me uitleggen hoe ik dit moet doen ? ...
ik snap er niet erg veel meer van, vmware zelf heb ik geen problemen mee, maar onder linux snap ik het nie echt...

If you would be so kind (A) ... thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kom je niet uit? Het installeren zelf, of het installeren van een guest OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
begin eens met de source te unpacken.
ik meen dat er een readme word meegeleverd(, zoniet dan staat er wel iets over installatie op de vmware site).
wat staat daarin mbt de installatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is het probleem precies? Heb je een foutmelding? We gaan je hier niet de hele installatie-procedure stapje voor stapje doorhelpen :)
En als de 64bit-versie qua installatie een beetje op de 32bit-versie lijkt, is het als goed is vrij eenvoudig.
Heb je vmware-support al geprobeerd? Ik dacht dat ze wel een redelijk behulpzame supportdesk hadden.

[ Voor 20% gewijzigd door blaataaps op 08-12-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
excuses voor mijn onduidelijkheid ... ja de install is al gedaan, maar ik denk dat ik wat verkeerd gedaan heb ofzo ( ??? )

Als ik het programma namelijk wil starten krijg ik de error:

"Uitvoeren van het dochterproces vmware mislukt (toegang geweigerd)"

en daar blijft het bij... ik heb gewoon de installatiemanual van vmware support zelf gevolgd.

Ik heb hem geinstalleerd op de tgz manier ... ubuntu werkt toch niet met rpm' s ??

Ik ben niet zo heel erg goed met linux ... dus als ik iets verkeerd doe ... don't shoot me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me is nog eens wat aan het proberen en zoeken geweest en heeft een aantal dingetjes bedacht.

In ubuntu schijn je niet als root te kunnen inloggen... dit moet met het sudo command...

deze heb ik dus ook gebruikt bij de install ...
kan het probleem van het niet willen werken van vmware liggen aan deze "beperking" van de root gebruiker?

Is het misschien makkelijker voor mij om over te stappen op wat anders ? ... ik heb ook Fedora Core 4 nog liggen... daar ben ik ook wel mee bekend ... worth a try ? or not ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 19:54 ]

Pagina: 1