Ik heb hier dus een ASUS A8V met een adaptec RAID pci kaartje (2410AS geloof ik) Deze heeft 4 WD schijven in RAID5 staan. Dit werkt allemaal prima.
Nu had ik op het bord zelf 2 IDE schijven in RAID0 staan, echter eentje ging kapot dus toen heb ik maar 2 SATA schijven besteld om in RAID0 te zetten.
Echter de schijven worden niet gezien!
Op het bord zitten 4 sata poorten, 2 waarbij RAID staat die moet ik dus ook hebben lijkt me volgens de manual ook.
De schijven hebben geen jumpers, dat hebben me schijven in RAID5 ook niet. Zit wel spanning op de schijven, en de SATA porten staan geenabled in de BIOS. Vreemde hier is wel dat ik 4 poorten heb en maar aan 1 en 2 een adres kan toewijzen in de BIOS.
EDIT -- Als ik de zwarte sata connectors op het moederbord pak is er niks aan de hand, maar bij die rode staat toch echt RAID op het bord. Maar als ik dan ik het boekje kijk lijkt het bij allebei te kunnen. Iemand die uitsluitsel kan geven?
EDIT2 -- Verschil zit hem dus in de controller die rode (die ik moet hebben lees ik overal) is de promise en de zwarte is de via, en die moet ik dus net niet hebben jammer alleen dat de promise het nou niet doet
OPGELOST! Na alles losgemaakt te hebben en opnieuw aangesloten werkt het gewoon.
[
Voor 30% gewijzigd door
Operations op 08-12-2005 22:22
]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5