[domeinnaam] hoe te handelen bij verkopen van domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoi,

ik heb een domeinnaam (wie niet?) en ik doe er niet veel mee..
nu is er iemand die hem wil overkopen omdat dat stom toevallig zijn/haar achternaam is..
np > domeinnamen kun je van eigenaar laten wisselen :)
het verkopen is dus niet et probleem, en de waarde inschatten ook niet..

Maar hoe kan ik het beste de domeinnaam verkopen zonder opgelicht te worden??
we (is jij die leest en ik die typt) hebben het niet over veel geld (< €50)..

Misschien een "contract"-achtig-thingie uitprinten en beide ondertekenen?
Aanbetaling laten doen, naam-overschrijving in gang zetten, en vervolgens rest laten betalen?
Of de koper het volledige bedrag laten betalen voordat de formulieren van SIDN opsturen??
Een derde partij inschakelen?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 20:39

TheBorg

Resistance is futile.

Als je een TV koopt betaal je toch ook eerst voordat je hem mee naar huis neemt?
Zo doe ik dat met domeinen ook. :)

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 17:22
Een .nl transactie kan je alsvolgt doen:

Vul een verhuizing naar ander registrar in + contract domeinnaam .nl, daarna staat de naam bij hun registrar, met hun DNS informatie, maar met jou naam als administratief contact. Dan laat je ze betalen, (doen ze dit niet, verhuis je de zooi lekker terug, het staat op jou naam*.),daarna vul je een wijziging domeinnaamhouder in, die beide partijen moet ondertekenen, en die geef je aan hun, zodat ze het zelf verder kunnen uitzoeken.
Wat ze moeten doen; de rest van de wijziging invullen, en samen met een contract domeinnaam naar het registrar sturen.

* Mochten ze de gegevens illegaal proberen te veranderen, dump dan een klacht bij de SIDN (legal at domain-registry.nl), dan wordt het teruggedraait als ze geen geldige papieren kunnen overhandigen (het registrar van de andere partij, that is). Daarnaast krijgt het registrar in dat geval een boete van E 50,-.

Succes...

sebsoft.nl

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
@TheBorg : Die tv krijg ik dan ook gelijk mee :) als ik hem niet gelijk mee krijg betaal ik hem ook niet :P

@Icheb: thnx!!! dat is idd wel een veilige methode lijkt mij :)