Toon posts:

Allemaal geluiden uit me Speaker set.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje een Creative T7900. Ben er zeer te vreden over nzo, alleen zit ik met een heel erg irritant probleem.

Ik hoor allemaal gesuis uit mn boxen komen. Me Subwoofer staat niet te hard ofzo, hij staat normaal zoals die hoort.
Ik heb met de Hcc dagen een Logitech G7 gekocht om lekker te kunnen gamen. Alleen nu als ik mijn muis beweeg dan hoor ik dat ook weer in mn boxen. heb al een paar dingen gedaan maar nix helpt.

- Ik heb even mijn onboard geluidskaart uitgespoten.
- Ik heb nieuwste drivers voor mijn geluidskaart gedownload.
- Ik heb kabels van mijn boxen een niet naast de docking van me muis. ( Zitte 20 Cm van elkaar.)
- Ik heb Mijn Subwoofer aan de 8er kant stof vrij gemaakt.

Ook als ik mijn computer opstart of reboot dan hoor ik een rare knal uit me boxen en subwoofer komen, snap er nix meer van. Hoop dat jullie een idee hebben ofzo.

• CertLog
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is alles aangesloten op geaarde stopcontacten?
Zo niet dan dat eens proberen.

If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:03:
Ik hoor allemaal gesuis uit mn boxen komen. Me Subwoofer staat niet te hard ofzo, hij staat normaal zoals die hoort.
Ik heb met de Hcc dagen een Logitech G7 gekocht om lekker te kunnen gamen. Alleen nu als ik mijn muis beweeg dan hoor ik dat ook weer in mn boxen. heb al een paar dingen gedaan maar nix helpt.

- Ik heb even mijn onboard geluidskaart uitgespoten.
Euhhhhhh? :?
- Ik heb Mijn Subwoofer aan de 8er kant stof vrij gemaakt.
8)7

Ik vermoed dat jij het volume op je speakers heel hoog hebt staan en het volume op je PC laag. Beter is andersom, want anders is de signaal/ruis verhouding erg slecht.

Kijk ook eens of je zaken zoals de microphone en line-in gemute hebt e.d. want anders hoor je daar ruis van.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:06:
[...]

Euhhhhhh? :?

[...]

8)7

Ik vermoed dat jij het volume op je speakers heel hoog hebt staan en het volume op je PC laag. Beter is andersom, want anders is de signaal/ruis verhouding erg slecht.

Kijk ook eens of je zaken zoals de microphone en line-in gemute hebt e.d. want anders hoor je daar ruis van.
Met onboard uitgespoten bedoel ik dat ik die 3 gaatjes stof vrij heb gemaakt.
Ook op mn subwoofer.
heb dat ook al geprobeerd. Geen verschil in.

Verwijderd

Topicstarter
CertLog schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:05:
Is alles aangesloten op geaarde stopcontacten?
Zo niet dan dat eens proberen.
Ja, heb een verleng doos die is ook geaard, en waar die vandaan komt is ook geaard.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:11:
Ja, heb een verleng doos die is ook geaard, en waar die vandaan komt is ook geaard.
Is het geluid er ook als je de verbinding met je PC verbreekt? Dan weet je zeker dat het geen ruis is in het signaal uit de geluidskaart.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:11:
[...]

Met onboard uitgespoten bedoel ik dat ik die 3 gaatjes stof vrij heb gemaakt.
Ook op mn subwoofer.
heb dat ook al geprobeerd. Geen verschil in.
Ach, onboard geluidskaarten zijn nou eenmaal niet zo geweldig, ze besparen veel op de onderdelen op zo'n moederbord, dus dan krijg je van dit soort geintjes, als je een goede losse geluidskaart koopt, dan scheelt het flink.

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:12:
[...]

Is het geluid er ook als je de verbinding met je PC verbreekt? Dan weet je zeker dat het geen ruis is in het signaal uit de geluidskaart.
Nou, als ik mijn boxen van de pc ontkoppel dan is het geruis en die soort piep geluid van mn muis ook meteen weg.

Verwijderd

Topicstarter
MaCe1337 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:13:
[...]

Ach, onboard geluidskaarten zijn nou eenmaal niet zo geweldig, ze besparen veel op de onderdelen op zo'n moederbord, dus dan krijg je van dit soort geintjes, als je een goede losse geluidskaart koopt, dan scheelt het flink.
Hmmm oke, dus toch maar overwegen voor een losse geluidskaart?

Misschien advies welke?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 14:13

Koppensneller

winterrrrrr

MaCe1337 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:13:
[...]

Tenzij je natuurlijk een SoundStorm hebt, die dingen op een aantal nForce chipsets. Die produceren meer dan redelijk geluid!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:16:
Hmmm oke, dus toch maar overwegen voor een losse geluidskaart?
Heb je nou al gecheckt of je Line-in en Microphone inputs op muted hebt staan?

En heb je al geprobeerd het volume op je PC op maximaal te zetten en alleen het volume te regelen via je speakers? Daar reageerde niet op (zie m'n eerste post).

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
Exirion schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:23:
[...]

My first thoughts exactly... En dan buiten de line-in en mic ingang ook zeker even kijken naar de ingangs headers op het moederbord (CD en AUX meestal). Kan zijn dat je die niet standaard ziet en die via Opties > Eigenschappen in je windows mixer nog erbij aan moet vinken eerst... (Als je niet de standaard mixer hebt maar een vage c-media mixer ofzo even via start > run > "sndvol32" starten)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:23:
[...]

En heb je al geprobeerd het volume op je PC op maximaal te zetten en alleen het volume te regelen via je speakers? Daar reageerde niet op (zie m'n eerste post).
Ja dat is allemaal op Mute.

En ook al geprobeerd wat jij zei, alleen dan hoor ik nog steeds al die geruis en me muis als ik hem beweeg...

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 01:03
hey ik zat eerst ook met ongeveer hetzelfde probleem als jij (geluid als je je muis beweegt)
bij mij was een geluidskaart de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:27:
[...]

My first thoughts exactly... En dan buiten de line-in en mic ingang ook zeker even kijken naar de ingangs headers op het moederbord (CD en AUX meestal). Kan zijn dat je die niet standaard ziet en die via Opties > Eigenschappen in je windows mixer nog erbij aan moet vinken eerst... (Als je niet de standaard mixer hebt maar een vage c-media mixer ofzo even via start > run > "sndvol32" starten)
Daar staan alleen Wave en Volumeregeling die niet zijn aangevinkt, de rest heb ik aangevinkt en helemaal omlaag gezet.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
En ook met een "Mute All" blijft het probleem bestaan? (Nee, dan hoor je ook geen muziek meer, maar alleen even om te proberen ;)).

Denk dat je dan inderdaad naar een andere geluidskaart moet gaan kijken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:31:
[...]

En ook met een "Mute All" blijft het probleem bestaan? (Nee, dan hoor je ook geen muziek meer, maar alleen even om te proberen ;)).

Denk dat je dan inderdaad naar een andere geluidskaart moet gaan kijken...
Ja, dan hoor ik het nog steeds. Begin nu steeds meer aan mn onboard geluid te denken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 18:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:34:
[...]

Ja, dan hoor ik het nog steeds. Begin nu steeds meer aan mn geluidskaart te denken.
Je had toch onboard geluid op je moederbord, geen losse kaart :?

Wees even helder en accuraat, vooral als het op specs aankomt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:58:
[...]

Je had toch onboard geluid op je moederbord, geen losse kaart :?

Wees even helder en accuraat, vooral als het op specs aankomt.
Ja ik heb een Onboard. Zal even aanpassen. Sorry!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer ideeen ofzo? :(

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
kicken pas na 24 uur, natuurlijk wil je gauw een oplossing, maar hier zo snel je topic kicken wekt eerder irritaties dan dat iemand je sneller helpt

misschien kun je zelf op google alvast verder zoeken zodat je misschien zelf wat kunt bedenken

PSN: djmurcielago

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Mijn advies is nog hetzelfde: kijk naar een andere geluidskaart :)

Ik adviseer zelf deze, want ik heb hem zelf :P en hij bevalt me errug goed, super geluid, en de kosten zijn te overzien :)

Verwijderd

Topicstarter
MaCe1337 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 00:26:
Mijn advies is nog hetzelfde: kijk naar een andere geluidskaart :)

Ik adviseer zelf deze, want ik heb hem zelf :P en hij bevalt me errug goed, super geluid, en de kosten zijn te overzien :)
Ja denk dat ik dat maar eens ga doen. :)
Morgen ff rond kijken :)
Pagina: 1