Ik ben bezig met het unit testen van een component. Dit unit testen doe ik met NUnit-console.
Het component maakt gebruik van de kernel32.dll (unmanageg) om te communiceren met de COM poort.
Ik krijg in mijn console de volgende melding:
Terwijl dit de method ReOpen is:
_firstPort wordt in de [setup] ge-initaliseerd.
de methodes close(), open() en readValid zijn ook allemaal volledig ontsloten in try/catch constructies.
Erg raar gedrag vind ik het. Iemand eerder al een keer tegen dit probleem aangelopen?
Edit: ik krijg de indruk dat de nullpointer uit: System.Runtime.Serialization.FormatterServices.GetTypeFromAssembly komt.
Het component maakt gebruik van de kernel32.dll (unmanageg) om te communiceren met de COM poort.
Ik krijg in mijn console de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| NUnit version 2.2.0 Copyright (C) 2002-2003 James W. Newkirk, Michael C. Two, Alexei A. Vorontsov, C harlie Poole. Copyright (C) 2000-2003 Philip Craig. All Rights Reserved. OS Version: Microsoft Windows NT 5.1.2600.0 .NET Version: 1.1.4322.2032 . ##### Unhandled Exception while running SimpleSerialPortDriverTest.SerialPortTest.ReOpen System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. |
Terwijl dit de method ReOpen is:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| public void ReOpen() { try { _firstPort.Close(); _firstPort.Open(); ReadValid(); _firstPort.Close(); _firstPort.Open(); ReadValid(); _firstPort.Close(); _firstPort.Open(); ReadValid(); } catch (Exception ex) { bool waar = true; } } |
_firstPort wordt in de [setup] ge-initaliseerd.
de methodes close(), open() en readValid zijn ook allemaal volledig ontsloten in try/catch constructies.
Erg raar gedrag vind ik het. Iemand eerder al een keer tegen dit probleem aangelopen?
Edit: ik krijg de indruk dat de nullpointer uit: System.Runtime.Serialization.FormatterServices.GetTypeFromAssembly komt.
[ Voor 5% gewijzigd door wasigh op 08-12-2005 16:44 ]