Toon posts:

Wie weet een goed overclockbare kaart voor rond de 100 euro?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goed overclockbare videokaart (dus niet zo een low-budget kaartje).
heb nu een GeForce 5500 FX wat een overgeclockte 5200 bleek te zijn, en wat al overclockt is, is amper nog verder te overclocken merkte ik.

Ga in ieder geval een Zalman 700-AlCu erbij kopen, maar zoek alleen nog een AGP kaart van rond de €90 tot €110.

Wat er in mijn pc zit kom je achter door hier te klikken:

Verwijderd

kijk bijv naar een 9800pro die je kan flashen naar 9800xt

maare... dit is een simpele zoek zelf kwestie

Verwijderd

ik had een geforce fx5900xt die op ultra speed kon met een XFX bios

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ben slim en zoek ff voor de 256mb 9800pro versie mét 256mbit texturebus, die moet je voor rond de 105 kunnen vinden, deze test je of ie op xt speeds kan draaien, en lukt dit, dan flash je er een xt bios in...(vaak zijn t gemaskte 360cores, die onder hun kunnen presteren)

Dan ben je tweakerlijk verantwoord bezig, en heb je voor 100e een kaart die 1,5jr geleden highend was, en ruim 400e kostte..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Of een 6600 2e hands.

Google, pricewatch/v&a enzo maar eens lekker op los. Hier op GoT wordt verwacht dat je eerst zelf op onderzoek gaat alvorens zomaar een vraag te deponeren en te verwachten dat wij alles in een simpele handbeweging voor je kunnen oplossen.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:18:
kijk bijv naar een 9800pro die je kan flashen naar 9800xt

maare... dit is een simpele zoek zelf kwestie
Gevonden
[rml][ OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT[/rml]
pricewatch: ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP)

Iemand nog andere suggesties?

Mischien een Nvidia kaart die hetzelfde/beter is.
Of is Ati gewoon beter qua overclocken?
Nitroglycerine schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:22:
Of een 6600 2e hands.

Google, pricewatch/v&a enzo maar eens lekker op los. Hier op GoT wordt verwacht dat je eerst zelf op onderzoek gaat alvorens zomaar een vraag te deponeren en te verwachten dat wij alles in een simpele handbeweging voor je kunnen oplossen.
Weet ik, als het mij alleen om de standaard prestaties zou gaan zou ik dat zo op google/een review kunnen vinden.
maar het gaat mij ook om de overclock prestaties.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 16:29 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

die 6600's zijn leuk en toveren in 3dmarks hoge resultaten naar voren, maar die 128mbit geheugenbandbreedte zal een bottleneck zijn, terwijl die geflashte 'XT' op hogere resos (mede dankzij de 256mb ipv 128mb) betere fps eruit tuffen.....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:25:
[...]

Gevonden
[rml][ OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT[/rml]
pricewatch: ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP)

Iemand nog andere suggesties?

Mischien een Nvidia kaart die hetzelfde/beter is.
Of is Ati gewoon beter qua overclocken?
Ik zou zondermeer voor de 256mb versie gaan, die is amper 5e duurder, terwjil deze vroeger, toen veel mensen de 9800pro kochten, dubbel zo duur was.. hier de 128mb versie kopen, zou niet slim zijn, want ook weer de beperking van 128mb videoram gaat tegenwerken..

Verwijderd

ik zou toch proberen 50 meer los te maken in je budget want dan heb je gewoon een goede kaart.

die 9800 draait gewoon niet lekker op de hededaagse games, de 6600gt of 6800LE wel.

ik heb zelf de 6600GT, en zou niks anders willen, een vriend van me heeft een sneller systeem met 9800pro, maar ik kan games gewoon veeel hoger een beter draaien.

maar dat is een tip. voor rond de 100 zal idd de 9800 het best zijn, maar de 6600gt is dubbel en dwars z`n geld waard.

Verwijderd

sain onez schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:26:
die 6600's zijn leuk en toveren in 3dmarks hoge resultaten naar voren, maar die 128mbit geheugenbandbreedte zal een bottleneck zijn, terwijl die geflashte 'XT' op hogere resos (mede dankzij de 256mb ipv 128mb) betere fps eruit tuffen.....
Welke 6600 bedoel je dan :?
Een bottleneck met 128mbit geheugenbandbreedte wil ik wel hebben >:)

Verwijderd

6200 of 6600. Uitgaande van een standaard core speed van 300mhz kunnen deze tot ruim 500mhz en met wat extra voltage zelfs 600mhz gaan. Dat is een verdubbeling dus. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Welke videokaart moet ik kopen

Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.

[...]

In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken.
Bij deze dus... Wat je hier vraagt kun je met enige inzet zelf uitzoeken. Zie voor meer tips de volledige tekst van V&B FAQ - Welke videokaart moet ik kopen?

Verder hoor je je specs gewoon in je topicstart te zetten - een link kan veranderen, een topic niet. Dat is voor de toekomst wel zo relevant...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.