Toon posts:

Bootdisk Failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
toen ik vanmiddag mijn computer wilde opstarten kreeg ik de melding: Bootdisk failure, insert disk and press enter

ik heb toen al mijn aansluitingen na gekeken, alles zat gewoon goed. weer opstarten weer het zelfde probleem... na een tijdje wist ik het ook niet meer dus heb ik maar xp opnieuw geinstalleerd (met een recover cd) op mijn D partitie (op C staat dus de originele versie) installatie ging goed, weer opnieuw opstarten en ik kon kiezen uit mijn 2 versies van xp. Probleem opgelost zou je zeggen.... dus niet!

nu heb ik een heel vreemd probleem: zolang ik mijn pc opstart met mijn recover cd erin kan ik dus kiezen welke xp versie ik wil, maar als ik de recover cd eruit heb en ik start opnieuw op dan krijg ik weer die boot failure fout! wat moet ik doen?? is mijn HDD dan toch gaar of is het een software fout?

ik heb het volgende systeem:
Medion (hmmm ja...)
P4 3.0
1024 md ddr pc3200
radeon 9800
Seagate barracuda 160gb
XP home

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 16:19 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik zou je HDD aan een andere computer hangen en alle informatie die je wilt bewaren, daar veilig stellen indien je geen backup hebt. Het klinkt er namelijk naar dat je master bootrecord naar de eeuwige bitvelden is vertrokken. Opstarten met een dos-bootflop en dan fdisk /mbr kun je proberen (nadat je je data veilig hebt) om te kijken of je dan je schijf weer aan de praat krijgt.

Maar download anders eens een tooltje van seagate om je schijf te inspecteren - kans is groot dat je hem met RMA kunt sturen.

Edit: software fout kun je uitsluiten. Je bios kan geen bootable schijf waar een bootable OS op staat. MBR dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Nitroglycerine op 08-12-2005 16:19 ]

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
ja het is echt heel vreemd want ik zit nu dus gewoon te werken achter dezelfde pc zolang ik er maar die recover cd in heb tijdens het opstarten is er niks aan de hand. ik heb trouwens al een backup gemaakt..

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

wat is de boot volgorde van je devices in je bios? Der zit toch geen diskette in hé 8)7

SvennieG

Verwijderd

Topicstarter
nee geen diskette, de exacte volgorde weet ik niet...

Verwijderd

Tybo schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:20:
wat is de boot volgorde van je devices in je bios? Der zit toch geen diskette in hé 8)7
Als de boot volgorde zo zou zijn:
1 Diskette
2 CDROM
3 HDD

Dan zou hij bij gebrek aan cd gewoon op de harddisk moeten opstraten..dat mag geen verschil maken. dus dat het aan de bootvolgorde zou liggen lijkt me sterk..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen diskette, volgens mij gaat het zo:

-cd-rom/dvd-rom
-HDD

wat denken jullie nog een keer alles formateren en opnieuw installeren? of een gare HDD? ik had net een andere hdd aangesloten om daar xp op te zetten, maar die zag hij ook niet? misschien de kabel uit zichzelf kapot gegaan?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost! kan een slotje op

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:17:
Probleem is opgelost! kan een slotje op
Misschien wel even handig om te melden hoe het probleem opgelost is. Dan hebben mensen met hetzelfde probleem er ook wat aan. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1