Ongeveer een maand geleden is mij mondeling toegezegd dat ik een vast contract krijg. Er was en is tot op heden echter nog niets op papier gezet. Ik heb bij dit bedrijf al drie maal een jaarcontract gehad en stond op het punt een vast contract te krijgen. Nu krijg ik vandaag ineens te horen dat mijn contract niet wordt verlengd omdat er te weinig werk is. Mag mijn baas dit doen?
Daarintegen hebben ze nog wel een nieuwe werknemer aangenomen, ongeveer anderhalf maand geleden en is van een andere werknemer een paar week geleden zijn contract verlengd. Nu zit ik weer net in het schuitje dat ze mij makkelijk zouden kunnen ontslaan omdat er nog niets op papier staat. Dat zal wel de reden zijn geweest.
Op diverse sites over werk en inkomen wordt gesproken over het feit dat ook een mondelinge toezeging bindend is. Hoe sterk sta ik in mijn schoenen als ik met dit gegeven bijvoorbeeld een rechtszaak hiertegen zou aanspannen?
Wettelijk gezien mag mijn baas mij dus niet ontslaan.
Daarintegen hebben ze nog wel een nieuwe werknemer aangenomen, ongeveer anderhalf maand geleden en is van een andere werknemer een paar week geleden zijn contract verlengd. Nu zit ik weer net in het schuitje dat ze mij makkelijk zouden kunnen ontslaan omdat er nog niets op papier staat. Dat zal wel de reden zijn geweest.
Op diverse sites over werk en inkomen wordt gesproken over het feit dat ook een mondelinge toezeging bindend is. Hoe sterk sta ik in mijn schoenen als ik met dit gegeven bijvoorbeeld een rechtszaak hiertegen zou aanspannen?
Wettelijk gezien mag mijn baas mij dus niet ontslaan.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.