TerraTec Aureon 5.1 USB MKII optical out werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 09:22

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn nieuwe home cinema set binnengekregen namelijk de Samsung HT-UP30 en nou wou ik eigenlijk mijn laptop hierop aansluiten doormiddel van mijn optische uitgang van mijn geluidskaart. De TerraTec Aureon 5.1 USB MKII zoals in de titel staat.

Ik heb een kabel gehaald, de prijs was ff slikken maar je moet er wat voor over hebben. Dus toen ben ik vol goede moet begonnen met het aansluiten van mijn home cinema set en daarna mijn geluidskaart via de optische uitgang met de de optische ingang van mijn home cinema set.

Helaas werkt het niet! Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Nieuwste drivers geinstalleerd
- Gecheckt of het rode ledje wel brand in de aansluiting van mijn geluidskaart
- Gecheckt of ik geen gebroken kabel had dmv aan het andere uiteinde te kijken of ik het rode licht zag
- Op GOT gezocht
- Op Google gezocht

Hier op GOT hebben ze het elke keer over het aanzetten van de SPDIF in het controlepanel van de software, maar dat zit nergens in het controlepaneel?? Ik wou kijken in de handleiding die op de site van Terratec stond alleen die was niet te downloaden net zoals de nieuwste drivers, maar die had ik gelukkig nog op mijn pc. Heeft iemand ervaring met deze geluidskaart?? Of enig idee wat ik fout doe??

Alvast bedankt!

ps. nog wat info over mijn laptop:
Dell Inspiron 5150
Pentium 4 3,06
512 MB Geheugen
Windows XP Pro SP2

[ Voor 5% gewijzigd door Sleepyhead op 08-12-2005 15:50 ]

stekkerdeal.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gebruik hetzelfde kaartje maar dan in Mac OS X. Bij mij werkte de optical output out of the box, dus er hoefde niks ingesteld te worden. Weet je zeker dat je op de goeie manier de optical input selecteert op je receiver? Misschien ondersteunt ie geen 48KHz SPDIF signalen? (lijkt me wel stug hoor...)

Wat heb je trouwens voor toslink kabel gekocht? Een kabeltje van 5 a 10 euro doet het prima hoor voor dit soort toepassingen... (te koop bij de electroboer)

[ Voor 36% gewijzigd door Exirion op 08-12-2005 16:02 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
De reciever kan ik 3 dingen kiezen, aux 1 en 2 en Digital In. Hij moet dus op die laatste staan maar hij geeft geen geluid. Ik heb een kabel gehaald bij de mediamarkt maar moest wel 5 meter hebben, en die was 30 euro! :|

En volgens mij zal de reciever dat wel moeten ondersteunen, het is een van de nieuwste home cinema sets van Samsung!?!!

stekkerdeal.nl

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Ik hoor trouwens geheel willekeurig geluid uit de boxen komen maar echt een fractie van een seconde.... :?

stekkerdeal.nl

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ehm, ik heb een Aureon 7.1 Space, en hier moet je de instellingen in het Control Panel van de kaart goed instellen, anders werkt het niet.

Ik weet niet hoe het met de USB variant zit, misschien een beetje stoeien met de instellingen in het tabblad Digital? :?

He who controls the Spice, controls the Universe.