Ik heb zojuist mijn nieuwe home cinema set binnengekregen namelijk de Samsung HT-UP30 en nou wou ik eigenlijk mijn laptop hierop aansluiten doormiddel van mijn optische uitgang van mijn geluidskaart. De TerraTec Aureon 5.1 USB MKII zoals in de titel staat.
Ik heb een kabel gehaald, de prijs was ff slikken maar je moet er wat voor over hebben. Dus toen ben ik vol goede moet begonnen met het aansluiten van mijn home cinema set en daarna mijn geluidskaart via de optische uitgang met de de optische ingang van mijn home cinema set.
Helaas werkt het niet! Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Nieuwste drivers geinstalleerd
- Gecheckt of het rode ledje wel brand in de aansluiting van mijn geluidskaart
- Gecheckt of ik geen gebroken kabel had dmv aan het andere uiteinde te kijken of ik het rode licht zag
- Op GOT gezocht
- Op Google gezocht
Hier op GOT hebben ze het elke keer over het aanzetten van de SPDIF in het controlepanel van de software, maar dat zit nergens in het controlepaneel?? Ik wou kijken in de handleiding die op de site van Terratec stond alleen die was niet te downloaden net zoals de nieuwste drivers, maar die had ik gelukkig nog op mijn pc. Heeft iemand ervaring met deze geluidskaart?? Of enig idee wat ik fout doe??
Alvast bedankt!
ps. nog wat info over mijn laptop:
Dell Inspiron 5150
Pentium 4 3,06
512 MB Geheugen
Windows XP Pro SP2
Ik heb een kabel gehaald, de prijs was ff slikken maar je moet er wat voor over hebben. Dus toen ben ik vol goede moet begonnen met het aansluiten van mijn home cinema set en daarna mijn geluidskaart via de optische uitgang met de de optische ingang van mijn home cinema set.
Helaas werkt het niet! Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Nieuwste drivers geinstalleerd
- Gecheckt of het rode ledje wel brand in de aansluiting van mijn geluidskaart
- Gecheckt of ik geen gebroken kabel had dmv aan het andere uiteinde te kijken of ik het rode licht zag
- Op GOT gezocht
- Op Google gezocht
Hier op GOT hebben ze het elke keer over het aanzetten van de SPDIF in het controlepanel van de software, maar dat zit nergens in het controlepaneel?? Ik wou kijken in de handleiding die op de site van Terratec stond alleen die was niet te downloaden net zoals de nieuwste drivers, maar die had ik gelukkig nog op mijn pc. Heeft iemand ervaring met deze geluidskaart?? Of enig idee wat ik fout doe??
Alvast bedankt!
ps. nog wat info over mijn laptop:
Dell Inspiron 5150
Pentium 4 3,06
512 MB Geheugen
Windows XP Pro SP2
[ Voor 5% gewijzigd door Sleepyhead op 08-12-2005 15:50 ]