Router waarmee je alleen google kan bezoeken

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-04 16:37
hey,

Nou ik kan het nog steeds niet geloven, maar ik snap er dus geen bal van.

De situatie:
Laatst kwam een vriend naar mij toe met de vraag of ik een router voor hem kon installeren die hij net gekocht had. Ik dacht: eitje, maja dat is het dus niet...
Bij hem thuis hadden ze 1 normale pc
en 1 laptop

Na de router hebben aangesloten, even snel instellen.. en het netwerk draaide.. computers vinden elkaar.. de laptop had internet.. de desktop pc leek ook internet te hebben(google deed het)
Even het draadloos gedeelte beveiligingen.. en nog alles even checken

Nu komt het: wanneer ik bijvoorbeeld hotmail.com op de desktop pc wil bezoeken.. doet hij het niet.. soms komt hij door naar de 2e pagina( dat je in de titelbalk ziet: doorgaan).. maar verder komt hij niet
met de laptop is deze wel te bezoeken.. vreemd denk je dan..

Ik heb de pc gecheckt.. en ze hele IE geschiedenis leeggegooid, en nogmaals google opgezocht.. en deze vond hij ook netjes..(om te testen even hem wat laten zoeken, hij deed het goed)
echter hotmail.com.. zelfde verhaal.. ook andere websites doen het niet.. op 2 miss 3 na

Dus ik besloot even ze router mee naar mij te nemen.. zodat ik zeker wist dat het niet aan de pc ligt(ik heb hier ook een netwerk liggen met gewoon een normale router.. werkt perfect)
Aangesloten, google doet het.. de rest van de websites niet.. ook hier iets laten zoeken.. en dat vindt hij.. alleen andere websites.. Ho maar

Ook kan ik wanneer ik de router met internet verbindt niet meer in de router komen.. Ik moet hem dan van internet halen, stroom eraf halen en dan kan ik er weer in.. (totaal ik hem op internet aansluit)

Voor de rest deelt de router wel netjes ip adressen, etc etc uit
Ik heb ook nog de hele router gereset, maar het probleem bleef
Ook gecheckt of er geen site filters etc etc aanstaan

Kortom ik besloot dat het alleen maar de router kon zijn,
Die persoon heeft net de router gekocht, de handleiding cd miste.. (dus 1 ding wat ik me nog kan voorstellen is dat iemand anders dezelfde problemen ondervondt, teruggebracht heeft en deze weer terug in het schap is belandt...)

Maarrrr omdat ik toch wel benieuwt ben, wat het kan zijn Vraag ik jullie om hulp

Gegevens
Merk: geen te vinden :S
Enigste hoe hij genoemd wordt: WLAN Broadband Router
Op internet dus ook totaal niet meer terug te vinden zonder merk

IIG als iemand t weet heel erg bedankt :) Ik zou het niet weten.. en als ik er niet snel uitkom gaat hij terug.. dus jullie zijn me laatste hoop

-------------------------------------------------------
Ik vind hier net de quick installation guide
http://squitter.com/img/p...eri/instalation_guide.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door BlackHawkDesign op 08-12-2005 15:50 ]

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Het lijkt me sterk dat je geen merk kan vinden.

Zoek anders het type nummer op en probeer met google het te achterhalen.

En als je er echt niet achter komt is ie misschien wel te el-cheapo ;)

Probeer de router via het nummer van je gateway te connecten

[ Voor 14% gewijzigd door DJKroon op 08-12-2005 15:56 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 12:48
Het kan een hardware probleem zijn, maar check in ieder geval de DNS instellingen eens. Geef bijvoorbeeld eens een ipconfig /all posting van PC en van laptop.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Is ping stabiel?

als je "ping -n 100 www.google.com" doet hoe zijn dan je statistieken?

en als jeping www.tweakers.net doet?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-04 16:37
Ik heb ondertussen kunnen achterhalen welk merk het is:
Squitter

hier is het model
http://squitter.com/products/telecom/teri.htm

Ik ga hem nu even testen op het pingen en even me ipconfig screenen.. (al is dit naar mijn idee in orde)

tz

-----------------------------------------------------

oke

pingen.. deed hij in eerste instantsie niet naar hotmail.com.. wel naar tweakers en google.. later deed hij ook hotmail.com

de tijden ware ong 9/12.. dus redelijk stabiel :)

[ Voor 33% gewijzigd door BlackHawkDesign op 08-12-2005 16:33 ]