[GFX?] Samenstellen AMD64 systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hi,

Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een pc die voornamelijk gebruikt gaat worden voor desktop applicaties. Daarbij moet men denken aan internetten, tekstverwerk programma's, DVD playback, etc. Presteren op gebied van media is belangrijker dan games, aangezien games haast niet gespeeld worden. Bewerken van photo's zou tot de uiterste mogelijkheden kunnen behoren. Nu ben ik tot de volgende setup gekomen:

Proc: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
Mobo: Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
Geheugen: 1024mb, merk nog niet bepaald.
Videokaart: ?

Behuizing: Coolermaster Centurion5
Voeding: 400W A-merk

HD: Hergebruikte Maxtor DiamondMax10 120GB
DVD: Hergebruikte Nec DVD burner
CD: Hergebruikte Aopen

Nu ben ik op zoek naar een geschkte videokaart in de prijsklasse van 90-110e. Deze videokaart moet geschikt zijn voor bovenstaande specs en voorlopig mee kunnen draaien met de software van vandaag de dag. Misschien is het mogelijk een goedkope kaart aan te schaffen die later eventueel GOED over te klokken is. Wat raden jullie aan?

Verder ben ik nog op zoek naar een goede voeding (400W oid?) van een A-merk zonder gekke fratsen zoals ledjes ed. Budget ~60e. De ASUS lijkt me netjes maar heeft ledjes. Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 08-12-2005 14:33 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:51

Outerspace

Admin General Chat
Voor je voeding vraag kan je het beste hier nog even kijken: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

En sja, over de videokaart. Ik zou dan gaan voor deze videokaart: Asus GeForce 6600 256MB (PCIe, DVI), EN6600 Silencer/256.

Wauw, een sig!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zit er bij de Centurion geen voeding? Anders zou ik voor een Antec Sonata of een AOpen-kast gaan. Goede kasten én voedingen.

Videokaart: kijk es naar een 6600. spuit 11 ja... Waarom typ ik zo traag :( O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 08-12-2005 14:38 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Oyster
  • Niet online
Er zit bij de Centurion geen voeding. Die optie is er wel, maar ik heb hier juist voor gekozen omdat ik er een echt goede voeding bij wil hebben. Ik krijg altijd de indruk dat de voedingen gelevert bij behuizingen maar low-budget kwaliteit zijn. :?

Ik ga de 6600 even bestuderen, bedankt! :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ik raad je aan even wat reviews te lezen, aan de hand daarvan kan je goed bepalen welke kaart geschikt is voor jouw pc :)

Dit topic is gesloten.