Fan nieuwe xfx 7800 ratelt

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:35
sinds 2 dagen heb ik een xfx 7800 gt en nu moet ik zeggen draait echt lekker alleen heb ik het idee dat de kaart te zwaar is op mijn mobo. Mijn koeler op de 7800 gt ratelt een beetje en zodra ik de kaart een beetje naar boven houd met mijn vinger houd het ratelen weer op. Ik heb de kaart al een keer opnieuw geplaats maar het ratelen blijft.

Hebben meer mensen hier last van? ik heb het nu opgelost door de voedingkabel die aan de kaart zit straks omhoog te trekken zodat de kaart goed zit en heb de kabel daarna met een tyre rip aan mijn kast vast gemaakt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Admin General Chat
Kan je niet het schroefje verder aandraaien? Het lijkt wel alsof hij wat ruimte krijgt om te ratelen.

Wauw, een sig!

• Brainstorm86
ja heb ik ook al geprobeerd zitten 4 schroefjes op met veertjes ertussen maar durf ze ook niet te strak aan te draaien

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Waarschijnlijk bedoelde outerspace het schroefje waarmee je de kaart bevestigt in je computer.
Overigens vind ik het merkwaardig dat het fannetje zo gevoelig is dat het bij een klein beetje scheef hangen al gaat ratelen.

Je huidige oplossing is overigens ook niet gek.

In een extremer geval kun je overwegen om de koeling volledig te vervangen voor iets anders. (Zalman o.i.d.)

Edit:
Bij nader inzien geloof ik toch niet dat outerspace iets anders bedoelde dan wat jij interpreteerde...

[ Voor 13% gewijzigd door JvW op 08-12-2005 14:39 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Brainstorm86
volgens mij is xfx ook de enigste die geen onedrsteuning ding bij de 7800 geeft omdat ze zeggen dat dat niet nodig is wel dus :P maarja dan laat ik het zo maar ff hangen. Mocht het erger worden kan ik altijd nog de koeler vervangen maarja de koeler is zo mooi van de xfx 7800 gt :P

• Brainstorm86
Hmm shit begint vandaag nog meer te ratelen ben er achter waar het aan ligt het kapje wat over de koeler heen zit zit denk ik te strak waardoor de fan bij hoge snelheid tegen het kapje aankomt. Maarja kreeg de kleine kut schroefjes waarmee het kapje bevestigd zit niet los. Als ik thuis kom maar ff andere schroevendraaier zoeken kijken of het helpt als ik hem iets losser draai

Edit : Het kapje eraf laten is niet goed voor de koeling?

[ Voor 8% gewijzigd door Brainstorm86 op 09-12-2005 11:41 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Brainstorm86 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:42:
volgens mij is xfx ook de enigste die geen onedrsteuning ding bij de 7800 geeft omdat ze zeggen dat dat niet nodig is wel dus :P maarja dan laat ik het zo maar ff hangen. Mocht het erger worden kan ik altijd nog de koeler vervangen maarja de koeler is zo mooi van de xfx 7800 gt :P
asus doet het ook niet, kan ik uit ervaring zeggen.
Brainstorm86 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:39:
Hmm shit begint vandaag nog meer te ratelen ben er achter waar het aan ligt het kapje wat over de koeler heen zit zit denk ik te strak waardoor de fan bij hoge snelheid tegen het kapje aankomt. Maarja kreeg de kleine kut schroefjes waarmee het kapje bevestigd zit niet los. Als ik thuis kom maar ff andere schroevendraaier zoeken kijken of het helpt als ik hem iets losser draai

Edit : Het kapje eraf laten is niet goed voor de koeling?
Kan niet zo heeeel veel kwaad,maar probeer het anders gewoon eens? en hou de temp in de gaten als je een game speelt dan weet je het, onder de 80 graden is goed genoeg voor standaard koeling :)

[ Voor 46% gewijzigd door HeepH op 09-12-2005 11:59 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Brainstorm86
En jij hebt geen problemen met de fan?

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Waterkoeling...nooit met die fan gedraait eigenlijk, meteen waterkoeling erop,maar jij bent echt een van de weinige (hoewel de fan wel lawaai maakt hoor ik,maar echt ratelen doet ie niet,officieel dan). Heb een gtx trouwens, geen gt, maar dat zal wel niet veel verschil maken.

http://specs.tweak.to/9584 :)

[ Voor 22% gewijzigd door HeepH op 09-12-2005 12:09 ]

• Brainstorm86
maarja denk niet dat het veel kwaad kan toch? Hoelang duurt rma? Zeker paar weken he anders maar ff artic silencer bestellen ofzo maarja toch irri voor nieuwe videokaart :S

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Brainstorm86 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:08:
maarja denk niet dat het veel kwaad kan toch? Hoelang duurt rma? Zeker paar weken he anders maar ff artic silencer bestellen ofzo maarja toch irri voor nieuwe videokaart :S
Rma kan 2 maanden duren soms...Dan denk ik dat het handiger is als je zelf een creatieve oplossing zoekt :)

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 23:16

DefLite

Why so serious?

Brainstorm86 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:08:
ik zou een artic silencer kopen zowiezo stiller dan die standaard prut fans

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Het kan ook nog zijn dat er een draadje tegen de koeler komt, meestal gaat er een draadje (powersupply dacht ik) van de koeler naar de kaart, kijk eens of die ergens tegen draaiende delen komt.

BF2 stats

Verwijderd

Heb je een GT met standaard koeler, of heb je de Extreme van XFX?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:13:
Heb je een GT met standaard koeler, of heb je de Extreme van XFX?
Check z'n sig, is de Extreme versie :)
Pagina: 1