Verwijderd
Over het algemeen bestaan er eigenlijk weinig echte clients meer, meestal zijn't "peers", gelijkwaardigen die en server en client zijn. Je kan zonder probleem een server op een "client" draaien. Om hier van buitenaf (via die internet-deel-server (zal ik't maar noemen)) op te komen, zal je met ip-forwarding moeten werken, dus de pakketjes die bestemd zijn voor een bepaalde poort door laten sturen naar je "client met server ;)".
Zou je even moeten kijken of dat programma wat je gebruikt voor die "internet-deel-server" dat kan en hoe dat moet
Succes
Zou je even moeten kijken of dat programma wat je gebruikt voor die "internet-deel-server" dat kan en hoe dat moet
Succes
Volgens mij bedoel jij iets anders dan dat ik bedoel.
Ik wil bv. aan Apache server draaien op een pc die een internetverbinding heeft via een netwerk. Ik gebruik Wingate , is dat hierbij mogenlijk???
Moet ik een port (zo ja welke) openzetten??
Op die server zooi zetten en bv op school dingen er af downen.
Ik wil bv. aan Apache server draaien op een pc die een internetverbinding heeft via een netwerk. Ik gebruik Wingate , is dat hierbij mogenlijk???
Moet ik een port (zo ja welke) openzetten??
Op die server zooi zetten en bv op school dingen er af downen.
Jasper, gewoon een port forwarden naar het IP van je client waar je je service op gaat draaien. Net zoals bij Napster
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]