Toon posts:

Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Zit al een paar uurtjes te klooien met een probleem.
Het is namelijk zo dat ik sindskort gebruik maak van Wanadoo Family (ADSL) via de LiveBox. Vanuit de LiveBox loopt een UTP-kabel naar mijn Sitecom Router (WL-114).

Nu heb ik in de router een virtuele server aangemaakt die de data van poort 3389 doorstuurt naar mijn lokale ip-adres, zodat ik Remote Desktop van buitenaf zou kunnen gebruiken.

Toen ik nog @Home had, was dit geen probleem, maar sinds ik de LiveBox gebruik gaat dit niet meer. De router haalt namelijk een lokaal ip-adres op van de LiveBox en de LiveBox zelf heeft het uiteindelijke publieke ip-adres.

Nu is mijn vraag, wat moet ik doen, zodat ik ervoor kan zorgen dat deze instelling ook door de LiveBox heen gaat?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jeroen.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:44
Klinkt als 2x NAT.
Ofwel de router ertussen uit, ofwel 2x forwarden (dus ook in de Livebox).

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:14
Je moet zowel de de livebox als op de router de poort openzetten

Verwijderd

Topicstarter
My-life schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:58:
Je moet zowel de de livebox als op de router de poort openzetten
Kun je mij zeggen waar ik in de livebox naartoe moet verwijzen?

Mijn livebox heeft als lokaal ip-adres 192.168.1.1
Mijn router heeft als lokaal ip-adres 192.168.5.10

En dus moet ik een regeltje instellen dat hij 192.168.1.1:3389 laat verwijzen naar 192.168.5.10:3389
en vervolgens in de router 192.168.5.10:3389 laten verwijzen naar 192.168.123.x:3389 ???

Verwijderd

lijkt me wel ja, probeer het eens zou ik zeggen

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04 10:19

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Alle porten open gooien (forwarden naar je router) en pas in je router porten gaan blokkeren/forwarden?

Dit zou ik iig alleen doen als er voor de rest niets is aangesloten op je LiveBox (kwa computers oid)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02
Mr_Dark schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:26:
Alle porten open gooien (forwarden naar je router) en pas in je router porten gaan blokkeren/forwarden?

Dit zou ik iig alleen doen als er voor de rest niets is aangesloten op je LiveBox (kwa computers oid)
Simpel gezecht je Livebox opengooien?? nah klinkt niet als een plan. je kan dan namelijk van buiten gemakelijk je livebox hacken!! je kan dan beter je router als switch gaan gebruiken daar de Firewall uitschakelen!!

2x een firewall is beetje overkill weet alleen niet of de sitecom die jij hebt een acces point is dan moet je voor je wlan natuurlijk wel je firewall aanzetten

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1