Windows Server 2003 - Netwerk traag naar client

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41
Het probleem is als volgt; als er data van een share die op de server staat opgehaald wordt dan wordt er maar max 3% gebruikt gemaakt van de 100 Mbit verbinding. Dit wil en gaat niet sneller. Wordt er data naar de zelfde share toe gekopieerd dan wordt de verbinding normaal belast ( 60% ~ 70% van de 100Mbit verbinding)

Wordt er data door de server naar een client gekopieerd dan wordt de verbinding normaal belast ook als er data van de client door de server naar de toegehaald wordt.

Mijn vraag; zou dit aan de netwerk kaart liggen?

Meer info nodig? Ik geef deze graag.

• Trubo
Iemand ( bump ;) )

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:00
Service pack 1 al geinstalleerd? Virusscanner actief? Is je machine ook een DC? Wat voor een files? Laatste Netwerkkaart drivers al geprobeert?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je wat meer info over je netwerk...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Trubo
Rolfie schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:50:
Service pack 1 al geinstalleerd? Virusscanner actief? Is je machine ook een DC? Wat voor een files? Laatste Netwerkkaart drivers al geprobeert?
- SP1 geinstalleerd
- geen virusscanner actief
- Server is Domain Controller

Ik heb getest met rar files, in deze rar files stond een driver van 19.6 MB oftewel 1 .exe file.

Laatste Netwerkkaart drivers nog niet gedownload kan ik idd doen.

Netwerkconfig:
code:
1
2
Internet -- Router ( 192.168.0.254 ) -- Server netwerkkaart 1 ( Internet 192.168.0.1 )
                                                  netwerkkaart 2 ( Lokaal 172.16.0.1 ) ( DHCP 172.16.0.x ) --- switch ( 100Mbit Full Duplex)  --- Clients

Ik test de netwerksnelheid door in uitvoeren te typen "\\servernaam\test" of "\\ipserver\test"
Op de share test heeft iedereen toegang bij delen en dan machtigingen. Bij beveiliging heb ik niks ingesteld maar staan wel de volgende gebruikers: Administrator; gebruikers; system; maker eigenaar.

De clients hebben normale snelheid op Internet ( 400 kb/s ) en de lan verbinding is als volgt:

100,0 Mbps ( full duplex )
Ip: 172.16.0.x
subnet: 255.255.0.0
gateway: 172.16.0.1
dns: 172.16.0.1

Dit alles lijkt me in orde behalve een "oude" driver van de netwerkkaart. Deze zal ik dan ook gaan updaten en mijn bevindingen hier neerzetten.