Toon posts:

Directe connectie tussen 2 PC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik moet binnenkort bestanden tussen 2 Pc's overbeamen, ik heb de netwerkkaarten nog niet, hoe doe ik dat dan? Met USB/Serieel of Parralel? En hoe werkt dat? Ik weet hier echt niks vanaf.

<update>
Ik heb het maar 1 keer nodig, ik had gehoopt dat het met een standaard serieel lukte, is daar een mogelijkheid voor? Daarna komt er een netwerkje, het moet heel weinig gaan kosten, ik zag bij Win98 wel zoiets als directe connectie, hoe werkt dit? en werkt dit met Serieel?
</update>

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
Hmm dat crossposten vinnik vrij kansloos. Maar goed: null modem seriele kabel kopen --> directe kabel verbinding maken via Bureau accesoires

Gaat wel extreem langzaam! 115200 bps maar geloof ik

DIT IS MIJN WEBSITE

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat crossposten was omdat ik de eerste vanuit SG naar Hardware gemoved had.
Als meneer Titan nou ff de moeite neemt om goed te kijken waar z'n draadje gebleven is, dan weet ie ook dfat hij in het verkeerde forum zat...
Kaj.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ik kwam er beetje laat achter, want ik wist eerst niet of dit wel hardware forum moest zijn. Ik wou hem in SG zetten omdat ik niet wist waar ik hem moest zetten, toen zette ik hem per ongeluk in Hardwareforum (dacht dat ik in SG zat) toen heb ik hem alsnog in SG gezet en nu heeft Kaj hem weer naar hardware gemoved :) :) :) :)

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
lablink-kabel (=soort gemodificeerde printerkabel) werkt iets sneller als serieel, met een beetje gepruts moet zoiets onder w95, w98 of w2000 aan de praat te krijgen zijn.

Er bestaan ook USB-oplossingen, zijn wat duurder maar wellicht iets sneller. Mooist blijft 2 netwerkkaartjes en een crosslink-utp-kabel of hubje.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Met het programmaatje FX en een speciale kabel kun je tussen je printerpoorten ff de boel overpompen.
Gaat redelijk snel.
FX staat ook bekend als fastlynx.
Kaj.

Verwijderd

Topicstarter
Oei, ik heb het maar 1 keer nodig, ik had gehoopt dat het met een standaard serieel lukte, is daar een mogelijkheid voor? Daarna komt er een netwerkje, het moet heel weinig gaan kosten, ik zag bij Win98 wel zoiets als directe connectie, hoe werkt dit? en werkt dit met Serieel?

Verwijderd

Topicstarter
EUH Heb hele ochtend wiskunde gemaakt en beetje wazig van geworden, iemand bracht me back to memory en kwam tot conclusie dat je gewoon HDD kon overplaatsen, tja... Close the thread please?

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

hehe lol.
maar kun je via zo'n kabeltje (dus zonder kaarten ed)ook een multiplayer spel spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Oops, I did it again ;) !!

|
|
V

Verwijderd

Topicstarter
ja, moet je direct connection kiezen in spel! Met parralelle kabel gaat dat vrij snel

• StratoFarmer
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Direct Cable connection is wel handig jah...dan kun je gewoon via parallel/serieel (misschien ook wel met USB) een normaal windows netwerkje draaien. Dus TCP/IP of zoiets. En dus spellen doen, bestanden uitwisselen en internet delen......
Serieel is megatraag, parallel is nog wel te doen en voor USB hebben ze van die speciale kabeltjes maar kosten geld...dus.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• admiral866

admiral866

hoeveel kost zo'n kabeltje dan?

ik dacht dat je voor multiplayer etc een netwerkkaart moest hebben.
maar dit roelt wel, alleen maar een kabeltje

Verwijderd

Topicstarter
Parallelle NULL kabel zal wel iets van 20 gulden zijn... Maar kan niet erg lang zijn, dat kan met UTP wel

• admiral866

admiral866

en voor een utp kabel heb je een netwerkkaart nodig dan?

Ik denk dat de lengte iets van 13 meter is
Kan ik dan zo'n kabeltje kopen voor 20 piek?

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

kijk hier ff:
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=4503
is niet al te duur en werkt (denk ik) een stuk beter dan een nul modem kabel
Pagina: 1