Ik heb een paar regels gemaakt in Outlook (2003SP2 NL), die ik af en toe ook vanuit VBA zou willen aanspreken. Nu kan ik natuurlijk de regel namaken in VBA en juist vanuit Regels dat script aanroepen ipv. de normale regel. Maar toch wil ik eerst nog eens zien of er niet een manier is om vanuit VBA een regel te laten lopen omdat het bijwerken van een regel meer n00b-pr00f.
Nu is er bij mijn en belangrijker: Niesje's nederige opinie geen mogelijkheid om de rules aan te spreken via VBA. Met variaties op zoektermen als 'outlook rules VBA' kom ik helaas niets relevants tegen bij Google, microsoft.com, etc: enkel de bekende zaken over VBA aanroepen vanuit rules, of rules namaken in VBA. Nou ja,
Binnen de VBE F1 op rules resp. regels geeft ook niets relevants.
Dus mijn vraag: weet iemand een manier om een rule aan te spreken via VBA?
Ik laat hier even het hele ranzige sendkeys() achterwege. Integratie op presentatieniveau zie ik hier niet als optie omdat dat veel te foutgevoelig is, dan doe ik het nog liever met de hand (laten doen).
Nu is er bij mijn en belangrijker: Niesje's nederige opinie geen mogelijkheid om de rules aan te spreken via VBA. Met variaties op zoektermen als 'outlook rules VBA' kom ik helaas niets relevants tegen bij Google, microsoft.com, etc: enkel de bekende zaken over VBA aanroepen vanuit rules, of rules namaken in VBA. Nou ja,
maar dat snap ik welAlso, it might not be a good idea to mix Rules Wizard rules and VBA processing of the Inbox, since it's not possible to predict which will process a message first.
Binnen de VBE F1 op rules resp. regels geeft ook niets relevants.
Dus mijn vraag: weet iemand een manier om een rule aan te spreken via VBA?
Ik laat hier even het hele ranzige sendkeys() achterwege. Integratie op presentatieniveau zie ik hier niet als optie omdat dat veel te foutgevoelig is, dan doe ik het nog liever met de hand (laten doen).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)