Toon posts:

[Access] Checkboxes in gegevensblad weergave

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Access 2003 op Windows XP:

Ik heb per Tabel/Entiteit 2 Forms, namelijk 1 om te zoeken en 1 om te editeren. Het eerste werkt via een subform (subform_[entiteit]_resultaten) dat een lijst van records teruggeeft, het tweede toont uiteraard 1 record per keer.

Nu wil ik in het subform "subform_[entiteit]_resultaten" een checkbox (of wat dan ook) hebben waarop gebruiker kan klikken zodat ie naar edit scherm springt met daarin de gezochte record.

Mijn probleem is dat die checkbox niet wil doen wat ik wil. Als ik em unbound maak, dan werkt ie op alle records ineens. Als ik waarde toeken (bv de PK van de tabel) dan is ie wel checked maar dan werkt ie nog niet. Wat doe ik verkeerd ?? Of bestaat er een ingebouwd mechanisme in access waarmee dit simpeler kan ??

Ik heb liggen zoeken op "list checkbox", "data list checkbox", "multiple records checkbox" enz maar gaven telkens niet echt links met oplossingen terug voor mijn probleem.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hier weten ze in Officesuites en -software waarschijnlijk veel meer vanaf. :)

PW>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Echt, ik heb geen idee wat je nou zoekt met je vraag. Je beschrijving is logisch: een unbound checkbox aanvinken, dan is dat bij al je records in 1x zo. En als je hem aan de PK hangt werkt het natuurlijk helemaal niet, want die heeft geen waarde (true/false).

Ik krijg denk ik een beeld van wat je zoekt: je wilt een aantal records kunnen aanvinken en die dan in 1x editten op het editform. Dan zal je per record een ja/nee moeten aanmaken. Bij het openen van het form alles op false zetten (initialisatie van het formulier).

Alleen krijg je dan weer problemen bij gebruik door meerdere gebruikers....

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

bij de andere gebruikers kan aan de hand van de ja/nee per record dan eventueel een read only/marked for editing boodschap gegeven worden...

Verwijderd

Topicstarter
Mmh das wel wat veel moeite om gewoon edit button in search form aan te bieden.

Heb het ondertussen opgelost met een listbox, met meerdere selectie mogelijkheid. Denk dat ik het zo zal laten dan.

Toch bedankt voor de reacties