Zonder computer? Kan eigenlijk niet!
Zoek eens in de help op sections, en kijk eens onder insert->break->section break
Zou ik wat meer concreter uitleg mogen?
Ik snap er werkelijk niets van hoe je zo iets moet invoegen etc.
Graag voor de NL Word 2003
lama...
edit: hier staat ook een uitleg:
Op de site van Microsoft
edit: hier staat ook een uitleg:
Op de site van Microsoft
Paginanummering uitzetten
Hebt u een paginanummering ingesteld en ziet u daar nu vanaf, dan schakelt u de nummering voor het gehele document op de volgende wijze uit:
Dubbelklik op het paginanummer. Automatisch verschijnt de werkbalk Koptekst en voettekst.
Verwijder de paginanummer-aanduiding met de Backspace- en/of Delete-toets.
De paginanummers worden automatisch uit het hele document verwijderd. Wilt u de paginanummering alleen op de eerste pagina uitzetten, bijvoorbeeld omdat de eerste pagina een titelpagina is, dan is de procedure:
Kies Invoegen >> Paginanummers.
Vink het selectievakje Nummer op eerste pagina uit.
Sluit het venster via OK.
Als u de paginanummering slechts in een gedeelte van het document wilt uitschakelen, dan moet u het document eerst in secties verdelen. Een sectie is een deel van een document met een eigen paginaopmaak, zoals een nieuwe regelnummering, andere kolommenindeling of kop- en voetteksten. Maar ook als u een boek schrijft van 10 hoofdstukken, en de titelpagina's van elk hoofdstuk niet wilt nummeren, maakt u gebruik van (niet verbonden) secties. Dat gaat als volgt:
Zet de aanwijzer onderaan de pagina waar het voorlaatste hoofdstuk eindigt.
Kies Bestand >> Pagina-instelling en open het tabblad Indeling.
Achter Sectie beginnen kiest u Nieuwe pagina.
Vink de optie Eerste pagina afwijkend aan om daarvan de verbinding met de voorgaande sectie te verbreken.
Klik op OK.
Wilt u dat de nieuwe sectie in zijn geheel niet genummerd wordt, dubbelklik dan op het paginanummer op een van de pagina's uit deze sectie en verwijder het nummer met de Backspace- of Delete-toets. Automatisch verdwijnt het nummer ook uit de overige pagina's van de sectie, terwijl de nummering op de pagina's van de eerste sectie intact blijft.
[ Voor 255% gewijzigd door funk-e op 08-12-2005 14:45 ]
...less is more
Ok, in het Nederlands:
Op je menubalk kun je kiezen voor invoegen.
Dan verschijnt er een drop-down menuutje waar je "eindemarkering" kunt kiezen (wat een boutvertalingen weer).
Als je dat kiest, kun je onder Type sectie einde kiezen waar je je sectie einde wilt hebben.
Footers, paginanummering, tabinstellingen, stijlen, inhoudsopgaven, etc. kun je allemaal begrenzen op sectie-breaks. Als je dan zorgt dat je secties goed ingedeeld zijn, zou alles moeten werken.
(Seties zijn dus afgebakende delen van je document, en daar is vast wel het eea over te vinden onder je F1 knop
)
edit: ik weet wel zeker dat de F1 knop iets weet over het trefwoord sectie
Op je menubalk kun je kiezen voor invoegen.
Dan verschijnt er een drop-down menuutje waar je "eindemarkering" kunt kiezen (wat een boutvertalingen weer).
Als je dat kiest, kun je onder Type sectie einde kiezen waar je je sectie einde wilt hebben.
Footers, paginanummering, tabinstellingen, stijlen, inhoudsopgaven, etc. kun je allemaal begrenzen op sectie-breaks. Als je dan zorgt dat je secties goed ingedeeld zijn, zou alles moeten werken.
(Seties zijn dus afgebakende delen van je document, en daar is vast wel het eea over te vinden onder je F1 knop
edit: ik weet wel zeker dat de F1 knop iets weet over het trefwoord sectie
[ Voor 7% gewijzigd door Dido op 08-12-2005 13:50 ]
Opgelost! Door inderdaad eindmarkering te gebruiken, bedankt hiervoor!
Een beetje zelfwerkzaamheid is anders ook niet verkeerdbrandsrus schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:29:
Zou ik wat meer concreter uitleg mogen?
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Pagina: 1